Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor jobbet du når du var 16 år? 

Anonymkode: d98af...4fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sagbruk. 
Men butikker, kafé, lager, gård osv 

Anonymkode: f8599...177

Skrevet

Mye butikker eller lager i dag. Evt kjøkkenassistent på sykehjem feks. 

Anonymkode: 8818f...ba2

Skrevet

Jeg jobbet på kantine. Mine barn (15 og 17) jobber hhv på kafe og i butikk.

Skrevet

Klesbutikk, matbutikk, kiosk/kafé. 
Jeg jobbet i en klesbutikk fra jeg var 16 år. 

Anonymkode: 5dbed...aee

Gjest Smeltemann
Skrevet

Har jobbet siden 12 års alderen. Mye gårdsarbeid. Var med søppelbilen,lagde ved,malte hus og mye forskjellig annet arbeid.

Skrevet (endret)

Jeg jobbet i resepsjon på turisthytte.

Endret av Hareena
Skrevet

Mine jobber på butikk. Ikke dagligvare. 

Anonymkode: aa68c...af2

Skrevet

vet om 16åringer i dag som tar vakter på sykehjem, i dagligvare, telefonsalg og barnepass/leksehjelp.

bør kjenne noen eller ha godt rykte/"referanse" for å få innpass så ung utover sommerjobb. 

Anonymkode: a25a5...e6a

Skrevet

Trener i idrett. 
Ellers er det noen butikker som tar inn 16-åringer som ryddehjelp. 
Er det i Oslo? På Finn ligger det nå ute annonser for jobb i kiosken på Ullevål stadion under landskamper, samt at de søker ungdom til Jul i vinterland. Begge disse kom opp da jeg søkte på 16 år på Finn. 

Anonymkode: 91b62...bfa

Skrevet

Da jeg var 16 år og yngre ble det småjobber som servitør til konfirmasjoner, vasking og hagearbeid.

Anonymkode: df79b...09f

Skrevet

Forresten: Lekeland og fornøyelsesparker har ofte jobber til unge under 18 år. Kjenner til mange som jobbet på f.eks Hunderfossen Familiepark da de var under 18.

Anonymkode: df79b...09f

Skrevet

Jeg gikk med avisen i sommerferien da jeg var 15 og 16 år. Noen uker i skoleferien. 

Det er kanskje ikke så mange som velger papiraviser lenger, men noen er det jo. Mange eldre liker jo å få papiravisen med seg til kjøkkenbordet og morgenkaffen, tror jeg.

Ellers kan tenåringene sysselsette seg selv ved å passe hunder og lufte dem for eiere som er travle og på jobb osv. Nå er sommeren på hell, men gressklipping er noe en tenåring kan tjene noen kroner på her og der, hvis dere bor i et område med tomter og plener rundt husene osv.

Skrevet

Jeg vasket i en privat barnehage. Ekstrahjelp på kafe, butikk etc er jobber de fint kan få.

Skrevet

Kommer jo helt an på ungdommen. 

I min familie tar noen avløyserkurs for å kunne jobbe på gård. 

Andre jobber på leos lekeland osv. 

Anonymkode: 2f87d...ba9

Skrevet

Jeg syklet med avisen fra jeg var snaut 13 til jeg var 18,5 + at jeg jobbet i sportsbutikk og dagligvare som lørdags og feriehjelp fra 14 til jeg reiste i militæret som 19 åring. 

Anonymkode: 6e6c8...d72

Skrevet

klesbutikk (gjerne utenom kjede), Normal butikker, BK, MC Donalds, kafeer som ikke selger alkohol, dagligvare, blomsterbutikk, støttekontakt

Anonymkode: 07d5e...11e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...