AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #1 Skrevet 28. august 2024 Hei! Jeg lurte på om det er flere damer her inne som har gått på/går på Mysimba eller Bupropion, og hvordan dette i så fall påvirket syklusen din? Jeg ser at det ikke står oppført som bivirkning, men jeg har nå gått på Mysimba i snart 4 uker og menstruasjonen min er 13 dager forsinket. Fått en veldig liten mellomblødning, med litt lyserosa på papiret, og så forsvant det like fort som det kom. Om du har opplevd det samme, regulerte det seg etterhvert, i så fall etter hvor lang tid? Om det ikke har regulert seg enda, hvor lenge har du tatt medisinen? Anonymkode: fac71...411
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #2 Skrevet 28. august 2024 Hvis det er første menstruasjon etter oppstart. Kan det være andre årsaker også. Har gått på mysimba lenge og aldri hatt noe problem. Anonymkode: 44780...868
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #3 Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis det er første menstruasjon etter oppstart. Kan det være andre årsaker også. Har gått på mysimba lenge og aldri hatt noe problem. Anonymkode: 44780...868 Dette gir ingen mening for meg? Ettersom det er første mensen etter oppstart, så er det jo mer logisk at Mysimba er årsaken. Aldri vært uregelmessig tidligere, og garantert ikke gravid. Har for øvrig funnet en Reddit-tråd med flere kvinner som har opplevd det samme, men med annen medisin hvor Bupropion er virkestoffet, så jeg er «heldigvis» ikke alene. Anonymkode: fac71...411
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #4 Skrevet 28. august 2024 Har gått på Mysimba i snart 3 år, og den har ikke påvirket min menstruasjon. Vekttapet derimot har gjort det. Når jeg går ned i vekt så kommer mensen tidligere enn planlagt, har jeg platå i vektnedgangen så har syklusene vært mer normal. De gangene jeg har hatt skikkelig stor nedgang i vekt, så har jeg blødd mye. (Vært slik de gangene jeg har slanket meg uten Mysimba også) Anonymkode: d7ebe...b41
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #5 Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har gått på Mysimba i snart 3 år, og den har ikke påvirket min menstruasjon. Vekttapet derimot har gjort det. Når jeg går ned i vekt så kommer mensen tidligere enn planlagt, har jeg platå i vektnedgangen så har syklusene vært mer normal. De gangene jeg har hatt skikkelig stor nedgang i vekt, så har jeg blødd mye. (Vært slik de gangene jeg har slanket meg uten Mysimba også) Anonymkode: d7ebe...b41 Jeg har ikke gått nok ned i vekt, til at det påvirker syklusen. Kun snakk om 3 kg så langt. Har også gått ned mye før, på kort tid, og da ble heller ikke syklusen min påvirket. Anonymkode: fac71...411
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #6 Skrevet 28. august 2024 Bruker bupropion (Wellbutrin) og har ikke hatt noen endring av menstrasjon. Brukt i ca. 1,5 år. Anonymkode: 4e2a0...9ab
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #7 Skrevet 28. august 2024 Ja, den ble forsinket med noen dager. Kan visst skje, vet flere som fikk litt rot med syklus. Merker at mysimba roer ned menssmerter, så heller det😄 men syns 13 dager hørtes mye ut da🤔 Anonymkode: fc183...0cc 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #8 Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, den ble forsinket med noen dager. Kan visst skje, vet flere som fikk litt rot med syklus. Merker at mysimba roer ned menssmerter, så heller det😄 men syns 13 dager hørtes mye ut da🤔 Anonymkode: fc183...0cc Ja, syns det er lenge. Er visst de som har mistet mensen helt, og fått tilbake når har ligget på maks-dose over en lenger periode. Er veldig frustrerende, for jeg bærer alltid mye vannvekt før jeg får mensen, så letter det når jeg er ferdig, nå føler jeg at jeg går med konstant pms 😩 Anonymkode: fac71...411
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå