AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #1 Del Skrevet 28. august 2024 noen bedre? Tenker hovedsak boliglån Anonymkode: 55bfc...64f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #2 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): noen bedre? Tenker hovedsak boliglån Anonymkode: 55bfc...64f og er det noen ulempe å ha kun lån der? evt lån og en sparekonto? Synes det blir så mye pes å endre brukskonto, sparekontoer for barn og alt. Anonymkode: 55bfc...64f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #3 Del Skrevet 28. august 2024 evt. Sbanken. vet den har vært ute i litt hardt vær pga DNB. Men ser den har ennå litt bedre rente på lån Anonymkode: 55bfc...64f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #4 Del Skrevet 28. august 2024 Jeg er veldig fornøyd. Bytta fra DNB i fjor. Har lav belåningsgrad, så har deres beste rente på boliglån. Sammenligner jeg med det jeg hadde i DNB, sparer jeg 6000-7000 i renter, 600 i året i gebyrer, og i tillegg får jeg kundeutbytte. Blir det like mye i kundeutbytte til neste år som det var i år, ligger jeg an til å få rundt 8 000. Synes det er veldig greit at alt ordnes i appen. Ifm. bankbyttet hadde jeg noen spørsmål, og det var veldig enkelt å få tak i dem på telefon. Anonymkode: d6e5b...902 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #5 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er veldig fornøyd. Bytta fra DNB i fjor. Har lav belåningsgrad, så har deres beste rente på boliglån. Sammenligner jeg med det jeg hadde i DNB, sparer jeg 6000-7000 i renter, 600 i året i gebyrer, og i tillegg får jeg kundeutbytte. Blir det like mye i kundeutbytte til neste år som det var i år, ligger jeg an til å få rundt 8 000. Synes det er veldig greit at alt ordnes i appen. Ifm. bankbyttet hadde jeg noen spørsmål, og det var veldig enkelt å få tak i dem på telefon. Anonymkode: d6e5b...902 vi sparer nok ikke riktig så mye, men ca 4000 i året. på renter/gebyr. Men alt hjelper jo på. Har du alle kontoer der eller kun lån? Ser de skal vurdere bolig verdi fortløpende, funker dette i praksis? Anonymkode: 55bfc...64f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #6 Del Skrevet 28. august 2024 Vi fikk bedre vilkår på vårt lån hos nybygger.no Anonymkode: 15a45...166 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #7 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): vi sparer nok ikke riktig så mye, men ca 4000 i året. på renter/gebyr. Men alt hjelper jo på. Har du alle kontoer der eller kun lån? Ser de skal vurdere bolig verdi fortløpende, funker dette i praksis? Anonymkode: 55bfc...64f Ja, jeg har flytta alle kontoer. De har jo også bedre rente på sparekonto enn DNB, selv om det er andre som er ennå bedre. En fordel er at du får renta inn på konto hver måned, i stedet for hvert år. Det var veldig enkelt å flytte autogiro/efaktura. Det eneste jeg har beholdt i DNB er fondene mine. Jeg kan se boligverdi i appen, og den endres stadig vekk (vet ikke helt hvor ofte). Siden jeg har hatt under 50 % belåningsgrad hele tiden, vil jeg ikke få lavere rente pga. dette, men det skal jo skje automatisk når man kommer innenfor neste trinn. Anonymkode: d6e5b...902 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #8 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): evt. Sbanken. vet den har vært ute i litt hardt vær pga DNB. Men ser den har ennå litt bedre rente på lån Anonymkode: 55bfc...64f Jeg ville skydd Sbanken. Da kan du like gjerne ta opp lånet direkte i DnB. For det tar nok ikke lang tid før disse er slått sammen likevel. Nettbanken deres er elendig, og betingelsene mildt sagt uforutsigbare. Bulder er en enkel og bra bank. Har hatt dem som "tilleggsbank" i flere år. (Startet med å flytte lånet dit.) Nå er den vel nesten hovedbanken min. Det eneste jeg opplever at de mangler fra gamle SBanken, er en bred portefølje på fond og aksjer. Det er kjempelett å flytte over til Bulder. Alternativt kan du sjekke ut Landkreditt. De har jeg også veldig god erfaring med. Og de har gode barne-kontoer også. (Og det er ganske lite styr å bytte hovedbank. Det går overraskende fort. Du må endre kontonummer et sted eller to, og bytte ut kortene dine. Men avtalegiroer og sånt flytter seg selv.) Anonymkode: f4908...5ec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 28. august 2024 #9 Del Skrevet 28. august 2024 (endret) Jeg har både hatt DnB og Sbanken tidligere, men hadde en liten sparebank på sørlandet for boliglånet da flyttet over til Bulder bank i fjor. Det er flere ting jeg synes er MEGET positivt: * Man blir satt ned automatisk i belåningsgråd, som igjen fører til at renta blir lavere. Vi gikk f.eks fra 85% til 60% i belåningsgrad, og fikk automatisk beste rente. Og, hvis det skulle bli slik at markedet svinger, og belåningsgraden går litt opp, beholder man renta på den laveste belåningsgraden man har hatt. F.eks, hvis du får ned lånet til 60% belåningsgrad som har rente x, men så går markedsverdien litt ned, slik at belåningsgraden egentlig stiger til 64%, vil ikke renta gjøre det samme. Man beholder renta for 60%. * De setter ned renta relativt raskt, de venter ikke i evigheter som både DnB og Sbanken gjorde. * Man får utbytte, uansett hvor lenge man har vært kunde. * Gode renter både på boliglån og sparing. Vi har flyttet alle kontoer over til Bulder. * Enkel og grei kommunikasjon. Svarer raskt. Endret 28. august 2024 av SPOCA 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #10 Del Skrevet 28. august 2024 og et spm. til: Trenger man verdivurdering før første gang eller følger de kun markedet i området? Anonymkode: 55bfc...64f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 28. august 2024 #11 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): og et spm. til: Trenger man verdivurdering før første gang eller følger de kun markedet i området? Anonymkode: 55bfc...64f De kan ta utgangspunktet i markedet, men for vår del var ikke det lønnsomt, da dette gikk utover belåningsgraden. Hvis begge to er noenlunde like er det ikke så farlig. Hos oss var det stor forskjell, og hadde mye å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #12 Del Skrevet 28. august 2024 Bulder er en ok bank med tanke på boliglån. Har selv også en brukskonto der med bankkort og en sparekonto. Men bulder er mer en ekstra bank for meg. Og grunnen er at bulder har flere begrensninger. Nr 1. Jeg liker å ha en nettbank i tillegg til app. Det handler om oversikten mann har i nettbanken som ingen app har klart å gjenskape. App er praktisk i daglig livet og bruker mest det men innimellom er behovet der for nettbanken sin tydeligere oversikt, større skjerm osv og da blir kun app litt slitsomt. Nr 2. Mangel på barnekonto. Nr 3. Mangel på aksjer. De skulle jobbe med å få dette på plass. (Kanskje det har kommet menn ikke sist jeg sjekket) Appen har flere gode design løsninger og flere smarte funksjoner for de som kun brukes app er nok bulder et veldig godt alternativ. Anonymkode: 4d3ce...9cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #13 Del Skrevet 28. august 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: og er det noen ulempe å ha kun lån der? evt lån og en sparekonto? Synes det blir så mye pes å endre brukskonto, sparekontoer for barn og alt. Anonymkode: 55bfc...64f Vi har kun lån der, ingenting annet. Fungerer helt knirkefritt, om det er greit for deg å bare ha app. Anonymkode: 76447...318 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #14 Del Skrevet 28. august 2024 24 minutter siden, AnonymBruker said: og et spm. til: Trenger man verdivurdering før første gang eller følger de kun markedet i området? Anonymkode: 55bfc...64f De bruker offentlige data, du trenger ingen egen verdivurdering. For oss tok det typ 5 minutter egenarbeid å flytte lånet, Anonymkode: 76447...318 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #15 Del Skrevet 28. august 2024 Takk for svar alle. Skal avvente et par dager til i påvente av nåværende bank, da vi prøver å få bedre rente der, ellers blir det nok å teste bulder kanskje Anonymkode: 55bfc...64f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #16 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vi har kun lån der, ingenting annet. Fungerer helt knirkefritt, om det er greit for deg å bare ha app. Anonymkode: 76447...318 høres bra ut. Blir nok kun lån i første omgang. Evt en sparekonto pga bedre rente. Men ellers fortsette å bruke nåværende bank som hverdagsbank. Anonymkode: 55bfc...64f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #17 Del Skrevet 28. august 2024 Vi har lån og sparekonto i Bulder, men resten i nåværende bank. Fungerer helt fint. Anonymkode: 7caf0...e37 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #18 Del Skrevet 28. august 2024 Vi har kun lån i Bulder, resten i (flere) andre banker. Fungerer veldig bra. Ikke la deg lure av Sbanken! DNB har ødelagt Sbanken. Hver eneste endring DNB gjør på Sbanken - og det er mange - gjør Sbanken dårligere for kundene (= mer lik DNB). Anonymkode: f0e51...5bd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #19 Del Skrevet 28. august 2024 Jeg er veldig fornøyd. Har lån under 50% og har vel en av de laveste rentene på markedet pluss god rente på sparekonto. Jeg har beholdt lønnskonto i DnB og har også brukskonto der i tillegg til en gammel sparekonto. I Bulder har jeg lån, hovedsparekontoen samt en brukskonto som følger med og som lånet trekkes fra. Har fasttrekk fra lønnskonto til brukskontoen i Bulder to dager før låneforfall. Jeg bruker bare kredittkort til forbruk og det er egentlig bare latskap at jeg ikke har kvittet meg helt med DnB (i tillegg til at jeg liker å ha kundeforhold til minst to banker). Anonymkode: 7f03f...d8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 28. august 2024 #20 Del Skrevet 28. august 2024 Jeg er veldig fornøyd med Bulder har boliglånet der og bruker sparekontoene. Bruker fortsatt DNB til regninger og fondsparing 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå