AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #1 Del Skrevet 28. august 2024 Hei Noen som vet om metformin 500mg kan deles i to så det er enklere å svelge? Anonymkode: 9243d...ba1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 28. august 2024 #2 Del Skrevet 28. august 2024 Dette står sikker i pakningsvedlegget? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 28. august 2024 #3 Del Skrevet 28. august 2024 (endret) https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-metformin-sandoz-sandoz-665480 Er det denne du tar så kan den deles. Ikke for å halvere dose men for å kunne svelge den lettere. Det står under Bruk i pakningsvedlegget. Se nedenfor. Endret 28. august 2024 av Forundret.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 28. august 2024 #4 Del Skrevet 28. august 2024 (endret) Er det delingsstrek på tabletten? Uansett store helsegevinster mtp redusert kreftrisiko osv. Jeg skulle gjerne tatt tabletten selv et par ganger i uka og jeg har ikke diabetes. Ulempen er at det påvirker hvor lett man trener opp utholdenheten så ville hatt god kondis på forhånd Endret 28. august 2024 av Majer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #5 Del Skrevet 28. august 2024 Majer skrev (42 minutter siden): Er det delingsstrek på tabletten? Uansett store helsegevinster mtp redusert kreftrisiko osv. Jeg skulle gjerne tatt tabletten selv et par ganger i uka og jeg har ikke diabetes. Ulempen er at det påvirker hvor lett man trener opp utholdenheten så ville hatt god kondis på forhånd Ikke alle tabletter med delestrek kan deles i to like doser. En del tabletter har kun delestrek for at det skal være enklere å svelge den, men at det ikke er lik konsentrasjon av legemiddelet i de to ulike delene. Og mange tabletter uten delestrek kan deles. OUS har utarbeidet en knuse/deleliste. Hvis det er Metformin fra produsenten Medical Valley så kan den deles. Denne har ikke delestrek. Anonymkode: 8e1aa...f7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #6 Del Skrevet 28. august 2024 Forundret.. skrev (53 minutter siden): https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-metformin-sandoz-sandoz-665480 Er det denne du tar så kan den deles. Ikke for å halvere dose men for å kunne svelge den lettere. Det står under Bruk i pakningsvedlegget. Se nedenfor. Jeg tror delestrek bare er på tabletten med 850 mg. Jeg har 500 mg, og den har ikke delestrek. Anonymkode: 600e0...2e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 28. august 2024 #7 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg tror delestrek bare er på tabletten med 850 mg. Jeg har 500 mg, og den har ikke delestrek. Anonymkode: 600e0...2e3 Hvis den ikke har delestrek så ville jeg rådført meg med apoteket, evt legen hvis du har for store problemer med å få den ned.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå