Gå til innhold

Eggløsning, eggløsningsmerter og samleie. IKM i går, kan jeg være gravid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg hadde i følge syklusen min eggløsning 12. august. Et par dager etter dette hadde jeg kraftige eggløsningsmerter sent på kvelden. Og to dager etter smertene - altså 48 timer ca, hadde vi ubeskyttet sex. Jeg tenkte at det var trygt, da det var såpass mange dager etter EL 5-6 dager. Jeg har siste par dagene hatt PMS og mens smerter, verst med smertene i går når jeg forventet mens. Den kom ikke, og utover ettermiddag i går forsvant smertene, fortsatt ingen mens og ingen smerter. 
Nå er det ingen krise om vi skulle bli gravide, men vi ønsker primært å vente litt til grunnet mye som vi driver med, oppussing osv. så vi bruker til vanlig kondom. Men denne gangen lot vi oss rive med og jeg tenkte at det var trygt.. 

Nå lurer jeg på om EL skjedde den kvelden jeg hadde så fryktelig vondt i eggstokken? I så fall, kan man fortsatt bli gravid 48 timer etter eggløsning? Jeg skal kjøpe test i dag, hvis mens ikke kommer. Tester da på morgenurin i morgen tidlig i såfall. Men hva tenker dere? Er det sjangs, liten eller stor for at vi har blitt gravide? 
Er det for tidlig å teste med digital 2 dager etter IKM? 

Anonymkode: 51d6a...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir så mye spådommer at det er vanskelig å si. Ja, man kan teoretisk sett bli gravid 48 timer etter el. 

Når du faktisk hadde el har ikke jeg peiling på.

Bare en graviditetstest eller tålmodighet kan hjelpe deg her dessverre. Skulle ønske jeg hadde et bedre svar. Vet hvordan det er å gå å lure. 

Hvor lang lutealfase har du som regel?

Anonymkode: ea2a3...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ganske stabil syklus, kan variere en dag eller to men som oftest kommer den på dagen og timen. Om den er en sag før, kommer smertene samtidig med blødning, eller om den kommer en dag senere har jeg smerter kontinuerlig fra dagen før, til blødningen starter. 

Jeg har 16 dagers lutealfase, hvis EL skjer når jeg antar den skjer, i forhold til lengde på syklusen. Pleier å ha EL smerter, men da er det dagen for antatt EL eller samme dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. Jeg hadde i følge syklusen min eggløsning 12. august. Et par dager etter dette hadde jeg kraftige eggløsningsmerter sent på kvelden. Og to dager etter smertene - altså 48 timer ca, hadde vi ubeskyttet sex. Jeg tenkte at det var trygt, da det var såpass mange dager etter EL 5-6 dager. Jeg har siste par dagene hatt PMS og mens smerter, verst med smertene i går når jeg forventet mens. Den kom ikke, og utover ettermiddag i går forsvant smertene, fortsatt ingen mens og ingen smerter. 
Nå er det ingen krise om vi skulle bli gravide, men vi ønsker primært å vente litt til grunnet mye som vi driver med, oppussing osv. så vi bruker til vanlig kondom. Men denne gangen lot vi oss rive med og jeg tenkte at det var trygt.. 

Nå lurer jeg på om EL skjedde den kvelden jeg hadde så fryktelig vondt i eggstokken? I så fall, kan man fortsatt bli gravid 48 timer etter eggløsning? Jeg skal kjøpe test i dag, hvis mens ikke kommer. Tester da på morgenurin i morgen tidlig i såfall. Men hva tenker dere? Er det sjangs, liten eller stor for at vi har blitt gravide? 
Er det for tidlig å teste med digital 2 dager etter IKM? 

Helt umulig for noen og vite. Ja du KAN være gravid, hvor stor sjanse kan man ikke vite da det er avhengig av mange andre faktorer enn bare eggløsning og tidspunkt for sex. 

Anonymkode: bec17...1e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Helt umulig for noen og vite. Ja du KAN være gravid, hvor stor sjanse kan man ikke vite da det er avhengig av mange andre faktorer enn bare eggløsning og tidspunkt for sex. 

Ja beklager så mye at jeg spurte. Jeg spør ikke om jeg er gravid, kun en graviditetstest kan gi meg det svaret. Det jeg lurte på, basert på informasjonen, er om det i det hele tatt er noe å tenke på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ja beklager så mye at jeg spurte. Jeg spør ikke om jeg er gravid, kun en graviditetstest kan gi meg det svaret. Det jeg lurte på, basert på informasjonen, er om det i det hele tatt er noe å tenke på. 

Basert på hva du forteller så KAN du være gravid ja. Har man ubeskyttet sex rundt eggløsning - like før eller etter så kan man bli gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja man kan bli gravid om man har sex 48 timer etter eggløsning :)

Anonymkode: 25aa1...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...