AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #1 Skrevet 28. august 2024 Min x Flyttet ut fra meg med sitt særbarn 01.01.24. Vårt felles barn er registert bosatt ved min adresse. Vi praktiserer 50/50 men har ingen avtale da vi ikke er enig i samværet. Jeg har fått barnetrygd fra 01.01 . Nå har min x søkt NAV for å få barnebidraget. Hva gjelder i slike tilfeller? Anonymkode: 49d4f...ccd
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #2 Skrevet 28. august 2024 Hvis dere har barna likt og dere har delt bosted, så skal dere dele på utgifter og kles-/utstyrsinnkjøp. Dere skal dermed også dele på barnetrygd. Dere skal også dele på barnehageregningen/SFO-regningen (be de om å dele regningen på to og sende dere hver sin). Da deler dere også foreldrefradraget på skattemeldingen. Anonymkode: 64e41...1bc
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #3 Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå har min x søkt NAV for å få barnebidraget. Barnebidrag eller barnetrygd? Anonymkode: 2edb8...5ca
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #4 Skrevet 28. august 2024 Da får dere halvparten av trygda hver. hvis det gjelder barneBIDRAG skal den med høyest lønn betale bidrag til den med lavest lønn Anonymkode: 04b80...f41
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #5 Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Min x Flyttet ut fra meg med sitt særbarn 01.01.24. Vårt felles barn er registert bosatt ved min adresse. Vi praktiserer 50/50 men har ingen avtale da vi ikke er enig i samværet. Jeg har fått barnetrygd fra 01.01 . Nå har min x søkt NAV for å få barnebidraget. Hva gjelder i slike tilfeller? Anonymkode: 49d4f...ccd Blander du barnetrygd og barnebidrag her? Hvis dere ikke har avtale om delt bosted, så må du skrive til NAV hvorfor du mener barnetrygden ikke skal deles. Regner med du har fått beskjed om å uttale deg? Har du søkt om utvidet barnetrygd? Har dere vært til mekling? Anonymkode: c9157...270
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå