Gå til innhold

Søke barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i utgangspunktet ikke tenkt at knotten skal begynne i barnehage før om et års tid, men har forstått det slik at jeg må søke nå?

* Hvor gjør jeg dette (Bergen kommune)

* Bør jeg velge barnehager i forskjellige bydeler, eller bare der vi bor/på vei til jobb?

* Hvilken kriterier har dere lagt til grunn når dere skal velge barnehage?

* Når kan man forvente å få plass?

* Hvis vi i teorien får plass om et halvt år, kan man da takke nei til plassen? Og hva skjer i såfall da?

* Jeg er student, og er det i alle fall i et par år til. Hvordan stiller man da i forhold til Studentsamskipnadens opptak, og hvordan søker man dette?

Har sikkert 1000 andre spørsmål som jeg ikke kommer på i farten. Håper noen kan hjelpe.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gamle Alex
Skrevet

Kan svare på noen:

*Gå på kommunen sine hjemme sider, der finner du søkandskjema

* Om du skal søke i forskjellige bydeler kommer ann på dekningen der du bor og noen barnehager har spesielle opptaktskriterier i forhold til område, dette finner du der du finner søknadsskjemam der vil alle søkandsskriterier stå

* Plass vil du få fra august

* Hvsi du sier nei, mister du plasse nog må søke på nytt

Gjest Plonk ikke innlogget
Skrevet

Hvis du bor i Bergen bør du egentlig søke straks du blir gravid :ler:

Men siden du er student, har du gode sjanser til å få plass, siden studentene har egne barnehager og er prioriterte der. Sjekk ut barnehagesidene på www.bergen.kommune.no. Jeg ville ringt Barnehageservice og snakket med dem (de er veldig hyggelige der) og dessuten kan du sjekke med den studentbarnehagen som er aktuell for deg om de har lange ventelister eller ikke.

Vi vanlige folk (= ikke student, ikke alenemor og med friskt barn uten lyter...) må vente i årevis på plass. Vi søkte i fjor, men jeg er veldig pessimistisk om vi får noen plass til høsten likevel. Bergen er et katastrofeområde hva barnehagedekning angår, det siste jeg hørte var at over 1000 barn står på venteliste. Og det er FØR søknadsfristen om en uke..! :sur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...