Gå til innhold

Bli særboere og fremdeles beholde forholdet? Går det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser for meg at samboer hadde blitt knust dersom jeg tok det opp. Kanskje sett det som et svik, og slått opp.

Vi bor med dine og mine, men jeg mistrives noe enormt, og har lyst til å bli særboere igjen. Har vært sammen i 7 år, og bodd sammen i 2. 

Vet at barna mine hadde syntes det var fint, for de er ikke særlig knyttet til stesøsken.

Noen som har prøvd dette, der forholdet har overlevd?❤️

Anonymkode: eaf88...d76

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er vanskeligere å bli sørboere etter å ha bodd sammen, men kanskje.. 

Alternativet er vel at det blir slutt uansett? 

Hvor gamle er barna? Å være særboer til de flytter ut er lurt! 

Anonymkode: c7c59...9b9

• Liker 4
Skrevet

Vi gjorde det for å redde forholdet ❤️

Brukte alltfor mye tid sammen, måtte ha tilbake egentiden min. Vi er heldigvis uten felles barn.

Anonymkode: 02622...0f6

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror det er vanskeligere å bli sørboere etter å ha bodd sammen, men kanskje.. 

Alternativet er vel at det blir slutt uansett? 

Hvor gamle er barna? Å være særboer til de flytter ut er lurt! 

Anonymkode: c7c59...9b9

Barna blir nok boende hjemme i ca 5-10 år, avhengig av studier og jobb.

Føler jeg svikter når jeg tenker slik som dette, at jeg er egoist. 
På en måte er jeg jo egentlig det også, og jeg var egoistisk også da jeg valgte at vi alle skulle flytte sammen.

Føler på en måte at jeg må stå i det, nå som jeg tok dette valget… «Som man reder så ligger man»?

Skrevet

Jeg har ei venninne som gjorde dette, de forsøkte samboerskap to ganger uten at det fungerte. Har nå vært særboere i 10 år, og sammen i over 15 år. 

Anonymkode: 060f4...306

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi gjorde det for å redde forholdet ❤️

Brukte alltfor mye tid sammen, måtte ha tilbake egentiden min. Vi er heldigvis uten felles barn.

Ville begge dette? Her er jeg sikker på at det bare er meg…

ts

Skrevet

Min far og stemor gjorde det, og så flyttet de heller sammen etter hennes unger flyttet ut. Jeg og mine søsken var flyttet ut allerede😊

Anonymkode: 6f478...daa

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor ikke jobbe med det du opplever som utfordrende?

Hva er det helt spesifikt?

Anonymkode: 78811...692

• Liker 3
Skrevet

Et vennepar av meg gjorde det fordi barna deres ikke trivdes sammen. For dem fungerte det fint. Nå er alle barna voksne og har flyttet ut. De har likevel valgt å fortsette å være særboere.

Anonymkode: 77e72...343

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

ts

Hvorfor bare deg? Tar du mye av husstell så han slipper? isåfall er det lett å skjønne at det bare er deg, men det er også et veldig godt argument for deg.... At du får mer byrde av å bo sammen mens han får mindre. 

Anonymkode: 2107b...477

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har en venninne som gjorde dette for en tid tilbake, de hadde også bodd sammen 2 år ca. De synes det er bedre for barna å ha hvert sitt hjem med de reglene og dynamikken barna og respektiv forelder føler er naturlig. Så kan de treffes utenom som det passer. Nå var begge enige om det her da, kanskje litt vanskeligere dersom en part absolutt ikke tar inn over seg problematikken? 

Anonymkode: 1a369...9fc

• Liker 3
Skrevet

Det blir vel slutt om du mistrives også? 

Snakk med ham, kanskje han er enig.

Anonymkode: 59d82...222

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ser for meg at samboer hadde blitt knust dersom jeg tok det opp. Kanskje sett det som et svik, og slått opp.

Vi bor med dine og mine, men jeg mistrives noe enormt, og har lyst til å bli særboere igjen. Har vært sammen i 7 år, og bodd sammen i 2. 

Vet at barna mine hadde syntes det var fint, for de er ikke særlig knyttet til stesøsken.

Noen som har prøvd dette, der forholdet har overlevd?❤️

Hva er det som gjør at du mistrives, da? Og hva tenker du er årsaken til at samboeren din vil se det som et svik?

Skrevet

Jeg trives ikke med alle folkene/barna som bor og er her. Det har blitt for mye for meg.

Er introvert men trodde det skulle gå bra å bo sammen for det var rolig da vi bodde sammen annenhver uke før. Nå er det ikke det lenger.

Meg og mine barn er mye mer stillferdige, men det har over tid blitt mye mer «folksomt» her, og jeg mistrives. Det er jo flott at barna har mange venner, men det er såvidt det er en dag i uken uten besøk, og jeg mistrives.

Liker ikke området vi bor i heller, for langt unna familien min.

Ja, jeg har mer husarbeid, men problemet er vel helst at jeg må mase på at han skal få sine til å ta sin del. Går såvidt en dag uten at det er noe som ikke er gjort og jeg er lei. 
Det føles ikke som mitt hjem, bare en plass jeg bor nå.

ts

• Liker 1
  • Hjerte 9
Skrevet

Mtp «svik» (kanskje litt sterk ordbruk) så tror jeg han vil bli lei seg og skuffet fordi jeg ikke trives med ham og barna hans. Vi har begge ofret egne boliger og flyttet til ny bydel for å finne en passende bolig. Barna har byttet skole.

ts

Skrevet

Det høres kanskje ut som det er mer nærliggende å avslutte forholdet enn å etablere samboerskap?

Anonymkode: 5c77c...989

• Liker 2
Skrevet

Parterapi?

Anonymkode: 7b820...0a8

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg trives ikke med alle folkene/barna som bor og er her. Det har blitt for mye for meg.

Er introvert men trodde det skulle gå bra å bo sammen for det var rolig da vi bodde sammen annenhver uke før. Nå er det ikke det lenger.

Meg og mine barn er mye mer stillferdige, men det har over tid blitt mye mer «folksomt» her, og jeg mistrives. Det er jo flott at barna har mange venner, men det er såvidt det er en dag i uken uten besøk, og jeg mistrives.

Liker ikke området vi bor i heller, for langt unna familien min.

Ja, jeg har mer husarbeid, men problemet er vel helst at jeg må mase på at han skal få sine til å ta sin del. Går såvidt en dag uten at det er noe som ikke er gjort og jeg er lei. 
Det føles ikke som mitt hjem, bare en plass jeg bor nå.

ts

Har du forsøkt å snakke med ham om disse tingene? Om at du ønsker at han skal ta mer av husarbeidet, og at du blir sliten av å ha besøk hele tiden? Det er jo ikke sikkert det hjelper, men det kan jo være greit å formidle hvordan du har det/føler det før du eventuelt foreslår særboerskap.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ts

Jeg ville det mest, men han savnet også tiden sin. Så da ble det slik, ellers ville jeg nok avsluttet forholdet.

Du må også ta en vurdering her, du kan ikke fortsette et forhold som ikke fungerer for deg....om dere er ikke blir enige her. Vurder å avslutte det, så brutalt må det faktisk bli. Dere har dessverre offret mye for å flytte sammen, akkurat derfor jeg vil fraråde voksne å flytte sammen. Bryte opp, selge bolig, bytte skoler etc....dette er galskap!

Særboer og forhold kan fungere VELDIG bra :) ❤️ Å ha tid fra hverandre styrker forholdet ❤️

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis ikke begge vil, så er det jo bare å glemme tanken. Du kan " overtale" han men hvis han ikke innerst inne vil så er det dødfødt. 

Anonymkode: 83ac9...676

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...