Gå til innhold

Bord dekorasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal dere pynte bordet?

Jeg tenkte en calla i hver vase. 5 stk.

Hun i butikken sa det var nok med 5 da vi er 45 stk.

Litt usikker på hvilke stearinlys, og hvor mange...

Tips?

Fant få bra nettsider med bilder..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ganske smale bord så vi kan ikke ha noe som tar stor plass.

Skal ha et romantisk tema og kommer antakelig til å ha kubbelys i samme farge som kjolen med silkebånd eller perler rundt, og små glass-skåler med pionknupper og pion-blomster, eller grenroser i champagnefarger/dus rosa. Ellers blir det noe gamle kniplingduker og servietter i samme stil...

Vil ikke ha oppsatser... Det syns jeg er harry.....

Skrevet

ups... meg over...

Fant mye fint på en dansk bryllupsside... Husker ikke hva den heter...

Skrevet

Siden du skal ha calaer som er lange er det sikkert fint med enkle glass-lysestaker med høye lys i?

Kanskje noe i "lav" høyde også slik at det ikke virker "tynt"?

Calaer er utrolig vakre blomster da, så man vil liksom ikke gjemme dem mellom for mye "rot" heller

Skrevet

Vi skal ha einslege roser i høge vasar, og kubbelys på zinkfat innimellom. Dette skal truleg stå på ein grønn løpar.

Skrevet (endret)
Siden du skal ha calaer som er lange er det sikkert fint med enkle glass-lysestaker med høye lys i?

Tenkte det ja ;)

Takk for tips!

Endret av Epica
Skrevet

Kanskje noe i "lav" høyde også slik at det ikke virker "tynt"?

Calaer er utrolig vakre blomster da, så man vil liksom ikke gjemme dem mellom for mye "rot" heller

Noen i lav høyde også ja?

Tror du det passer til høye lys?

Skrevet
Noen i lav høyde også ja?

Tror du det passer til høye lys?

Kanskje det kunne vore fint med noko stæsj som låg heilt nedpå bordet? Vi skal til dømes ha ein grønn løpar som det skal ligge sølvhjerter på, og kanskje eføy-blader..

Skrevet

Ja... Husker jeg så noe sånt ;)

Thanx snuppa! :kyss:

Skrevet
Ja... Husker jeg så noe sånt ;)

Thanx snuppa! :kyss:

Vi skal ha lave telysestaker fra ikea innimellom høye lysestaker også. Kanskjed et kunne være noe? Enkelt, men fyller liksom ut tomrommet mellom alt det høye, samtidig som dere får masse levende lys.

Skrevet
Kanskje det kunne vore fint med noko stæsj som låg heilt nedpå bordet? Vi skal til dømes ha ein grønn løpar som det skal ligge sølvhjerter på, og kanskje eføy-blader..

Ja det var det jeg mente. Ikke lave lysestaker, selv om det og sikkert kan bli fint...

Det er lurt å få til litt balanse i pynten slik at ikke all pyntet blir høy eller alt blir liggende på bordet. Med litt pynt nede på bordet som gjør en ehlhet med calaene og lysene... Evt eføy som henger på lysestakene og ned utover bordet?

Vanskelig med bord-pynt. Svigermor er heldigvis dekoratør og svigerinnen min blomsterdekoratør så jeg har god hjelp!

Skrevet
Ja det var det jeg mente. Ikke lave lysestaker, selv om det og sikkert kan bli fint...

Det er lurt å få til litt balanse i pynten slik at ikke all pyntet blir høy eller alt blir liggende på bordet. Med litt pynt nede på bordet som gjør en ehlhet med calaene og lysene... Evt eføy som henger på lysestakene og ned utover bordet?

Vanskelig med bord-pynt. Svigermor er heldigvis dekoratør og svigerinnen min blomsterdekoratør så jeg har god hjelp!

Ja, jeg lurer på om confetti hadde vert fint, roseblader kanskje?

Skrevet

Hva skal du ha i buketten din da?

Kan være fint å ta igjen noe der.. Om du skal ha roser kan det være pent med noen løse roser på bordet, enten hele eller blader. Du kan også ha noen calaer liggende. Jeg så et bilde i et brudeblad... Vent så skal jeg se om jeg finner det, så kan du kjøpe det og se på det...

Skrevet

Fant bildene i Ditt bryllup. Har sendt en personlig meld til deg Epica....

Skrevet

Vi er ikke 100% sikre enda, men vi har temmelig sterkt i tankene at vi har lyst å ha lange falske Calla liggende bortover bordet på midten, sammen med noen hvite perler eller hjerter e.l. Også noen få lysestaker med hvite lys. Men vi blir ikke mer enn 25 gjester, så vi trenger ikke akkurat så mange da.

Skrevet
Vi er ikke 100% sikre enda, men vi har temmelig sterkt i tankene at vi har lyst å ha lange falske Calla liggende bortover bordet på midten, sammen med noen hvite perler eller hjerter e.l. Også noen få lysestaker med hvite lys. Men vi blir ikke mer enn 25 gjester, så vi trenger ikke akkurat så mange da.

Det syns jeg hørtes fint ut. Hvor får man kjøpt falske Calla? (Er ikke så vel bevandret i blomsterbutikker, vet ikke engang om de selger både ekte og falske blomster der...)

Skrevet

Ikea har falske calaer. Har ikke sett så nøye på dem så jeg vet ikke hvor ekte de ser ut men...

Skrevet

Vi skal ha runde bord med plass til 8 personer. Jeg ser for meg et romantisk tema med kniplingsduker, hvitt dekketøy og damaskservietter. Midt på bordet skal det stå en vase (ikke så høy, men med relativt stor diameter) med roser. Tror vi skal ha små hvite/lys-lys rosa knupproser. Og så må vi ha en masse telys. På hver tallerken skal det ligge en serviett brettet i en trekant. Meny og annen info skal legges over servietten før det hele knyttes sammen med bånd eller hyssing. Og så legges en liten rose på hver kuvert. Tror det kommer til å bli bra... Enkelt og pent.

Skrevet

Bordene våre tror jeg skal pyntes med glass lysestaker og små glass skåler med vann og hvite roser i. Så skal jeg ha girlander med glassperler som ligger på bordet. Får ikke til å lage link til disse. Tror dette blir kjempe fint. Så skal jeg ha servietter som er hvite, og sølv servietter som er brettet inn i de hvite. For bryllupet vårt går i sølv og hvit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...