Gå til innhold

Hvor mye skatter du som tjener 60 000 brutto i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plutselig står det prosenttrekk (ikke tabelltrekk, som tidligere) på lønnsslippen. Og der står det kun 29 % skattetrekk. Er ikke det veldig lav skatt? Årslønn ca 715 000. 

Og hva skjer med byttet til prosenttrekk? Jeg er nå i foreldrepermisjon. Kan det være en sammenheng der?

Anonymkode: 7b702...087

Skrevet

Det har jo alt å si hvor mye lån man har. Formue eller ikke. Vanskelig å svare da. Gift eller ikke. Ja mye som spiller inn på skatten. Jeg betaler 35 prosent. Har litt formue. 

Anonymkode: 91dd6...4e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Plutselig står det prosenttrekk (ikke tabelltrekk, som tidligere) på lønnsslippen. Og der står det kun 29 % skattetrekk. Er ikke det veldig lav skatt? Årslønn ca 715 000. 

Og hva skjer med byttet til prosenttrekk? Jeg er nå i foreldrepermisjon. Kan det være en sammenheng der?

Er det NAV som utbetaler permisjonspengene dine? Da har de hentet ut skattekort, og biarbeidsgiver skal ha prosenttrekk. Jeg gjorde endringer i mitt skattekort, og fikk da prosenttrekk på 36%. Jeg tjener litt mer enn deg (såvidt over 800k). Fant ut at hvis man gjør endringer etter 1. februar (tror jeg det var), får man prosenttrekk. 

Anonymkode: fa3d3...079

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det har jo alt å si hvor mye lån man har. Formue eller ikke. Vanskelig å svare da. Gift eller ikke. Ja mye som spiller inn på skatten. Jeg betaler 35 prosent. Har litt formue. 

Anonymkode: 91dd6...4e7

Har noen millioner i boliglån (+ studielån). Er samboer, ikke gift. 

51 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det NAV som utbetaler permisjonspengene dine? Da har de hentet ut skattekort, og biarbeidsgiver skal ha prosenttrekk. Jeg gjorde endringer i mitt skattekort, og fikk da prosenttrekk på 36%. Jeg tjener litt mer enn deg (såvidt over 800k). Fant ut at hvis man gjør endringer etter 1. februar (tror jeg det var), får man prosenttrekk. 

Anonymkode: fa3d3...079

Nei, arbeidsgiver betaler meg lønn og refunderes av nav.

Skrevet

Det ser da helt normalt ut. Jeg betaler 30% på cirka samme inntekt og da er en del av det formuesskatt. Ingen fradrag.

Anonymkode: c1df1...f28

Skrevet

Hvis du er bekymret kan du jo bare be arb.giver å trekke mer. 

Anonymkode: b3e6b...3fc

Skrevet

ca 21K betaler jeg. 

Noe av det er biintekt og det trekker jeg 43% av

Anonymkode: 4d2b3...469

Skrevet

Betaler 30%, ingen fradrag utover minstefradrag.

Får ca 10 000 i kalkulert baksmell som tar av feriepengene 

Anonymkode: ebc01...5a4

Skrevet

Jeg betaler 31% i skatt.

Skrevet

Skattekalkulatoren sier at du skal ha totalt ca 28 % skatt i året (uten noen fradrag).
Men man betaler bare skatt 10,5 måneder i året med lønnstrekk, så fra lønnslippen burde du bli trukket 32 % for å veie opp for de 1,5 månedene. 

Hvis du har lån og store renteutgifter (rundt 100 k) så kan 29 % trekk i måneden stemme ganske godt det. 

Skrevet
drohatha skrev (4 timer siden):

Skattekalkulatoren sier at du skal ha totalt ca 28 % skatt i året (uten noen fradrag).
Men man betaler bare skatt 10,5 måneder i året med lønnstrekk, så fra lønnslippen burde du bli trukket 32 % for å veie opp for de 1,5 månedene. 

Hvis du har lån og store renteutgifter (rundt 100 k) så kan 29 % trekk i måneden stemme ganske godt det. 

Dessuten er det for resten av året nå, måneden uten trekk har vært.

Anonymkode: c1df1...f28

Skrevet

Jeg har 5 % skattetrekk, men betaler ca 26 % i skatt.

Anonymkode: 5818c...987

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...