AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #1 Skrevet 28. august 2024 Vi har vært venner i fem år. Det har aldri vært noe mer enn vennskap mellom oss. Jeg har datet og vært sammen med andre under disse årene. I helgen var han veldig annerledes og rar, så jeg spurte om det var noe galt. Da kom han med kjærlighetserklæringer til meg, at han ønsket noe mer og var betatt. Da jeg aviste han på en høflig måte, så ble han fornærmet. 😳 Nå er det skikkelig kleint mellom oss!! Nå lurer jeg på om vennskapet i det hele tatt har vært ekte eller om han hele veien har ønsket å bli sammen med meg? Det var så ukomfortabelt, og jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Han vet at jeg har mistet et nært familiemedlem nylig og har masse å tenke på. Dette var det siste jeg trengte. Hva tenkte han med?! Nå er jeg redd vennskapet er ødelagt. Han har ikke svart på min siste melding. Jeg har aldri hatt følelser eller vært interessert i han. Han er ikke min type i det hele tatt. Han bør da vite dette! Hva gjør jeg nå? Anonymkode: fb962...13b 6
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #2 Skrevet 28. august 2024 Du avviste ham på en ordentlig måte og har sendt ham en melding etterpå han ikke har svart på. Han reagerer med å bli fornærma? For hva da? Krever han at du skal ha de samme følelsene? Det går jo ikke an. Synes du skal trekke deg litt tilbake i første omgang. Anonymkode: dd81e...db0 1 5
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #3 Skrevet 28. august 2024 Det vennskapet er nok over. Anonymkode: aee10...cd3 7 2
AlternativX Skrevet 28. august 2024 #4 Skrevet 28. august 2024 Du trekker deg stille og rolig tilbake. Han burde ha vist dette kunne skje hvis du ikke følte det samme. 5 2
Irak Skrevet 28. august 2024 #5 Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Vi har vært venner i fem år. Det har aldri vært noe mer enn vennskap mellom oss. Jeg har datet og vært sammen med andre under disse årene. I helgen var han veldig annerledes og rar, så jeg spurte om det var noe galt. Da kom han med kjærlighetserklæringer til meg, at han ønsket noe mer og var betatt. Da jeg aviste han på en høflig måte, så ble han fornærmet. 😳 Nå er det skikkelig kleint mellom oss!! Nå lurer jeg på om vennskapet i det hele tatt har vært ekte eller om han hele veien har ønsket å bli sammen med meg? Det var så ukomfortabelt, og jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Han vet at jeg har mistet et nært familiemedlem nylig og har masse å tenke på. Dette var det siste jeg trengte. Hva tenkte han med?! Nå er jeg redd vennskapet er ødelagt. Han har ikke svart på min siste melding. Jeg har aldri hatt følelser eller vært interessert i han. Han er ikke min type i det hele tatt. Han bør da vite dette! Hva gjør jeg nå? Anonymkode: fb962...13b Om han ikke takler å bli avvist uten å reagere slik, så henger nok vennskapet i en tynn tråd. Det hadde det ihvertfall gjort hos meg for å si det sånn. Skjønner veldig godt at du undrer deg over dette... Glem han, og fokuser på deg selv istedet 🤗. 7
lillevill Skrevet 28. august 2024 #6 Skrevet 28. august 2024 Dette hadde han kansje ikke tenkt helt gjennom. Men nå har han ødelagt vennskapet dere hadde ved at han ikke regulerer følelser og takler avvisningen så dårlig. Kansje han har fått feil ide på et slags vis?
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #7 Skrevet 28. august 2024 La han gå. Det er naturlig at du syns det er kleint og at han som er forelsket er lei seg. Dette måtte skje for at han kan gå videre, uavhengig av om han har likt deg hele veien eller blitt glad i deg gjennom tiden. Ikke hold han igjen, tenk om du ble forelsket og han ikke følte det samme, det er bare sårende å fortsette. Ingen bestemmer hvem de skal forelske seg i, så ikke klandrer han, slik han ikke kan klandre deg for å ikke føle det samme for han. Anonymkode: a6fde...569 6
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #8 Skrevet 28. august 2024 Jeg tenker nok bare han er såret, du må vente og se det ann nå. Du har sendt en melding og strakt ut en hånd, neste trekk er hans. Dersom det var alt eller ingenting for han er det kroken på døra. Dersom han ønsker å fortsette et vennskap uten at det blir noe mer, så har dere mylighet til det. Jeg tror ikke følelser er så svart/hvitt at det er helt umulig, så lenge man er åpne og ærlige med hverandre. Dersom du er glad i han ønsker du han vel helst i livet ditt også? 😊 gi det litt tid. Anonymkode: fc0c1...59e 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #9 Skrevet 28. august 2024 Klassisk. Menn er sjelden en til en venn ned kvinner uten at de ønsker noe mer. Anonymkode: 4e28b...eb4 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #10 Skrevet 29. august 2024 Han ventet til et tidspkt der han visste du var sårbar. (Dødsfall i nær fam) han trodde dette kunne få deg til å bli interessert. Han ble skuffet fordi han tok feil. Anonymkode: 0ba60...7e0 1
