AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #1 Skrevet 28. august 2024 Min datter skal ha tannregulering, og anslår at det hele blir å havne på rundt 35.000 kr. Barnets biologiske far har 40.000 utbetalt hver måned, og bor gratis på hybelen til en av foreldrene sine, men har fortsatt ikke råd til å betale. Mye av dette kommer av at han bruker pengene sine på asiatiske kvinnfolk på andre siden av jordkloden. Har noen erfaring med å tvinge dette gjennom via nav om jeg sender inn alt av kvitteringer? Eller ender man opp i en situasjon hvor han får anledning til å betale så lite som mulig over lang tid av dette? Anonymkode: 7af9d...573
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #2 Skrevet 28. august 2024 Du søker bidrag til særskilte utgifter på nav.no så må han betale. Regner på du har søkt om ordinært bidrag også gjennom nav? Anonymkode: 61a49...8d0 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #3 Skrevet 28. august 2024 Bidrag til særlige utgifter - nav.no Anonymkode: 8a6c0...a83 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #4 Skrevet 28. august 2024 Med mindre du vil sende en torpedo på døren, så er det å sende krav via NAV og se hva som skjer… kommer jo litt ann på hva slags avtale dere har i bunn også? Anonymkode: 14564...21b
Eneri Skrevet 28. august 2024 #5 Skrevet 28. august 2024 Ei venninne var i den situasjonen at samarbeidet med barnefar var problematisk på alle områder, inkl det økonomiske. Hennes datter trengte regulering, og fikk det på den offentlige tannklinikken. Avtale om månedsavdrag, der hun ba klinikken fakturere annenhver måned til henne og barnefaren. Dersom han da skulle velge å ikke betale, ble det HAN som fikk inkasso på kravet. Det funket i deres tilfelle.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #6 Skrevet 28. august 2024 Eneri skrev (6 minutter siden): Ei venninne var i den situasjonen at samarbeidet med barnefar var problematisk på alle områder, inkl det økonomiske. Hennes datter trengte regulering, og fikk det på den offentlige tannklinikken. Avtale om månedsavdrag, der hun ba klinikken fakturere annenhver måned til henne og barnefaren. Dersom han da skulle velge å ikke betale, ble det HAN som fikk inkasso på kravet. Det funket i deres tilfelle. Dette tror jeg ikke helt på... Din venninne kan ikke inngå en fast betalingsavtale på barnefars vegne uten at han har samtykket. Så enten er det noe hun ikke har fortalt deg, eller så er dette bare fri fantasi. Anonymkode: 14753...f87 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #7 Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dette tror jeg ikke helt på... Din venninne kan ikke inngå en fast betalingsavtale på barnefars vegne uten at han har samtykket. Så enten er det noe hun ikke har fortalt deg, eller så er dette bare fri fantasi. Anonymkode: 14753...f87 Ja. Barnefar må ha skrevet under på avtalen. Ellers hadde ikke klinikken sendt regninger dit. Anonymkode: 1501d...8b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå