AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #1 Skrevet 28. august 2024 Hei! Dater en fyr nå som jeg liker ordentlig godt. Han virker veldig emosjonelt oppgående: Snill, klok og smart humor. Vi ler mye sammen og jeg føler meg trygg. Har ikke tenkt at han er uintelligent, men det har her og der dukket opp små, ubetydelige kunnskapshull. I går derimot, da EU kom opp i samtalen, visste han oppriktig ikke om Norge er med i EU eller EØS. Han trodde Norge var med i EU. Han var åpenbart ikke helt sikker, men trodde altså det. Dette er jo barneskolepensum og veldig rart å ikke vite? Eller kan det rett og slett bare være et kunnskapshull fordi han ikke er mega-interessert i politikk? Han er interessert nok i poltikk til at han har noen politiske meninger, og han er åpen for å lære, men jeg er redd dette vitner om hvor lite oppdatert han egentlig er. Hva tenker dere? Dealbreaker? Anonymkode: 6fe4c...20d
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #2 Skrevet 28. august 2024 En liten bom kan skje alle. Anonymkode: 3f217...4f5 13
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #3 Skrevet 28. august 2024 Et par hull i allmennkunnskapen er ikke dealbreaker, tvert i mot kan det bare være morsomt. Men dersom det er mange, store ting så er jo det litt spesielt… men du må nesten se det litt ann, dersom han er snill og oppegående og en du liker, så hadde jeg gitt serven sjanse. Noen er litt sånn vimsete av seg også, betyr ikke de er dumme 😊 Anonymkode: 2bc1e...e15 12
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #4 Skrevet 28. august 2024 Hmm. Jeg var tidligere kognitivt utviklet enn jevnaldrende og var understimulert på skolen. Fikk lett toppkarakterer, men brydde meg virkelig ikke om mye av pensumet og har sikkert lignende kunnskapshull. Har veldig høy utdanning og god jobb nå, altså, og fremstår fortsatt som oppegående og kunnskapsrik (på andre ting). Anonymkode: a67f5...521 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #5 Skrevet 28. august 2024 Er han heldig slipper han deg. Anonymkode: 4bd1c...3a9 3 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #6 Skrevet 28. august 2024 Tenker at voksne oppegående mennesker bør være litt orientert om samfunnet de lever i . Jeg hadde ikke vært kompatibel med dette mennesket,men om du er det kan jo bare du svare på. Anonymkode: 25153...947 7 4
petterm Skrevet 28. august 2024 #7 Skrevet 28. august 2024 Jeg er helt sikker på at mange ikke vet om vi er med i EU eller i EØS! Det er sikkert mange som ikke helt vet forskjellen på EU og EØS heller. For folk flest spiller det ingen rolle, og dermed er det heller ikke så viktig å vite. 9 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #8 Skrevet 28. august 2024 Hvis han fungerer i jobben sin, er sosial, varm, snill og har økonomi og livet på stell, og du er forelsket, så ville jeg gitt ham og dere en real sjanse❤️ Anonymkode: b6005...f13 7
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #9 Skrevet 28. august 2024 Kanskje han har et annet interessefelt han er skikkelig god på? Orientering? Biler? Seilbåt? Hvis han i tillegg er snill, klok og smart (og kjekk og omtenksom) hadde jeg ikke brydd meg om verken EU eller Schengen. Anonymkode: e2f7c...249 1
SPOCA Skrevet 28. august 2024 #10 Skrevet 28. august 2024 Det der er ikke en liten bom i mine øyne. Han der hadde ikke jeg giddet å date. Å være interessert i verden rundt deg, politikk og samfunn er rett og slett helt essensielt. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #11 Skrevet 29. august 2024 SPOCA skrev (7 timer siden): Det der er ikke en liten bom i mine øyne. Han der hadde ikke jeg giddet å date. Å være interessert i verden rundt deg, politikk og samfunn er rett og slett helt essensielt. Trådstarter her: Rett før det kom opp i samtalen pratet vi først om Mussolini og deretter (uten særlig sammenheng) pratet vi om unionen med Sverige og oppløsningen i 1905, det er ut av det samtalen om eu kom. Med andre ord: han vet godt hvem Mussolini er og hva unionsoppløsningen var. Det hadde han vel ikke vist om han var heeelt ute og kjøre? Enig at EU er speiselt å kunne så lite om, men kanskje det rett og slett bare er et komisk hull han har? Anonymkode: 6fe4c...20d 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #12 Skrevet 29. august 2024 Han vet sikkert mye som ikke du vet også. Anonymkode: 618f8...efe 2
Gjest ZarahSweet Skrevet 29. august 2024 #13 Skrevet 29. august 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Trådstarter her: Rett før det kom opp i samtalen pratet vi først om Mussolini og deretter (uten særlig sammenheng) pratet vi om unionen med Sverige og oppløsningen i 1905, det er ut av det samtalen om eu kom. Med andre ord: han vet godt hvem Mussolini er og hva unionsoppløsningen var. Det hadde han vel ikke vist om han var heeelt ute og kjøre? Enig at EU er speiselt å kunne så lite om, men kanskje det rett og slett bare er et komisk hull han har? Anonymkode: 6fe4c...20d Hva med å fokusere på det som faktisk betyr noe. Gjør han deg lykkelig? Føler du ro med han? Får du en følelse av at å tilbringe tid med han lader opp batteriene dine fremfor å drenere deg? Har dere like verdier og livssyn? Får han deg til å le? Kan du ha gode og åpne samtaler med han? Har dere digg sex?
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #14 Skrevet 29. august 2024 Ts: hvor mange jur har ei ku? Hva er ei kvige? Anonymkode: c1e0d...54a
Seff Skrevet 29. august 2024 #15 Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ts: hvor mange jur har ei ku? Hva er ei kvige? Anonymkode: c1e0d...54a Ikke jeg som er TS, men ei ku har ett jur med fire spener på. Ei kvige er ei ung ku som ikke har fått kalv ennå. Det finnes helt sikkert mye artsspesifikk informasjon om mange dyr jeg ikke vet om, men jeg vet at Norge ikke er med i EU, at Norge er et konstitusjonelt monarki, hvem statsministeren er og kjenner navnene på de fleste medlemmene i regjeringen. Det er noe som heter allmennkunnskap, og det er ingen som kan alt, men et minimum bør man få med seg. Man bør kunne sånt som er viktig for ens egen hverdag. Og hvis du ikke synes "eget" EU-medlemskap er relevant kunnskap, bør du lese deg litt opp om Brexit og utviklingen i Storbritannia etter at de gikk ut av EU. TS, jeg synes også dette virker veldig rart, men jeg hadde nok gitt ham en sjanse til, hvis han ellers virker oppegående. 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #16 Skrevet 29. august 2024 Hadde ikke ofret dette en tanke. Å vite om Norge er med eller ikke i EU ville aldri slått meg som en dealbreaker. Anonymkode: 17fb1...031 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #17 Skrevet 29. august 2024 Herregud! Nesa høyt i sky, eller? Vedder på at han er mer intelligent enn flere her i tråden. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tenker at voksne oppegående mennesker bør være litt orientert om samfunnet de lever i . Jeg hadde ikke vært kompatibel med dette mennesket,men om du er det kan jo bare du svare på. Anonymkode: 25153...947 Herregud, så arrogant. Folk som tror de er så smarte at de fremstår dumme... 🤦♀️ Anonymkode: e8662...98a 3 2
Gjest takinova Skrevet 29. august 2024 #18 Skrevet 29. august 2024 Hva jobber han med? Utdanning? Jeg kunne ikke vært sammen med ei som ikke kjenner til basis kunnskap som litt historie, litteratur, politikk, samfunnsliv osv. Det har jo med at man skal leve sammen og kunne samtale om ting.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #19 Skrevet 29. august 2024 takinova skrev (8 minutter siden): Hva jobber han med? Utdanning? Jeg kunne ikke vært sammen med ei som ikke kjenner til basis kunnskap som litt historie, litteratur, politikk, samfunnsliv osv. Det har jo med at man skal leve sammen og kunne samtale om ting. TS her: Han er utdannet innen kommunikasjon, jobber som prosjektleder. Jeg er egentlig enig, men jeg opplever at han (med unntak av dette) kjenner til basis kunnskap om historie, litteratur og poltikk. Vi kunne, som jeg sa, helt fint ha en samtale om Mussolini og unionsoppløsningen. Han har lest en god del bøker, En folkefiende er favorittboken hans, han kan massevis om film og kultur, visste hvem Bård Hoksrud er (haha) og er oppdatert på folkemordet i Palestina. Så det KAN jo være at dette er et hull som er et resultat av ikke så stor politisk interesse. Han er nok en fyr som ikke fulgte særlig med i samfunnsfag. Han visste godt at EØS dreier seg om handel, da. Anonymkode: 6fe4c...20d
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #20 Skrevet 29. august 2024 Jeg er relativt oppegående, vet da godt at Norge ikke er med i EU. Men utover det er jeg litt usikker. Vet vi er med i Schengen, noe som gjør at vi får noen fordeler på samme måte som om vi var med i EU, men må ærlig innrømme at jeg nå må google "EØS" og lese meg opp på det. Jeg er 40, så burde sikkert ha visst. Men jeg bryr meg fint lite om politikk og hvordan alle samarbeidsavtalene Norge har med diverse land. Den eneste gangen jeg har bruk for dette med Schengen/EØS er når jeg reiser internasjonalt med fly, og da løser det seg greit ved å spørre en ansatt hvilken kø jeg skal inn i. Mannen min derimot kan alt dette, han liker å sette seg inn i sånt. Alt som er fakta er interessant der i gården. Men på andre områder kan det skorte litt, f eks på den logiske sansen. Her om dagen måtte jeg presisere for ham at når han henger opp nyvasket tøy, kan han ikke henge det klin inntil tøy som allerede har tørket en stund, da fukten fra nyvasket tøy "smitter" det tørrere tøyet. Det hadde han ikke tenkt på, gitt. Men han vet hvem som sitter på hvilke ministerposter osv. For alt som er ren fakta er interessant, mens praktiske og logiske greier ikke betyr så mye for ham. På en måte utfyller vi hverandre greit😊 Anonymkode: d9909...491 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå