Gå til innhold

Venninne. Rus og forhold.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som i mange år har røyka hasj. Hun har alltid vært sammen med menn som også har gjort det og det er tydeligvis en livsstil hun trives med. Det er liksom aldri snakk om at dette er en rusavhengighet og jeg tror nok hun later som det ikke er det.

Med hennes forrige kjæreste ble det slutt fordi han aldri ville ha sex lengre, det var mye løgner og han var rett og slett lat og orket aldri noe som helst.

Siste året har hun klaget på mye av det samme med den "nye" kjæresten som hun holder på å flytte inn med. Han vil ikke ha sex like mye som henne, han er lat og gjør ikke annet enn å sitte i timesvis å game eller å scrolle på telefonen.

De har kranglet mye siste året og da har de kranglet såpass at hun ikke orker å være der og må ta taxi hjem fordi de begge har både drukket og røyka. 

Nå skal de altså flytte sammen og jeg klarer bare ikke helt å la være å tenke at det ikke er så lurt. Jeg vet at de har et bra forhold NÅR det er bra, men jeg vet også hvor raskt negative ting i forholdet kan utvikle seg. Og når de flytter sammen kommer hun ikke til å kunne "stikke" av når de krangler. Det er mange ganger hun har ringt meg når de har krangla fordi hun har lurt på om jeg kan hente henne.

Jeg vet også at kjæresten hennes har sagt at hun ikke får lov å snakke med meg bl.a om at de har kranglet. 

Så jeg ser jo selv at det er mange røde flagg her og hun forteller meg jo garantert ikke alt, så da er det jo flere ting som skurrer.

En annen ting er at hun tar seg ofte fri fra jobb for sånne småting som at hun har hodepine og dette er ofte tilfeldigvis i helgene.. Samtidig sitter hun hjemme å drikker og røyker. Skjønner faktisk ikke at hun har flere egenmeldinger å bruke. 

Dette er i utgangspunktet en veldig oppegående dame, selv om jeg skjønner at det ikke høres sånn ut. Men hun er egentlig veldig fornuftig og reflektert. Men jeg er redd for at rusen og forholdet hennes skal ødelegge både for jobb og bosted.

Vet egentlig ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Jeg snakker jo med henne om det. Og det virker som om det stort sett går greit, men jeg får jo en dårlig følelse (såklart)

Anonymkode: c5b1c...7f4

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger kanskje å få det ut? Slikt er vondt å se på, kan påvirke deg negativt, og det er ingenting du kan gjøre for å stoppe det. Som å se på et togkrasj.

Blir det for mye for deg kan du distansere deg. Det er det eneste du kan  gjøre.

Anonymkode: fb645...6ea

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...