AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #21 Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor sier folk at angst er psykisk når det konstant gjør vondt fysisk i hele kroppen min? Helt ubeskrivelig smerte som aldri tar slutt. Anonymkode: c1528...531 Årsaken til angst er psykisk, vanskelige tanker, indre stress, frykt osv gjør at et senter i hjernen (amygdala) sender signaler til den fysiske kroppen og gir oss fysiske symtpomer, som hjertebank, skjelving, smerter, fysisk ibehag, vanskelig for å puste osv. Anonymkode: f70cd...04d
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #22 Skrevet 28. august 2024 Jeg mener dette skillet mellom kropp og psyke er absurd, samt uheldig. Anonymkode: ae587...6da 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #23 Skrevet 28. august 2024 Fordi psyken er ikke «ingenting», det er fysiske stoffer som neuroteansmittere, adrenalin, kortisol, dopamin, hormoner etc etc som påvirker kroppen din fysisk. Alt henger sammen. Anonymkode: d3c81...7ff 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #24 Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hos meg så sitter angsten i magen, brystet og i halsen. Mest vondt i magen da. Anonymkode: c1528...531 Har du prøvd denne? Gratis: https://ttb.drsha.com/❤️ Anonymkode: 089db...0e4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #25 Skrevet 29. august 2024 Angst er begge deler. Det skjer i hjernen og nervesystemet, og det skaper en rekke symptomer som tankekjør og unngåelse (psykisk) og mye fysiske symptomer. Det meste i kroppen henger sammen og er en blanding av kropp og hode selv om de fleste har skapt et skille. Anonymkode: 4eb30...964
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå