AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #1 Skrevet 28. august 2024 På lørdag skal det være Pride-parade her i kommunen. De har holdt på med Pride i hele august, minst. Jeg kjenner at jeg er lei av Pride og alt oppstyret. Derfor skal jeg ikke delta under årets parade. Er jeg homofob hvis jeg velger den løsninga? Anonymkode: 002fe...23f 1
visp Skrevet 28. august 2024 #2 Skrevet 28. august 2024 Ja, PST noterer seg sikkert at du ikke paraderer...... 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #3 Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): På lørdag skal det være Pride-parade her i kommunen. De har holdt på med Pride i hele august, minst. Jeg kjenner at jeg er lei av Pride og alt oppstyret. Derfor skal jeg ikke delta under årets parade. Er jeg homofob hvis jeg velger den løsninga? Anonymkode: 002fe...23f Nei, du kan velge om du vil delta eller ikke. Akkurat som alle andre ting. F.eks 17. mai, eller å se på ol, fotball osv Anonymkode: 7190d...c29 1 5
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #4 Skrevet 28. august 2024 Her deltar jeg aldri på Pride,og det vil jeg heller aldri gjøre. Anonymkode: 33173...a1e 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #5 Skrevet 1. september 2024 Jeg er åpent lesbisk og deltok ikke. Det er faktisk ikke obligatorisk. Anonymkode: c001b...0ae 6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #6 Skrevet 1. september 2024 Ifølge bilder på Facebook så var det veldig mye fokus på kropp, utseende, sex og nakenhet også i årets Pride. I tillegg var det veldig mye fokus på transpersoner og at det finnes mange ulike kjønn. Fredrikstad. Anonymkode: 002fe...23f 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #7 Skrevet 2. september 2024 Jeg tenker at de som ikke ønsker å dra på pride bare kan la være, de er ikke akkurat ønsket der uansett selv om det såklart er synd at man ikke vil ta del i fest og protest på den måten. Men det er ikke akkurat obligatorisk. Anonymkode: 99260...eba 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #8 Skrevet 2. september 2024 Jeg har aldri deltatt på pride og kommer aldri til å gjøre det. Synes det har gått helt over styr med feiring i flere måneder, festivaler osv. Og nei, jeg er ikke homofob. Anonymkode: 9396c...9b4 2 2
Surpomp Skrevet 2. september 2024 #9 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ifølge bilder på Facebook så var det veldig mye fokus på kropp, utseende, sex og nakenhet også i årets Pride. I tillegg var det veldig mye fokus på transpersoner og at det finnes mange ulike kjønn. Fredrikstad. Anonymkode: 002fe...23f En ting er å akseptere at det finnes avvik så lenge disse opptrer innenfor loven. De skal få lov til å leve i fred. Noe helt annet er å la disse få et opphypet utstillingsvindu hvor de normaliserer voldelige, seksualiserte og normnedbrytende verdier. Signaler som bidrar til å rive ned et hittil velfungerende land som Norge hvor verdier, mål og moral fortsatt er relativt homogene. Signaler som skaper usikkerhet og manglende tilhørighet hos kommende generasjoner. De som ikke tilhører hankjønn eller hunkjønn er fortsatt et mikroskopisk antall. Andel homofile i befolkningen er også liten. De som bedriver BDSM er heller ingen stor gruppe. Pride bidrar til en lite bærekraftig utvikling på disse områdene. Pride har blitt et politisk overkorrekt fesjå som blir gjennomført i naiv godhet, uten tanke på langtidsvirkningene.
Pippi Lotta Skrevet 2. september 2024 #10 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (På 28.8.2024 den 19.09): På lørdag skal det være Pride-parade her i kommunen. De har holdt på med Pride i hele august, minst. Jeg kjenner at jeg er lei av Pride og alt oppstyret. Derfor skal jeg ikke delta under årets parade. Er jeg homofob hvis jeg velger den løsninga? Anonymkode: 002fe...23f Det at du ikke ser på paraden betyr ikke at du er homofobi nei. Det at du greier å bli lei av en pararade som går 1 gang i året og er helt frivillig å se på..... Det kan vel tyde på at du har noen underliggende problemer ja. Spesielt når dette plager deg så mye at du må skrive en tråd og informere KG om det. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har aldri deltatt på pride og kommer aldri til å gjøre det. Synes det har gått helt over styr med feiring i flere måneder, festivaler osv. Og nei, jeg er ikke homofob. Anonymkode: 9396c...9b4 Du er ikke homofob men synes en feiring du aldri har deltatt på en gang er gått over styr? Hvorfor er det å "gå over styr" at folk som synes det er gøy å feire noe feirer det? Er det et problem om noen har en prid festival? Jeg liker ikke country musikk, plager meg alikeveld ikke at noen ser drar på country festival liksom.... Kan det være fordi jeg ikke er "countryfob"? 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #11 Skrevet 2. september 2024 Alle jeg kjenner sier dette om pride: vi ønsker at alle skal få elske den de vil og vi bryr oss ikke om hvilket kjønn folk er/føler seg som osv. Men vi er lei fokuset på nakenhet, sex, særbehandling, og pride i monitor store deler av måneden det arrangeres. Og at man blir stemplet som homofob for å uttrykke dette. Så man kan selvfølgelig ikke være ærlig å si det man mener. Så sånn har samfunnet blitt. Man kan faktisk ikke ytre seg som man ønsker. Pride er politisk. Det bør folk som flagger tenke over. Og de firmaene/selskapene som IKKE flagger blir «kansellert»…. Hvor er vi på vei???? En minoritetsgruppe som skriker så høyt og får gjennomslag. Hva med å feire andre minoriteter på sammme måte? Jeg regner med de med funksjonsutfordringer også har en årlig markering, samenes nasjonaldag prates ikke like mye om som pride en gang. Heller ikke eid. Jeg håper at dette pridehysterier roer seg innen 10 år og samfunnet igjen ikke lae seg diktere og kansellere. Anonymkode: 46985...917 2 2
Nattehimmel Skrevet 2. september 2024 #12 Skrevet 2. september 2024 On 8/28/2024 at 7:09 PM, AnonymBruker said: På lørdag skal det være Pride-parade her i kommunen. De har holdt på med Pride i hele august, minst. Jeg kjenner at jeg er lei av Pride og alt oppstyret. Derfor skal jeg ikke delta under årets parade. Er jeg homofob hvis jeg velger den løsninga? Anonymkode: 002fe...23f Hva er da dette for en ting å gjøre et nummer ut av? Det skal vel godt gjøres å lage storm i det vannglasset her. Nobody cares hva du eller hvilket som helst fremmed gjør på fritiden sin, arrangement eller ikke 🤷
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #13 Skrevet 2. september 2024 Ingen med noen verdens troverdighet har noen gang påstått at man blir homofob av å ikke delta i pride. Det underliggende premisset, at "man er jo sikkert homofob i disse dager om man ikke vil feire skeive hele tiden", er helt ikke homofobt - bare jævlig fjollete. Jeg er hetero, har masse både heterofile og skeive venner som deltar i (og organiserer) pride-markeringer og -parader, og selv har jeg bare ingen interesse av det. Ingen av mine særdeles pride-engasjerte venner har så mye som rynket på nesen eller hevet et øyenbryn over det. Anonymkode: d8cef...acf 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #14 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (På 28.8.2024 den 19.09): På lørdag skal det være Pride-parade her i kommunen. De har holdt på med Pride i hele august, minst. Jeg kjenner at jeg er lei av Pride og alt oppstyret. Derfor skal jeg ikke delta under årets parade. Er jeg homofob hvis jeg velger den løsninga? Anonymkode: 002fe...23f Nei det er du ikke. Det er helt greit å la være. Jeg gidder heller ikke. Det viktigste er hva du gjør i det daglige. Anonymkode: 4dcc7...98d
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #15 Skrevet 2. september 2024 Og igjen er det de som ikke deltar som bråker høyest 🙄 Typisk, hvert år. Det er da bare å la være å delta, ingen bryr seg om det. Men det er litt sært å bruke så mye energi på noe en ikke bryr seg så nye om. Anonymkode: d28aa...5f9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå