AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #1 Skrevet 28. august 2024 Hei! Jeg har nettopp blitt sykemeldt fra jobben i 2 uker pga kraftig depresjon og angst. Fortalte det til sjefen i går, og selv om han tok det greit så det ut som han var utrolig skuffa/oppgitt. Jeg oppga ikke grunn, bare sa jeg var dårlig. Dette er en liten arbeidsplass (butikk) og lite sted. Så redd grunnen blir snakket om og plutselig har det blitt til at jeg er sykemeldt pga at jeg er suicidal f.eks (noe jeg ikke er). Nå sitter jeg med utrolig dårlig samvittighet og skyld over sykemeldingen pga jobben. Tør ikke dra innom butikken for å handle, for er redd de ansatte eller kunder skal spørre og grave om grunn osv. De er også bare 4 ansatte på jobb, hvor den ene har ferie og den andre er langtidssykemeldt. Så nå måtte den som egt har ferie tilbake på jobb igjen. Så føler jeg satte arbeidsplassen i en utrolig vanskelig situasjon. Har prøvd å skjule at jeg sliter og har ikke pratet noe om det, så plutselig smeller jeg en sykemelding i bordet liksom. Jeg kjenner dog en lettelse over å være sykemeldt en periode og få litt ro til å ta vare på meg selv. Det er fortsatt en kamp å mestre hverdagen og det tar mye krefter å lage mat, dusje og rydde f.eks. ofte må jeg velge mellom å lage mat eller dusje, fordi jeg ikke orker begge deler. Da jeg jobbet sov jeg kanskje 3-4 timer hver natt, nå sover jeg mye av dagen. Lenge siden jeg har vært glad og følt at livet er greit. Vært helt tom for følelser osv og jeg er egt en veldig empatisk og følsom person. Kjennes som jeg ikke er tilstede i livet og når jeg er på jobb er kroppen til stede men ikke hodet. Når jeg kommer hjem husker jeg veldig lite av det jeg har gjort på jobb og sliter med å henge med og huske samtaler osv. Soner ut flere ganger i løpet av en dag og blir sittende å bare stirre ut i lufta lenge. Glemmer viktige rutiner på jobb også. Er det mye folk i butikken gjemmer jeg meg på lageret og sitter å skjelver og hyperventilerer fordi det blir for mye. Blir fort sint (bare psykisk, ikke fysisk) for de minste ting og det går utover samboer. Før skulle det mye til. Har fått ny time hos legen dagen sykemelding går ut og får da prate med en psykolog og se om de er behov for medisinering eller videre henvisning. Føler i hvert fall jeg blir godt tatt vare på av helsevesen, familie og samboer. Så er spent på hvordan livet blir videre og håper jeg får den hjelpen jeg trenger. Anonymkode: c00cd...8a5
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #2 Skrevet 28. august 2024 Uprofesjonelt av sjefen å se skuffet/oppgitt ut. I og med at du føler så på dette, kan det også være at du tolket ansiktsuttrykket hans som mer negativt enn det egentlig var? Folk snakker alltid om folk. Det er uunngåelig. De kan også snakke om deg og tro du er schizofren, suicidal eller hva som helst hvis du ikke er sykemeldt. Hva som helst kan gjøre det, uten at du kan kontrollere det eller gjøre noen ting med det. Det du kan gjøre noe med er hvordan du velger å tenke rundt andres tanker om deg. Vil anbefale deg appen Tankevirus. Den er gratis og laget av en norsk psykolog. Den tar for seg blant annet dette, hvordan vi tolker og tenker rundt hva andre mener om oss. Anonymkode: 3afde...208
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #3 Skrevet 28. august 2024 Du må ta vare på deg selv. Det er ikke noe å ha dårlig samvittighet for, kjære deg ❤️ Det er bedre ta sykemelding, istede for jobbe seg syk så kan du heller komme sterkere tilbake senere! Anonymkode: 035d0...04e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå