AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #1 Skrevet 28. august 2024 Jeg måtte nedprioritere et prosjekt med høy prioritet pga et annet prosjekt som har høyere prioritet denne uka. Det gikk utover førstnevnte prosjekt i så stor grad at jeg måtte sende e-post til prosjektansvarlig for å forklare situasjonen. Er ikke jeg selv som utfører arbeidet, jeg administrerer bare, så jeg kunne ikke bare jobbet mer effektivt eller løst dette på en annen måte. Sjefen min og en annen med samme stilling som meg (han er mer involvert i det prosjektet som ble førstepri) var tydelige på hvilket prosjekt jeg måtte prioritere. Var jeg som administrerte arbeiderne i praksis. Så fikk jeg svar fra en tilsynelatende misfornøyd og forvirret prosjektansvarlig i dag, han som fikk sitt prosjekt nedprioritert. Han skrev at han har snakket med en med samme stillingstittel som meg (men litt høyere "rang", litt andre arbeidsoppgaver) og at denne andre skal sende en ny e-post med en forklaring på hva som skjedde, prioriteringer osv. Sier jo mer eller mindre at det jeg sendte ikke holder mål (e-posten min holder mål og vel så det). Han la også til at han ikke forstod e-posten jeg sendte og hvem som var enige i at vi måtte prioritere slik. Jeg hadde valgt å ikke navngi noen for å ikke skape trøbbel for sjefen eller den andre som mente at jeg måtte prioritere slik, jeg skrev bare at det var enighet om det. Hvor vanskelig er det å bare skrive takk for beskjed, og hvis han lurer på noe kan han kontakte sjefen min, evt spørre meg i en hyggelig tone? Ikke skrive rett ut at en annen leder skal sende en ny og liksom bedre e-post. Sjefen min har tilgang på korrespondansen og ga meg beskjed om å ikke svare han som er misfornøyd. Greit nok. Anonymkode: d7e8a...438
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #2 Skrevet 28. august 2024 Da svarer du ganske enkelt ikke, siden det er det din leder ønsker at du gjør. Så får din leder som har prioritert slik ta debatten med de ulike prosjektlederne. Anonymkode: ed0b1...ca2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #3 Skrevet 28. august 2024 Er du tilfeldigvis kvinne og den andre som skulle skrive en "bedre" epost er mann? 🙄 Anonymkode: be3b5...2d6
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #4 Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg hadde valgt å ikke navngi noen for å ikke skape trøbbel for sjefen eller den andre som mente at jeg måtte prioritere slik, jeg skrev bare at det var enighet om det. Anonymkode: d7e8a...438 Det er naturlig å fortelle hvilken leder som faktisk foretok prioriteringen så kan eventuell misnøye rettes til riktig person uten omveier. Anonymkode: b7dd4...781
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #5 Skrevet 29. august 2024 Nå vet jo ikke vi hva som stod i e-posten, men her høres det jo ut som om det er du som kommuniserer litt dårlig. Om han hevder han ikke forstod innholdet, og han ikke skjønner grunnlaget for beslutningen, eller hvem som har tatt avgjørelsen (noe jeg tenker det ville vært naturlig å opplyse om?) Anonymkode: 6a9a4...7dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå