Gå til innhold

Middagsønsker fra foreldrene til barn som er på besøk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her om dagen opplevde jeg noe jeg synes var så merkelig. Barnet mitt skulle ha med en venn hjem etter skolen, og jeg snakket med moren i telefonen for å avtale henting. Før vi legger på sier hun plutselig: "regner forresten med dere gir henne ordentlig middag? Det er så mange som bruker ferdigmat til alt nå for tiden, men det er ikke jeg noe tilhenger av". Ble helt satt ut og sa bare "jada, det har vi", men er ikke det sykt spesielt å si? Haha.

Anonymkode: b41cb...574

• Liker 27
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hadde jeg aldri fått meg til å si nei, meget spesielt. Vi spiser det vi får servert hos andre ( innen rimelighetens grenser), og sier tusen takk for maten - både voksne og barn. 

Anonymkode: 86cf9...3ba

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Oida, meget spesielt. Og ganske uhøflig.

Anonymkode: fe7d3...76d

• Liker 30
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke sjokkerende, hadde ei mamma som ville bestemme hva jeg skulle servere i bursdagen til barnet mitt.

hun skrev: xxx kommer i bursdagen, dere må servere ordentlig mat og ikke pølse. Ønsker helst at det ikke serveres kaker eller godteri. 
Jeg svarte: 🤣🤣

Ungen kom ikke bursdagen 🙈 Folk er så rare.

Anonymkode: 09c47...1fc

Haha, helt koko! En ting er å tenke det, men å få seg til å si det er nesten litt imponerende😅

• Liker 22
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke sjokkerende, hadde ei mamma som ville bestemme hva jeg skulle servere i bursdagen til barnet mitt.

hun skrev: xxx kommer i bursdagen, dere må servere ordentlig mat og ikke pølse. Ønsker helst at det ikke serveres kaker eller godteri. 
Jeg svarte: 🤣🤣

Ungen kom ikke bursdagen 🙈 Folk er så rare.

Hehehe vi hadde en slik også. Svarte at hun fikk sende med egnet mat til ungen sin for her serverer vi mat som bursdagsbarnet har bestemt. 

Anonymkode: dbcca...fca

• Liker 29
  • Nyttig 1
Skrevet

Foreldre som tror verden snurrer rundt det høyst alminnelige barnet de har produsert.

Anonymkode: ba505...0d2

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

"kanskje det er best om lille Ole spiser middagen hjemme, det kan hende vi noen ganger har grandis til middag". 

Sånne folk provoserer altså. Her er det lite halvfabrikata, men andre foreldre skal ikke diktere hva jeg lager til middag altså. 

Anonymkode: b6ecc...7d6

• Liker 20
  • Nyttig 4
Skrevet

Her burde leken stå i fokus ogvikkevhva som erctil middag. Frekkhet.

Anonymkode: 9e147...b8f

Skrevet

For et hespetre, hva tror folk at de er

Anonymkode: b681d...a94

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Her om dagen opplevde jeg noe jeg synes var så merkelig. Barnet mitt skulle ha med en venn hjem etter skolen, og jeg snakket med moren i telefonen for å avtale henting. Før vi legger på sier hun plutselig: "regner forresten med dere gir henne ordentlig middag? Det er så mange som bruker ferdigmat til alt nå for tiden, men det er ikke jeg noe tilhenger av". Ble helt satt ut og sa bare "jada, det har vi", men er ikke det sykt spesielt å si? Haha.

Lurer veldig på hvem dette er, høres helt lik ut som ei jeg vet om🙈

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Foreldre som tror verden snurrer rundt det høyst alminnelige barnet de har produsert.

Anonymkode: ba505...0d2

Det er jo mest trist for barnet da, ikke så gøy å være det barnet med en mor/far folk himler med øynene av… 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Vi spiser aldri feks grandis. Men tror jeg hadde gjort et unntak og servert det den dagen. Evt dratt innom Mc’ern eller en bensinstasjon og spist pølse.

Noen folk har virkelig ingen grenser for hva de får seg til å si. 

Anonymkode: c4f0e...e38

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er veldig spesielt! Jeg er forkjemper av å unngå UP i eget hjem, men hos andre tar man i mot det man får servert, sammen med et takk.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Foreldre som holder på slik er totalt uspiselige og ødelegger for barna sine sosialt sett. Andre foreldre gidder til slutt ikke å invitere barna deres hjem når foreldrene er så frekke. 

Anonymkode: 8878b...acc

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Det var ganske spesielt ja. Nå lager vi 90% av middagene fra bunnen av, men jeg hadde glatt ignorert en slik kommentar. Når man spiser hos andre så spiser man det som blir servert.  

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo mest trist for barnet da, ikke så gøy å være det barnet med en mor/far folk himler med øynene av… 

Uff, ja enig i det, men heldigvis har dette barnet en veldig omgjengelig og hyggelig far som kan veie opp inntrykket utad😅

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Uff, ja enig i det, men heldigvis har dette barnet en veldig omgjengelig og hyggelig far som kan veie opp inntrykket utad😅

Det var bra 😊 og akuratt denne kommentaren mente jeg litt generelt da, og dersom det er mange ting. Alle og enhver kan jo være litt uheldig og få slengt ut en kommentar som var borti natta, og egentlig ikke det man mente å si ( ja, snakker av erfaring 😂😂) 🙈 

• Liker 1
Skrevet

Utrolig frekt.

Vi spiser vanligvis "ordentlig mat" til middag, men hadde jeg fått en slik melding, tror jeg nesten jeg hadde servert grandis på pur f...

• Liker 5
Skrevet

Veldig frekt. Gutten min hadde med seg en venn med hjem fra skolen i dag, ikke planlagt, det er nesten alltid noen ekstra barn med hjem her. De fikk ostesmørbrød i dag , var veldig fornøyde med det. Forrige gang serverte vi taco, gangen før det var det tomatsuppe med makaroni, brød og egg. I sommer har det blitt mye pølser og hamburgere på grillen, til de barna som blir med hjem fra skolen. Hvis foreldrene ikke liker det, så må det gi beskjed at barnet ikke får lov til å bli med hjem, å heller komme etter middag. Men alle foreldrene her, synes bare det er kjekt at barna blir med hjem 😊

Anonymkode: 0f237...684

• Liker 5
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...