AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #1 Skrevet 28. august 2024 Jeg måtte inn og se serien etter å ha lest en tråd her, og er litt usikker på hva jeg mener om den. Jeg hyller åpenheten, og selv som voksen, så var det helt nytt å se så mange ulike kropper. Jeg er oppvokst med lite naturlig nakenhet. Men selv med godt og frisinnet konsept, så ble det likevel "politisk korrekt"? Noen få spørsmål ble besvart til tross for mange ivrige hender i været, og alle de voksne bare eeelsket kroppen sin. Men barna i salen var i prepubertet, tv publikum også litt eldre. Skulle ønske de med pupper av ulik størrelse, han som var overvektig og hadde "pute" over penis slik at den ikke syntes, og de som hadde mannepupper kunne kommentert det. At det ikke er uvanlig at pupper blir ulike, at menn også kan få bryster og at det kanskje ikke alltid er lett å være stor, kanskje fortalt om overvekt som barn der det tar tid før penis viser. Ikke trigge noe, men fortelle sin historie. Det kan stoppe mobbing. Jeg savnet også akne. Ja, psoriassis er fælt, men akne er vanlig. Både i ansikt, bryst og rygg. Helt opp i voksen alder. Konseptet virket så lite gjennomført. En stressa programleder og zooming på barna for å se reaksjon.. hmmm... Hva tenker dere andre? Edit: Denne bør vel inn på tv programmer, får ikke til å endre, kan moderator fixe? Anonymkode: 7f33a...531
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #2 Skrevet 28. august 2024 Har ikke sett programmet, men var det vinklet slik at man skal elske sin overvektige kropp og at fedme er fint? Det er ikke sunt å være overvektig og det bør formidles til barn Anonymkode: 708d3...a5f 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #3 Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har ikke sett programmet, men var det vinklet slik at man skal elske sin overvektige kropp og at fedme er fint? Det er ikke sunt å være overvektig og det bør formidles til barn Anonymkode: 708d3...a5f Ja, det er vinklet akkurat slik. Selvfølgelig er det feil å kommentere andres kroppstørrelser, og mobbe selvsagt. Men vanskelig å finne ut hvordan man balanserer dette. Sitter igjen med inntrykk av at det ikke er noens "feil" at en kropp er stor eller liten, og at alt er helt greit. Jeg var selv tynn som en strek til jeg var 20 (altså sykelig tynn), og fikk absolutt høre det av både voksne og barn. Så det er ikke så moro. Men man trenger jo hjelp, enten man er veldig tynn eller vedig tjukk. Syns det blir ganske så politisk korrekt å ha slike bastante meninger om at alt er greit, og ingen skal bry seg. Anonymkode: c5440...ceb 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #4 Skrevet 28. august 2024 Men det er vel flere episoder? Jeg har bare sett en gang pga nysgjerrig ( 😂🙈), og har ikke yngre barn lenger. Men jeg opplevde det ikke som noe forherligelse av overvekt nei, bare fokus på at folk er forskjellige, og at man tenger ikke være perfekt og operert operert. Noen var spinkle, noen litt lubne, noen hadde vekt litt ujevnt fordelt, husker ei som hadde mye akne på ryggen osv. Kosthold og helse lærer de om i andre program. Alle program kan ikke handle om alt. Anonymkode: 61240...3b3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #5 Skrevet 28. august 2024 Jada, mange episoder og ulilkt fokus på kropsdeler hver gang, tynne og overvektige. Jeg så alle. Og jeg synes ikke det er en dårlig serie, men burde vært bedre, når man først gjør dette. Barna fikk stille noen spørsmål. Og enig i at alt ikke kan handle om alt. Men jeg satt og bet litt negler. På spørsmål om pubertet så fikk alle mensen i 10 - 11 års alder, jeg selv var 15, og sikker på at jeg var totaltskadd. gruppa i salen var 10- 11. Min venninne fikk skeive pupper, og tok aldri av seg toppen, og var sikker på at hun var totalt unormal. Selv om barna ikke spurte om det, burde produksjonen nevnt at det var vanlig. På spørsmål om de brukte bh, så var det også svar fra voksenperspektiv, fra dem som hadde små bryster. Brystvortene kan BAARE vises. Ja det kan de når du er 30 + ikke så kult når de eksploderer i tenårene. Der ble det også forresten spørsmål, gjør det vondt når de utvikles? Ja, det er ømt som bare det! Også det ble bagatelisert fra de woke nakne. Anonymkode: 7f33a...531 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå