Gå til innhold

Hårføner

tio

Anbefalte innlegg

Har en hårføner som er helt krise. Plutselig så kan jeg risikere at håret suges inn i føneren bak ved filteret. Flere ganger jeg ikke har fått det ut, så har måttet slite og klippe. Skjønner  ikke  at kan lage sånne fønere. 

Noen som har tips til føner hvor dette ikke kan skje? 

Kriterier:

Må være lett

Ha lang ledning

Må ha diffuser

Må kunne regulere både temperatur og blåsehastighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tio skrev (2 minutter siden):

Har en hårføner som er helt krise. Plutselig så kan jeg risikere at håret suges inn i føneren bak ved filteret. Flere ganger jeg ikke har fått det ut, så har måttet slite og klippe. Skjønner  ikke  at kan lage sånne fønere. 

Kriterier:

Må være lett

Ha lang ledning

Må ha diffuser

Du finner neppe en hårføner som ikke suger håret inn fra baksiden. Den funksjonen er nødvendig for å få luft inn i føneren og få den til å pløsete luft utigjen.

Anonymkode: 99dc3...d07

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Curli.no har en helt fantastisk stillegående hårføner. Litt dyr, men verdt pengene.

Anonymkode: 88033...ccd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du finner neppe en hårføner som ikke suger håret inn fra baksiden. Den funksjonen er nødvendig for å få luft inn i føneren og få den til å pløsete luft utigjen. 

Anonymkode: 99dc3...d07

Hmm, må kanskje barre droppe føner da, men har langt hår som tar en evighet å tørke. Men kan liksom ikke huske at dette var noe problem "før om åra". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Curli.no har en helt fantastisk stillegående hårføner. Litt dyr, men verdt pengene.

Anonymkode: 88033...ccd

Men vet du om håret kan suges inn i filteret bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Dyson. Har aldri opplevd at håret suges inn. Den møter alle kriteriene dine. Har også veldig lang ledning, så jeg kan bevege meg rundt mens jeg tørker. 

Tips når håret tar lang tid å tørke er å planlegge vask slik at du rekker å lufttørke en stund først. Da går føningen mye raskere, og er mer skånsom for håret. 

Anonymkode: 1e6db...22b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tio skrev (14 timer siden):

Kriterier:

Må være lett

Ha lang ledning

Må ha diffuser

Dyson supersonic har aldri sugd inn mitt hår. Den er lett å holde, har diffuse, har lang ledning og kan regulere temp og hastighet.

Til bølger å krøller anbefales det å først tørke håret på avstand ca 15 cm unna håret hvor hårføner rolig beveges rundt slik at den alltid er i bevegelse. På hastighet 2 og varme 2.

Så tar mann ned temperaturen til 1 og tar og samler seksjoner av håret i diffuseren og tørker ferdig håret slik.

Håret mitt blir ikke slitt av bruken eller frizzy. Jeg har langt bølgete hår. Hadde ofte problem med at håret mitt satte seg fast i tradisjonelle hårfønere. Har aldri skjedd med dyson.

Anonymkode: c9aee...4bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nylig kjøpt Curli, er ganske fornøyd. Den suger ikke inn håret bak, den vifte greie er under håndtaket. Den kommer med oppbevaringspose, veggfeste og diffuser. Tror man kan bestille med noe ekstra utstyr også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...