Gå til innhold

Eggløsningstester fra Normal

prompelompe

Anbefalte innlegg

Er disse pålitelige? Fikk bare nesten positivt. Første gang jeg tester. Bilder tatt sist uke tirsdag-torsdag. Er det riktig å tolke at EL sikkert skjedde etter tirsdag engang, siden det iallefall var tydelig økning om ikke helt positiv? Alle testene fra syklusdag 10 og fram til forrige tirsdag (dag 16) var heelt negative (x2 per dag). Har 26-30 dagers sykluser. Merka dog lite endring i utflod osv. Testa videre negativt til og med søndag som var (dag 21) før jeg gikk tom.

Jeg fikk aldri noe svar inne på eggløsningstest-tråden, så må bare prøve meg her.

IMG_1762.thumb.jpeg.6c29433c284008438f06e6f9f2732214.jpeg

Endret av prompelompe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen av disse er positiv. Teststreken er ikke like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Jeg ville ikke tenkt at du hadde eggløsning noen av de dagene, men man kan selvsagt ha gått glipp av en eggløsning hvis man har et veldig kort vindu med LH-stigning.

Anonymkode: 50bb9...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ingen av disse er positiv. Teststreken er ikke like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Jeg ville ikke tenkt at du hadde eggløsning noen av de dagene, men man kan selvsagt ha gått glipp av en eggløsning hvis man har et veldig kort vindu med LH-stigning.

Vet de ikke er positive, men siden dette var det nærmeste, så skjedde det kanskje rundt tidspunktet likevel? Sett et få innlegg om at folk ikke har stolt helt på normal-testene, derav spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prompelompe skrev (1 time siden):

Vet de ikke er positive, men siden dette var det nærmeste, så skjedde det kanskje rundt tidspunktet likevel? Sett et få innlegg om at folk ikke har stolt helt på normal-testene, derav spørsmålet.

Det er dessverre helt umulig å svare på. Man kan fint ha en liten stigning i LH uten at man får en "surge" slik som på testene dine, men at det ikke er nok LH til at et egg kan slippe. Det er veldig vanlig å ha to stigninger i LH ila en syklus, der den første stigningen er betydelig lavere enn den andre stigningen og der den første stigningen ikke resulterer i et egg som løsner. Så går LH ned igjen før den stiger kraftig og at man da får en eggløsning. Så en stigning på tester som ikke resulterer i positiv test betyr ikke at det har skjedd en eggløsning nødvendigvis, nei. 

Og det kan også hende du ikke har hatt eggløsning i det hele tatt denne syklusen. 

Hvis du sliter med å bli gravid og finne eggløsning, anbefaler jeg å kjøpe clearblue monitor (evt advanced eggløsningstest). Den gir deg beskjed i forkant i form av stigning av østrogen som skjer i snitt 2 dager før LH stiger.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av testene er positive, så blir helt feil å tolke negative tester til om de kanskje muligens er positiv, men ikke gir korrekt utslag. 

Man har LH hormon i kroppen hele syklusen og kan oppleve små økninger utenom i forkant av eggløsning. 

Uavhengig av merke så opplever noen at de aldri får 100% utslag på eggløsningstester, men de har fremdeles eggløsning. 

Anonymkode: cb201...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan svare på spørsmålet mitt med sammenheng i om testene fra normal faktisk er til å stole på?☺️ Det er som sagt et få emner på nett hvor folk sier de aldri har fått positive el tester med de, men samtidig fått positive med andre merker - derav opprettelsen av hele denne tråden. At man i teorien ikke har eggløsning uten en faktisk positiv test vet jeg fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

prompelompe skrev (7 minutter siden):

Er det noen som kan svare på spørsmålet mitt med sammenheng i om testene fra normal faktisk er til å stole på?☺️ Det er som sagt et få emner på nett hvor folk sier de aldri har fått positive el tester med de, men samtidig fått positive med andre merker - derav opprettelsen av hele denne tråden. At man i teorien ikke har eggløsning uten en faktisk positiv test vet jeg fint.

De er ikke til å stole på! Anbefaler deg å bestille fra billig tester istedet. De er mye bedre og jeg ble gravid med en gang 😊

Anonymkode: ef810...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

De er ikke til å stole på! Anbefaler deg å bestille fra billig tester istedet. De er mye bedre og jeg ble gravid med en gang 😊

Anonymkode: ef810...2ce

Tusen takk for svar! Hvordan fant du ut at de ikke kunne stoles på?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prompelompe skrev (18 minutter siden):

De har funket fint for meg. Så det er med dem som alle andre merker - noe individuelt om de funker eller ei. Alle batcher med tester, uansett merke kan ha ulik mengde fargestoff etc som påvirker utslagene på testene. 

Jeg får f.eks aldri utslag på rfsu sine tester, men normal sine har fungert, mens andre sverger til rfsu. 

Beste billigtestene ellers har jeg syns er makesure sine. 

Anonymkode: cb201...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...