Surpomp Skrevet 29. august 2024 #11 Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Vi har vært venner i fem år. Det har aldri vært noe mer enn vennskap mellom oss. Jeg har datet og vært sammen med andre under disse årene. I helgen var han veldig annerledes og rar, så jeg spurte om det var noe galt. Da kom han med kjærlighetserklæringer til meg, at han ønsket noe mer og var betatt. Da jeg aviste han på en høflig måte, så ble han fornærmet. 😳 Nå er det skikkelig kleint mellom oss!! Nå lurer jeg på om vennskapet i det hele tatt har vært ekte eller om han hele veien har ønsket å bli sammen med meg? Det var så ukomfortabelt, og jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Han vet at jeg har mistet et nært familiemedlem nylig og har masse å tenke på. Dette var det siste jeg trengte. Hva tenkte han med?! Nå er jeg redd vennskapet er ødelagt. Han har ikke svart på min siste melding. Jeg har aldri hatt følelser eller vært interessert i han. Han er ikke min type i det hele tatt. Han bør da vite dette! Hva gjør jeg nå? Anonymkode: fb962...13b Hva om dere hadde snakket litt underveis og diskutert litt om forventninger, planer og ønsker for fremtiden ? 5 års nært vennskap og enda ikke snakket om preferanser, ønsker og mål høres suspekt ut…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #12 Skrevet 29. august 2024 Han var aldri en venn, det var baktanker helt fra starten. Det er sjelden mannlige venner er en venn totalt blottet for seksuell interesse, det er oftest noe der som de ikke sier for å bli "venn". Desverre måtte du lære dette på den tøffe måten Anonymkode: 93352...629 1
Laraa Skrevet 29. august 2024 #13 Skrevet 29. august 2024 Vært borti det samme. Vennskapet varte riktignok ikke så lenge som deres, men det var en forferdelig mindfuck når noen du tror er verdens beste kompis og du tror du vil ha i livet ditt lenge, vil noe helt annet. Det føles både ekkelt og ubehagelig og gir en slags kjærlighetssorg over vennskapet i seg selv
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #14 Skrevet 29. august 2024 Synes mange er veldig bastante i slike diskusjoner? Har dere aldri hatt et chrush på noen eller liknende, som har gått over igjen? Jeg hadde selv det på en kompis for noen år siden, det kom helt ut av det blå og gikk like fort over 😂 Men i en mnds tid gikk jeg og dagdrømte om han 🙈 Nå da jeg aldri noe om det, og i ettertid vet jeg ikke hvor det kom fra - vi hadde hverfall ikke passet sammen. Er i dag fremdeles venner og etablert på hver vår kant, og det er ingen dagdrømming det lover jeg. Tiden vil jo vise om kompisen til ts bare er flau og såret nå, og det går seg til - eller om dette blir slutten. Selvfølgelig kan han ha hatt baktanker lenge, men synes ikke man kan tillegge han dette helt uten annet belegg. Anonymkode: fc0c1...59e 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #15 Skrevet 29. august 2024 22 hours ago, AnonymBruker said: Klassisk. Menn er sjelden en til en venn ned kvinner uten at de ønsker noe mer. Anonymkode: 4e28b...eb4 Ikke min erfaring. Selv har jeg blitt forelska i ei god venninne en eneste gang, men har jo hatt mange kvinnelige venner opp gjennom. Det er ikke normalen å bli interessert, men selvsagt kan man få følelser etterhvert om både utseende og personlighet er "riktig". For min del førte det ikke til noe, og vi er like gode venner i dag. Det tar meg ikke så lang tid å komme over en forelskelse om interessen ikke er der, og da er det kun vennskapelige følelser igjen. Null stress. Anonymkode: 1ddbe...c0e 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #16 Skrevet 29. august 2024 Det han gjorde, er et klart overgrep som kvalifiserer til politietterforskning og tiltale! Dette er uønsket seksuell aktivitet. Det beste er å anmelde forholdet slik at han kan få den straffen han fortjener. Samtidig kan du sikre at han aldri vil prøve seg igjen. Du bør advare andre kvinner mot en slik overgriper. Anonymkode: 1da75...a82
Trallalala Skrevet 29. august 2024 #17 Skrevet 29. august 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Ikke min erfaring. Selv har jeg blitt forelska i ei god venninne en eneste gang, men har jo hatt mange kvinnelige venner opp gjennom. Det er ikke normalen å bli interessert, men selvsagt kan man få følelser etterhvert om både utseende og personlighet er "riktig". For min del førte det ikke til noe, og vi er like gode venner i dag. Det tar meg ikke så lang tid å komme over en forelskelse om interessen ikke er der, og da er det kun vennskapelige følelser igjen. Null stress. Anonymkode: 1ddbe...c0e Eg likar deg😍
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #18 Skrevet 29. august 2024 Er det ikke bare å ha sex med han da? Er det ikke bra så klager du å bruker det som unnskyldning, er det bra et det jo good friends with benefits, kan jo ikke bli bedre. Anonymkode: bc75b...fa3 1
petterm Skrevet 29. august 2024 #19 Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Han ventet til et tidspkt der han visste du var sårbar. (Dødsfall i nær fam) han trodde dette kunne få deg til å bli interessert. Han ble skuffet fordi han tok feil. Anonymkode: 0ba60...7e0 Tror ikke noe på at han bevisst har gjort fremstøt fordi ts er sårbar. Tror heller der er tilfeldig at han fikk et innfall akkurat nå! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå