Avhuj Skrevet 28. august 2024 #1 Skrevet 28. august 2024 (endret) Fikk i dag dørselger fra sos barnebyer. Her snakket de selvfølgelig i det lange og brede om hva man skal støtte, og jeg så ingen annen utvei enn å gå med på det for å fjerne mannen. Men jeg måtte oppi fødelsesdato (ikke personnummer) samt kontonummer i tillegg til annen relevant info som navn, adresse som kommer med automatisk når telefonnummer oppgis. Dette angrer jeg jo på, da jeg ble redd dette var svindel. Kontonummeret var for å opprette avtalegiro, og jeg fikk mail fra SOS-barnebyer rett etterpå. Er der noen som kan si sikkert om det vet at det er vanlig at de skal ha dette? Har sett det hos noen andre organsisasjoner tidligere. Og er det eventuelt noe de får gjort med denne infoen, den er jo forsåvidt ikke så vanskelig å finne i utgangspunktet. Endret 28. august 2024 av Avhuj
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #2 Skrevet 28. august 2024 Tror ikke det var svindel dersom du fikk Mail som du ser er ekte rett etterpå, og det vil også fremgå på avtalegiro hvem mottaker er. Når det er sagt hadde jeg ikke oppgitt kontonr mitt slik, hverken på gata eller på døra. Jeg takker pent nei, eller sier du kan gi meg info så melder jeg meg på dersom det blir aktuelt. Dersom du angrer deg kan du bare si opp. Dersom du er usikker ang svindel så ta kontakt med banken din og be de sjekke og evt sperre. Anonymkode: 43050...c7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå