Gå til innhold

Bulder bank, er den så bra som den høres ut som?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er også veldig fornøyd med Bulder Bank. Jeg har dem til boliglån og høyrente-sparekonto, men resten av dagligbanken min og brukskonto har jeg fremdeles i Dnb. Har Mastercard og bankkort hos Dnb. Det bankkortet jeg fikk hos Bulder Bank (automatisk) ringte jeg og avsluttet.

Har hatt boliglån i Dnb to ganger, men sleipingene skrudde opp renten de hadde tilbudt meg nesten med en gang, tror det var etter bare tre måneder eller noe sånn, så det "tilbudet" var lite verdt. Så da byttet jeg! Nå nærmer det seg to år (eller er det 3?) i Bulder bank og jeg har ingen planer om å bytte. Veldig greit opplegg med automatisk bedre rente jo lavere belåningsgrad man har (ned til 50%). Jeg har 30% belåningsgrad nå. Man slipper å ringe og mase og forhandle om rente.

Som andre har nevnt her har de også månedlig innskudd av sparekonto-rentene. Og kundeutbytte en gang pr år. Husker ikke hvor mye jeg fikk sist, men jeg har ikke så stort boliglån (under en mill) og størrelsen på kundeutbyttet gis etter hvor høyt boliglånet er.

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet

Har ikke boliglån i bulder, da jeg bor i grisgrente strøk. Men har bruks- og lønnskonto og buffer der. Fikk også kundeutbytte på 400 kr eller noe i den duren. Har i grunn fått betalt for å ha konto der.

Er fornøyd og har ingen planer om å bytte. Jeg er ikke av den lojale typen og løp fra sbanken det minutten konkurransetilsynet sa ja til oppkjøpet.

Anonymkode: 87e29...55f

Skrevet

dere som bare har lån der, da legger dere inn betaling fra lønnskonto i annen bank? eller har dere en konto i bulder dere overfører summen til lånet på bare?

Anonymkode: 55bfc...64f

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

dere som bare har lån der, da legger dere inn betaling fra lønnskonto i annen bank? eller har dere en konto i bulder dere overfører summen til lånet på bare?

Ja, betaler rett inn på lånet fra konto i annen bank.

Anonymkode: 76447...318

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.8.2024 den 13.13):

og et spm. til: Trenger man verdivurdering før første gang eller følger de kun markedet i området?

Jeg «måtte» ta verdivurdering, de 3000 det kostet meg sparte jeg fort inn da renten ble satt ned. 

Anonymkode: cddd2...eb2

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 29.8.2024 den 15.53):

Ja, jeg har en brukskonto i Bulder bank som jeg kun bruker til å la Bulder trekke lånebeløpet fra. Hver måned overfører jeg boliglånsbeløpet fra Dnb (min dagligbank) til brukskontoen i Bulder bank. Det trekkes så automatisk av banken på forfallsdato for boliglånet i Bulder bank.

Kunne sikkert overført automatisk (legge inn et automatisk trekk fra min vanlige dagligbank til brukskontoen i Bulder bank) men jeg liker å administrere det selv manuelt. Noen ganger overfører jeg mer og betaler mer ved ekstra avdrag. Ganske ofte faktisk.

Da jeg ble boliglånskunde i Bulder bank opprettet de automatisk en brukskonto til meg der (de må ha et sted å trekke lån fra), samt at de utstedte og sendte meg et vanlig bankkort. Dette hadde jeg ikke bruk for, så jeg la det i skuffen en stund. Men etter hvert bare ba jeg dem om å slette det, og så makulerte jeg det. 

Endret av Million
Skrevet
Million skrev (4 timer siden):

Ja, jeg har en brukskonto i Bulder bank som jeg kun bruker til å la Bulder trekke lånebeløpet fra. Hver måned overfører jeg boliglånsbeløpet fra Dnb (min dagligbank) til brukskontoen i Bulder bank. Det trekkes så automatisk av banken på forfallsdato for boliglånet i Bulder bank.

Kunne sikkert overført automatisk (legge inn et automatisk trekk fra min vanlige dagligbank til brukskontoen i Bulder bank) men jeg liker å administrere det selv manuelt. Noen ganger overfører jeg mer og betaler mer ved ekstra avdrag. Ganske ofte faktisk.

Da jeg ble boliglånskunde i Bulder bank opprettet de automatisk en brukskonto til meg der (de må ha et sted å trekke lån fra), samt at de utstedte og sendte meg et vanlig bankkort. Dette hadde jeg ikke bruk for, så jeg la det i skuffen en stund. Men etter hvert bare ba jeg dem om å slette det, og så makulerte jeg det. 

Flyttet du til bulder, enten som lånekunde eller som høyrente konto innehaver så får du automatisk bankkort og to brukskontoen på kjøpet. 
Jeg flyttet tilbake til den gamle høyrenteinnskuddsbanken min, fordi rentene var bedre der enn hos bulder. 

Anonymkode: dc268...530

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Flyttet du til bulder, enten som lånekunde eller som høyrente konto innehaver så får du automatisk bankkort og to brukskontoen på kjøpet. 
Jeg flyttet tilbake til den gamle høyrenteinnskuddsbanken min, fordi rentene var bedre der enn hos bulder. 

Anonymkode: dc268...530

har opprettet kundeforhold nå og fikk kun 1 brukskonto. Står ingen ting om at man må bruke den som lønnskonto, så mulig jeg da bare overfører selv til boliglånet. Hadde tenkt å fikse en sparekonto der og pga rente, men så ser jeg plutselig at LO har fått en ny fordel i sparebank 1, med ennå bedre rente så da forsetter jeg sparing der. 

Skrevet

står også at jeg kan bestille bankkort til kontoen så ser ikke ut som det går automatisk?

Skrevet

Var fornøyd med Bulder, men fikk mye bedre renter på boliglånet i Nordea, så da ble det bye-bye, Bulder.

Anonymkode: bdcd5...34e

Skrevet

Jeg trengte ingen verdivurdering og flytting fra gammel bank var gjort på minutter, renter på sparekonto kommer kommer inn hver måned og kundeutbytte regnes av både lån og innskudd på sparekonto, kundeutbytte er begrenset til noe over 17720,- per kunde i året.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

har opprettet kundeforhold nå og fikk kun 1 brukskonto. Står ingen ting om at man må bruke den som lønnskonto, så mulig jeg da bare overfører selv til boliglånet. Hadde tenkt å fikse en sparekonto der og pga rente, men så ser jeg plutselig at LO har fått en ny fordel i sparebank 1, med ennå bedre rente så da forsetter jeg sparing der. 

Du trenger ikke lønnsinngang til Bulder kontoen. Du bare overfører det nødvendige beløpet selv fra den banken du har lønn/penger inn på, bruksbanken din antageligvis.

Jeg leste at Bulder ikke krevde lønnsinngang for å gi boliglån da jeg ble kunde, og jeg har en brukskonto de trekker boliglånet fra og som jeg selv overfører penger til hver mnd, og en sparekonto jeg sparer på. 

Endret av Million
Skrevet

Bulder ble ikke aktuell for meg da den ikke tilbyr nettbank . . . .

Skrevet
On 8/28/2024 at 12:15 PM, AnonymBruker said:

evt. Sbanken. vet den har vært ute i litt hardt vær pga DNB. Men ser den har ennå litt bedre rente på lån

Det som er bra med Bulder er at de har faste priser som ligger ute og som følger markedet og automatisk justeres for boligverdi.

Selv om sbanken eller DnB tilbyr deg lavere eller like lav rente er de snare til å sette den opp igjen, de satser på at man ikke følger så nøye med.

Skrevet
senior skrev (11 minutter siden):

Bulder ble ikke aktuell for meg da den ikke tilbyr nettbank . . . .

Det er sant, de har kun nettbanken i mobilapp, ikke for pc. Det er grunnen til at jeg ikke valgte Bulder bank som hovedbank med brukskonto og hele pakka. Jeg vil ha pc-nettbank. Og at det var et sabla styr forrige gang jeg byttet bank, så det gadd jeg ikke en gang til... 

• Liker 1
Gjest Malmfrid
Skrevet

Jeg har flyttet alt over til Bulder og slettet samtidig alt i S`banken (DNB).
Er kjempefornøyd. 

Skrevet
On 9/1/2024 at 12:55 PM, AnonymBruker said:

Var fornøyd med Bulder, men fikk mye bedre renter på boliglånet i Nordea, så da ble det bye-bye, Bulder.

Samme her. 

Anonymkode: 79f6f...3cf

Skrevet

Vi har boliglånet i Bulder, og er veldig fornøyd med det. God rente, lave kostnader og veldig fint å slippe å måtte forhandle ned renten hver gang de snek den oppover (hadde DNB før). Rentemessig havner vi omtrent som det DNB ga oss etter renteforhandlinger, men vi vsr rett og slett dritt lei av å stadig vekk måtte ringe når rente gikk opp. I tillegg får vi utbytte i Bulder.

Anonymkode: d96cb...e6b

Skrevet
On 9/1/2024 at 12:55 PM, AnonymBruker said:

Hvilken rente fikk du i Nordea? Og hva hadde du i Bulder?

13 hours ago, AnonymBruker said:

Samme her. 

Anonymkode: 79f6f...3cf

Hvilken rente fikk du i Nordea? Og hva hadde du i Bulder?

Skrevet
Million skrev (På 28.8.2024 den 21.56):

Jeg er også veldig fornøyd med Bulder Bank. Jeg har dem til boliglån og høyrente-sparekonto, men resten av dagligbanken min og brukskonto har jeg fremdeles i Dnb. Har Mastercard og bankkort hos Dnb. Det bankkortet jeg fikk hos Bulder Bank (automatisk) ringte jeg og avsluttet.

Har hatt boliglån i Dnb to ganger, men sleipingene skrudde opp renten de hadde tilbudt meg nesten med en gang, tror det var etter bare tre måneder eller noe sånn, så det "tilbudet" var lite verdt. Så da byttet jeg! Nå nærmer det seg to år (eller er det 3?) i Bulder bank og jeg har ingen planer om å bytte. Veldig greit opplegg med automatisk bedre rente jo lavere belåningsgrad man har (ned til 50%). Jeg har 30% belåningsgrad nå. Man slipper å ringe og mase og forhandle om rente.

Som andre har nevnt her har de også månedlig innskudd av sparekonto-rentene. Og kundeutbytte en gang pr år. Husker ikke hvor mye jeg fikk sist, men jeg har ikke så stort boliglån (under en mill) og størrelsen på kundeutbyttet gis etter hvor høyt boliglånet er.

Det er 3.

Anonymkode: 345cb...d31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...