Gå til innhold

Avoidant- rett inn i nytt forhold

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nettopp blitt dumpet av en som jeg tenker er unnvikende. Han har vært varm/kald, gitt løfter og virket forelsket. Og plutselig dumpet han meg, til fordel for en annen dame som eg ikkje visste at han drev på med en gang.

sjølvsagt funderer ein etter en slik opplevelse. Noen andre som har samme tanker som meg?

slik eg kjenner han er han egentlig en følsom person som egentlig bare ønsker å høre til og møte den store kjærligheten. Men så kjem all usikkerheten og gammelt dritt opp og han blir redd og trekker seg samtidig som han desperat søker «det neste gullet og den store kjærligheten». 
og så dumper han brått og uventa? 

Anonymkode: 694e5...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hør her- han er ikke avoidant. Han ville bare ikke ha forhold med d e g.....

Anonymkode: b1ea9...984

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo tydelig at han ikje vil- samtidig som han signaliserte at han var interessert i et seriøst forhold…. Ingenting som tydet på at han ikje var all in. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva enn det er har han issue sjeg tror du skal prise deg lykkelig for å slippe forholde deg til, og ut over det behøver du vel ikke mer avslutning eller fundering slik jeg ser det.. 

Anonymkode: fdf7e...595

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ustabil, usikker mann som snur seg etter vinden. Han vet ikke hvor han har seg selv, og det gjør ingen andre heller. Godt du ble kvitt han. 

Anonymkode: 8ea1c...44a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han her skal du være glad du ikke brukte mer tid på. Se det som en god ting at du er ferdig med han og kom deg videre.

Anonymkode: c5784...281

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nettopp blitt dumpet av en som jeg tenker er unnvikende. Han har vært varm/kald, gitt løfter og virket forelsket. Og plutselig dumpet han meg, til fordel for en annen dame som eg ikkje visste at han drev på med en gang.

sjølvsagt funderer ein etter en slik opplevelse. Noen andre som har samme tanker som meg?

slik eg kjenner han er han egentlig en følsom person som egentlig bare ønsker å høre til og møte den store kjærligheten. Men så kjem all usikkerheten og gammelt dritt opp og han blir redd og trekker seg samtidig som han desperat søker «det neste gullet og den store kjærligheten». 
og så dumper han brått og uventa? 

Har vært borti en sånn. Varm og kald om hverandre, ord og handlinger hang ikke på greip. Ville møtes etc, men det var visst aldri mulig å få til i praksis likevel (enda så mye ledig tid og muligheter som fantes). Og dette sammen med påstander om hvor mye han brydde seg.

Han jeg traff var nok bare livredd for nærhet og intimitet, og traff andre for å skape avstand mellom oss. Han valgte titt og ofte noen andre enn meg, selv når dette med meg sto på også. Skikkelig hyggelig..

Vær glad du kom deg unna, sånne folk etterlater seg bare en slagmark av smerte og ødelagt selvfølelse som du må bruke lang tid på å bygge opp igjen. 

Anonymkode: 880b6...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord- jeg er glad jeg ikje brukte meir tid enn eg gjorde på han. 
sitter igjen som en forvirra apekatt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han er avoidant og ikke bare en narc, så er det sånn her;

Bra du ikke sitter igjen og hadde valgt han for livet, og investert masse tid og drømmer, og så stikker han videre. Noen med "avoidant" digger den føelsen av en ny og spennende flørt. En person som ikke er så "innpå" og forstår dem ut og inn, en HAN ikke føler så mye for, og forstår så godt. Noen som ikke er så "farlig" å stikke fra. 

Noen sånne liker ikke at det blir seriøst, at man begynnr å snakke om å bo sammen, at familie blir involvert, at venner blir involvert. At de begynner å bli skikkelig glad i deg og redd for å miste deg. Noen er så skada at de ikke takler disse tingene. 

Det kan være han blokkerer ut følelser og ikke tror han er så glad i deg. Og så dukker følelsene opp igjen når han får roa seg ned. Kansje han ble trigga. 

Det er ikke så lett å være sammen med en sånn person. Det er best å ha noen som er trygg på at de vil ha akkurat deg. NOen som kjenner at følelsene er der hele tiden. Ikke noen som pakker følelsene vekk når livet kaster en curveball og plutselig innser at de ikke er glad i deg en dag, mens de egentlig er trigga av noe. Det er så sårende og vondt når en man har det helt fint med pltuselig ikke er glad i deg mer, uten noe videre. Når de blir følelsesløse og man prøver å finne ut hva som skjer, og blir møtt av en isvegg. Og så vondt når de går videre til en annen med en gang, fordi de ikke tar seg tid til å kjenne etter hva de føler. Men tingen er at disse folkene roer seg ikke ned før de heles. For å pakke vekk følelser livet ut, da får man ikke mange nære relasjoner. de føler nok på en tomhet og tristhet frem til de greier å lære seg å stole på folk igjen.

Endret av lillevill
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (2 timer siden):

Om han er avoidant og ikke bare en narc, så er det sånn her;

Bra du ikke sitter igjen og hadde valgt han for livet, og investert masse tid og drømmer, og så stikker han videre. Noen med "avoidant" digger den føelsen av en ny og spennende flørt. En person som ikke er så "innpå" og forstår dem ut og inn, en HAN ikke føler så mye for, og forstår så godt. Noen som ikke er så "farlig" å stikke fra. 

Noen sånne liker ikke at det blir seriøst, at man begynnr å snakke om å bo sammen, at familie blir involvert, at venner blir involvert. At de begynner å bli skikkelig glad i deg og redd for å miste deg. Noen er så skada at de ikke takler disse tingene. 

Det kan være han blokkerer ut følelser og ikke tror han er så glad i deg. Og så dukker følelsene opp igjen når han får roa seg ned. Kansje han ble trigga. 

Det er ikke så lett å være sammen med en sånn person. Det er best å ha noen som er trygg på at de vil ha akkurat deg. NOen som kjenner at følelsene er der hele tiden. Ikke noen som pakker følelsene vekk når livet kaster en curveball og plutselig innser at de ikke er glad i deg en dag, mens de egentlig er trigga av noe. Det er så sårende og vondt når en man har det helt fint med pltuselig ikke er glad i deg mer, uten noe videre. Når de blir følelsesløse og man prøver å finne ut hva som skjer, og blir møtt av en isvegg. Og så vondt når de går videre til en annen med en gang, fordi de ikke tar seg tid til å kjenne etter hva de føler. Men tingen er at disse folkene roer seg ikke ned før de heles. For å pakke vekk følelser livet ut, da får man ikke mange nære relasjoner. de føler nok på en tomhet og tristhet frem til de greier å lære seg å stole på folk igjen.

Dette hørtes ut som han ja.... Når han fortalde om tidlegare forhold hadde det vore mange og korte relasjoner.... 
Takk for gode ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ustabil, usikker mann som snur seg etter vinden. Han vet ikke hvor han har seg selv, og det gjør ingen andre heller. Godt du ble kvitt han. 

Anonymkode: 8ea1c...44a

Det finnes ikke noe mer utiltrekkende enn det. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig. Jeg har hørt at det man må gjøre er å binde seg. Feks starte firma sammen slik at man må være sammen. Men av og på følelser og kjøligisvegg er samme en narsisisst gjør når de er sure. Dette er folk som ikke føler på følelser. Folk som er trygge i tilknytningen og har normalt følelsesliv kommer gjerne til deg etter en krangel eller de vil trygge deg. Hjelpe deg med problemer. De feirer livet sammen og elsker milestonene de har sammen med deg og vil bli kjent med dine venner og familie. Mn skal være helt trygg på at de er der. Da er det bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...