Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Da jeg ikke har noen andre å spørre og jeg syns dette er kjipt må jeg høre her.

For noen dager siden var samboer ute på fest. Han kom hjem og sovnet tidlig og derfor våknet tidlig dagen etter. Jeg derimot fikk ikke sove før midt på natten da han gikk mye i søvne og jeg måtte passe på at han ikke gikk ut i søvne. 

Morgenen dagen derpå vekker han meg før kl.6 og spør meg om jeg har sett lommeboken hans. Jeg svarer han: kan vi ikke kan ta det senere, jeg er trøtt/sover. Får da som svar: nei nå får du faen meg gi deg.

Syns dette var en kjip måte å bli svart på og syns han kan si unnskyld for å svare meg sånn (noe han enda ikke har gjort). Er det urimelig at jeg ønsker en unnskyldning for å bli svart på denne måten? Eller burde jeg bare la det gå? Istedet snakker han vanlig til meg disse dagene og later som ingen ting har skjedd. 

Har til og med sagt til han at jeg ikke syns det er greit å bli snakket til på den måten og det eneste jeg får er greit. 

Takk for svar😊

Anonymkode: 588c0...53b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ikke unormalt å bli stressa om man våkner og kanskje har mistet lommeboka ute.

Da må han jo sperre kort ect.

Så nei, hadde ikke forventa en unnskyldning for en setning sånn.

Anonymkode: d7b89...06d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hei.

Da jeg ikke har noen andre å spørre og jeg syns dette er kjipt må jeg høre her.

For noen dager siden var samboer ute på fest. Han kom hjem og sovnet tidlig og derfor våknet tidlig dagen etter. Jeg derimot fikk ikke sove før midt på natten da han gikk mye i søvne og jeg måtte passe på at han ikke gikk ut i søvne. 

Morgenen dagen derpå vekker han meg før kl.6 og spør meg om jeg har sett lommeboken hans. Jeg svarer han: kan vi ikke kan ta det senere, jeg er trøtt/sover. Får da som svar: nei nå får du faen meg gi deg.

Syns dette var en kjip måte å bli svart på og syns han kan si unnskyld for å svare meg sånn (noe han enda ikke har gjort). Er det urimelig at jeg ønsker en unnskyldning for å bli svart på denne måten? Eller burde jeg bare la det gå? Istedet snakker han vanlig til meg disse dagene og later som ingen ting har skjedd. 

Har til og med sagt til han at jeg ikke syns det er greit å bli snakket til på den måten og det eneste jeg får er greit. 

Takk for svar😊

Hvor gammel er dere egentlig? 14? 😂 Hvem har ikke panikk hvis man vokner opp uten lommebok?
Du har helt rett i at svaret hans var spydig, men igjen: klokken er 06:00 og lommeboken til fyren er borte:) å svare «greit» til din dramatiske holdning, er et vennlig svar spør du meg. 

Anonymkode: 2b2b4...912

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er vel ikke unormalt å bli stressa om man våkner og kanskje har mistet lommeboka ute.

Da må han jo sperre kort ect.

Så nei, hadde ikke forventa en unnskyldning for en setning sånn.

Anonymkode: d7b89...06d

Han sa at grunnen til at han lurte på hvor lommeboken var var fordi han egentlig lurte på hvor røyken hans var og de var på samme plass.

Endret av Jente33
Vil slette kommentar, skulle være lagt ut som anonym
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor gammel er dere egentlig? 14? 😂 Hvem har ikke panikk hvis man vokner opp uten lommebok?
Du har helt rett i at svaret hans var spydig, men igjen: klokken er 06:00 og lommeboken til fyren er borte:) å svare «greit» til din dramatiske holdning, er et vennlig svar spør du meg. 

Anonymkode: 2b2b4...912

Mye eldre enn det.  Forstår det men han sa han lurte på det fordi han lurte på hvor røyken hans var som var sammen med lommeboken. Er bare så lei av å få stygge svar eller utsagn uten å aldri få en unnskyldning så derfor jeg lurer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

han sa han lurte på det fordi han lurte på hvor røyken hans var som var sammen med lommeboken. Er bare så lei av å få stygge svar eller utsagn uten å aldri få en unnskyldning så derfor jeg lurer.

Er det en vanlig måte han er mot deg på? Sånn nebbete og stygt? 

Hadde blitt dritsur om mannen vekka meg kl.6 hvis vi ikke skulle på jobb. Og hvis han var nebbete i tillegg hadde han fått hørt det! Men min mann hverken røyker eller drikker, og elsker å sove....

Anonymkode: e0abc...a87

Skrevet
Jente33 skrev (4 timer siden):

Han sa at grunnen til at han lurte på hvor lommeboken var var fordi han egentlig lurte på hvor røyken hans var og de var på samme plass.

Si det til han da, at du ble sur fordi han vekte deg og svarte som han gjorde. Og at dette blir siste gang han oppfører seg sånn og siste gang du passer på han om han går i søvne.

Ikke gå og gnag på ting eller forvent noe han ikke engang vet han skal si, ta opp ting med en gang og bli ferdige med det. Ofte har man to forskjellige opplevelser av noe som skjedde, greit å snakke ut om det og bli ferdige. 

Anonymkode: 201d6...333

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Mye eldre enn det.  Forstår det men han sa han lurte på det fordi han lurte på hvor røyken hans var som var sammen med lommeboken. Er bare så lei av å få stygge svar eller utsagn uten å aldri få en unnskyldning så derfor jeg lurer.

Nei men nå må du gi deg ts. Med mindre du har et annet eksempel - dette var ikke et stygt svar. Ja det var kanskje noe spydig. Men kanskje du skal snu dette litt? Du venter på en unnskyldning for noe så lite som dette her? Kanskje DU skal være litt mer raus og rund i kantene, fordi dette var vel ingen big deal, når du tenker deg om. Kommer dette til å plage deg om en måned, et år, ti år? La det gå. 

Anonymkode: 04695...cb7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...