Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #1 Skrevet 20. februar 2006 jeg og sambo vil kjøpe oss en leilighet som koster mellom 1-1.5 million. hittil har vi bare leid en. jeg har ikke jobb for tiden men jeg har ca 100 000 i egenkapital. sambo har ca 40 000 i egenkapital og full jobb. han må da betale på lånet inntil jeg finner meg en ny jobb. hva skjer da hvis vi om 5 år skiller lag? får jeg tilbake mine 100 000 kr? (det er penger jeg har arvet fra mine foreldre så de er veldig viktige for meg). bør vi skrive en slags kontrakt?
Leo Skrevet 20. februar 2006 #2 Skrevet 20. februar 2006 Dere bør helt klart skrive en kontrakt og om 5 år bør du evt. få både de 100.000 + den andelen av verdistigningen som de 100.000 har generert. Har verdien steget med f.eks. 20% skal du altså ha 120.000 + halvparten av den øvrige verdistigningen. Tilsvarende gjelder for samboeren din og hans 40.000, så i realiteten vil ikke forskjellen bli så veldig stor. Han bør jo også få "godskrevet" det han betaler ekstra nå når du ikke er i arbeid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå