Gå til innhold

Nabo som sjeldent er ute av huset

Anbefalte innlegg

Skrevet

I en av naboleilighetene i blokka bor det et arabisk kjærestepar. De har ingen barn. Det som er merkelig er at dama nesten aldri er ute av huset. Mannen er litt mer ute av huset, men også han er veldig mye hjemme. Mannen hilser på meg når vi ses og han smiler, men jeg kjenner ikke han utover det. 

Det positive er at de aldri bråker, i motsetning til noen andre i nabolaget som har fyllefester regelmessig. 

Hva ville dere gjort i en sånn sak?

Anonymkode: aa013...cc2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I en av naboleilighetene i blokka bor det et arabisk kjærestepar. De har ingen barn. Det som er merkelig er at dama nesten aldri er ute av huset. Mannen er litt mer ute av huset, men også han er veldig mye hjemme. Mannen hilser på meg når vi ses og han smiler, men jeg kjenner ikke han utover det. 

Det positive er at de aldri bråker, i motsetning til noen andre i nabolaget som har fyllefester regelmessig. 

Hva mener du "ville ha gjort"? Kan ikke folk være inne hos seg selv så mye de vil og ønsker? 
Med mindre du mistenker og har hørt/sett at noe galt foregår, tenker jeg at man skal la naboene være i fred!

Anonymkode: efcc1...58e

• Liker 33
  • Nyttig 8
Skrevet

Ingenting. 

jeg er en av de som sjeldent er ut av huset, med mindre jeg skal på butikken eller møte venner/familie. 
samboer er litt mer ute av huset da han tar seg av vedlikehold osv ute, men han er mye inne selv. Vi trives med det sånn, og det kan det jo godt hende at naboene dine gjør også. 

for øvrig litt merkelig at du har såpass god kontroll på hva naboene driver med til enhver tid. 

Anonymkode: ba60f...acd

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet

Du er jo tydeligvis like mye hjemme siden du ser at naboene er det.... 

Anonymkode: a97e6...10e

• Liker 35
  • Nyttig 10
Skrevet

Det er jo leit, sånn hvis man får inntrykk av at hele hennes liv er begrenset til eget hjem og at det skyldes kjipe kjønnsroller og/eller dårlig integrering fremfor at hun bare liker det best. Men hva skulle man liksom gjort? Dratt henne ut? Tipset myndighetene om at man vet om noen som er mye hjemme?

Anonymkode: 271dd...dfa

• Liker 4
Skrevet

Hvordan veit du at hun aldri er ute av huset? Er du aldri ute av huset? 😅 Jeg har enda til gode å møte den ene naboen min etter at vi hilste på hverandre for snart to år siden. Jeg VET hun har jobb og fordi jeg vet hvordan bilen hennes ser ut, så vet jeg at den i alle fall er borte i blant.. men jeg har ikke sett henne. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje hun har ME og er kronisk utbrent?

Anonymkode: 90b26...201

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du burde ringe UDI asap. Dette går altså ikke, veldig merkelig!!! Her må det være noe alvorlig galt! Det er DITT ansvar, RING!!!!!

Anonymkode: 725d8...97b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

🤣🤣 🤣🤣 🤣🤣 🤣🤣

Anonymkode: 08871...0b4

• Liker 6
Skrevet

Jeg er sånn som sjelden er ute av huset(Uten å trives med det) Hadde ikke likt om noen tenkte de skulle gjøre noe med det 😅 Hadde blitt redd og har allerede det problemet hvor den ene naboen min viser såpass stor interesse for livet mitt at jeg er enda mer fanget her inne og ikke får gjort vedlikehold, å da blir jeg enda mer øyeskuende. Kunne ønske de lot meg være ifre så jeg fikk slappe av i eget hjem, vil flytte.

Anonymkode: ab677...f28

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Herregud. Hva har du med det å gjøre? Seriøst. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg vet hva jeg ville gjort! Jeg skaffet meg ett hus langt ute i skogen, helt uten naboer som jeg kunne følge med på, og så ville jeg begynt å jobbe med meg selv i håp om at jeg skulle bli bedre.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er sånne tråder som får meg til å innse hvor heldig jeg er som bor i et hus i skogen uten nære naboer...

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ingenting, selvfølgelig...

• Liker 1
Skrevet

Hva er galt med å la folk være i fred?

• Nyttig 1
Skrevet

Sjekket gardinene. Er de mye igjen, tyder det på dårlig boevne.

Og ev TV står på mye. Det tyder også på dårlig boevne/litt tilbakestående.

Og ringt UDi. De skal vel integreres. Det skjer ikke om bare den ene får gå ut.

Anonymkode: cb348...2da

• Nyttig 2
Skrevet

Hvordan vet du at hun omtrent aldri er ute av huset?

Sitter du i vinduet og kikker bort på deres dør hele tiden?

Da er jo du like mye hjemme også da😂

Anonymkode: 6995a...69a

Skrevet

Slutt med disse nabotrådene.

Anonymkode: 7dc6e...f59

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje hun er kronisk syk? 🤷‍♀️

Ikke vær så kjip da. And kinda racist. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hadde blitt mer bekymret dersom én av partene nesten aldri var hjemme, dét er i hvert fall et dårlig tegn. Sjeldent noe som skriker kommende skilsmisse mer enn menn som står ute og «jobber» til 23 på kvelden. 

Anonymkode: ff5ca...a6c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...