Gå til innhold

Gutter, hva gjør dere hvis jenta insjer til date

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer an på om jeg liker henne eller ikke, men om jeg liker henne så er det så klart bare positivt. Men desverre sitter det langt inne for mange kvinner å ta initiativ, selv om de er interessert 

Anonymkode: 9e378...502

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg gutt, men det var jeg som tok initiativ til å treffes for første gang med han som nå er min kjæreste. Vi har snakket om det i ettertid, og han sier det bare var positivt og deilig at jeg var så tydelig på at jeg var interessert og ønsket å møte ham. Vi ble enige om en dag som passet, og første date ble en kjøretur sammen, og et lite kafébesøk. Jeg kjørte. Han spanderte is. 😁

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk exn min med det. Kommer bare ann på om de er interisert, som noen sier. Om de ikke liker det, men du har lyst, så er dere kanskje ikke en match uansett, spesielt om de ikke spørr deg først heller. Så om du vil, spørr.

Anonymkode: b7ff5...a22

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare positivt det. Men virker som veldig mange kvinner har lurt seg selv til å tro at det å ta initiativ er noe negativt

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror mange kvinner, meg selv inkludert, tenker at om han ikke viser noe initiativ, så kommer det aldri til å bli noe om jeg presser på. Da tenker jeg at man kan bli oppfattet som innpåsliten og desperat...

Det henger veldig igjen, dette med at det er mannen som skal ta initiativet. Han skal vise at han virkelig vil ha deg.

Anonymkode: f413f...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror mange kvinner, meg selv inkludert, tenker at om han ikke viser noe initiativ, så kommer det aldri til å bli noe om jeg presser på. Da tenker jeg at man kan bli oppfattet som innpåsliten og desperat...

Det henger veldig igjen, dette med at det er mannen som skal ta initiativet. Han skal vise at han virkelig vil ha deg.

Vanlig forklaring det, men det har ingenting med virkeligheten å gjøre. Tenk om menn hadde samme tankegangen om at kvinner ikke er interessert nok om ikke hun tok initiativ. Nei man er ikke innpåsliten om man viser interesse 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vanlig forklaring det, men det har ingenting med virkeligheten å gjøre. Tenk om menn hadde samme tankegangen om at kvinner ikke er interessert nok om ikke hun tok initiativ. Nei man er ikke innpåsliten om man viser interesse 

Sånn "teknisk" så forstår jeg det. Jeg forstår at noen vil sette pris på initiativet.

Likevel er det som at det er en kjempestor sperre der, en sperre som sier at hvis jeg gjør det, så er jeg desperat. Det handler om århundrer med en virkelighet der menn er de som tar det første skrittet, og dette gjør at veldig mange damer er redde for å tre inn i den rollen, selv hvor tøffe vi kan være ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en problemstilling engang for det er større sjanse å vinne i lotto. Hadde blitt skeptisk å tenkt hva baktanken er eller om det hele tatt er seriøst 😂

Anonymkode: 30521...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

overskriften sier alt

Anonymkode: f95e3...396

Sier enten ja eller nei. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sånn "teknisk" så forstår jeg det. Jeg forstår at noen vil sette pris på initiativet.

Likevel er det som at det er en kjempestor sperre der, en sperre som sier at hvis jeg gjør det, så er jeg desperat. Det handler om århundrer med en virkelighet der menn er de som tar det første skrittet, og dette gjør at veldig mange damer er redde for å tre inn i den rollen, selv hvor tøffe vi kan være ellers.

Bare for å leke litt med den tanken at det er århundrer. Og dette er ikke et angrep på noen. Det handler bare om å få utvidet perspektivet litt.

Du har vanskeligheter for å ta initiativet, fordi du er redd for å virke desperat. Det ligger tross alt hundrevis av år med historie hvor det har vært forventet at mannen tar initiativet. Jobber du? Har du tatt deg en utdannelse? Er du feminist? Er du for likestilling? Om ja på noen av disse, hvordan klarer du da å se bort ifra historien i disse tilfellene? 

Det er nok bare frykten for avvisning som holder deg tilbake. Og denne frykten kjenner også menn på. Likevel må vi våge for å vinne, uansett hva historien forteller oss. Man må nok bare jobbe med seg selv og hoppe i det. Lykke til

Anonymkode: ab3b4...2f7

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trådstarter her, da blir det å ta insj neste gang hvis ikke han gjør det før jeg rekker å gjøre det. Møttes face to face uten noen sosiale medier fordi vi var på samme sted samtidig. så det her er noe spennende, han viste interesse først for meg

Anonymkode: f95e3...396

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Mange menn har det. 

Men skal sies at jeg testet vannet mange ganger før jeg ba han ut. Ble kjennt med han over tid, hvor jeg flørtet og han responderte. Jeg var mest på, fordi jeg er mest på som person, men han tøffet seg for meg, møtte opp hvor jeg sa jeg skulle, med kompisene sine og diverse. Så dagen jeg spurte om å spise ute, så var jeg trygg på at han likte meg. Vi chattet også mye. Det var ikke som å be ut en fremmed eller uten å vite. Vi likte hverandre og jeg var mest utålmodig 

For å nevne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mange menn har det. 

Men skal sies at jeg testet vannet mange ganger før jeg ba han ut. Ble kjennt med han over tid, hvor jeg flørtet og han responderte. Jeg var mest på, fordi jeg er mest på som person, men han tøffet seg for meg, møtte opp hvor jeg sa jeg skulle, med kompisene sine og diverse. Så dagen jeg spurte om å spise ute, så var jeg trygg på at han likte meg. Vi chattet også mye. Det var ikke som å be ut en fremmed eller uten å vite. Vi likte hverandre og jeg var mest utålmodig 

For å nevne det.

I alle dager... Hvor gammel er du? 14?

Anonymkode: 690ae...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...