Gå til innhold

Parlagin Forte for smerter...hjelper de noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke så glad i å ta medisiner men nå ville nå legen at jeg skulle prøve disse for smerter som blir verre under menstruasjon og eggløsning. Noen her som har erfaring med disse?

Anonymkode: a3ab6...e3c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har endometriose, og paralgin forte hjelper ikke på smertene mine. Men selvom de ikke fungerte for meg, så kan de jo fungere kjempe bra for deg! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er jo sterke smertestillende, men som regel ikke førstevalg for mensensmerter. Her i huset brukes Naproxen og Paracet over ‘en lav sko’ under de tøffeste mensendagene sammen med cycoklapron for å redusere blødning da dette også påvirker smertene. Det funker sånn noenlunde.

Men du kan jo forsøke PF og se om det funker for deg?

Har du anledning til en time hos gynekolog så kan du kanskje få enda mer ekspertise?

Uansett lykke til, skikkelig mensvondt er fælt ♥️

Anonymkode: 4d271...da9

• Liker 2
Skrevet
Queen19 skrev (7 minutter siden):

Jeg har endometriose, og paralgin forte hjelper ikke på smertene mine. Men selvom de ikke fungerte for meg, så kan de jo fungere kjempe bra for deg! 

Hva bruker du som smertestillende, og hjelper de nok på smertene dine? Har en datter med ofte og mye smerter, det går utover skolegang.

Anonymkode: d005c...c52

Skrevet

Er vanskelig for oss å si om de vil hjelpe deg, men det er jo ingen skade i å prøve en og se om de fungerer. Er bedre det enn å ha store smerter. 

Anonymkode: 9ae2c...abf

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva bruker du som smertestillende, og hjelper de nok på smertene dine? Har en datter med ofte og mye smerter, det går utover skolegang.

Jeg forsøkte å bruke naproxen og paracet da jeg gikk på barne- og ungdomsskolen uten effekt, men da jeg var 16 år så klarte jeg ikke å holde ut lenger, så da startet jeg på prevensjon, det fungerte fordi jeg ikke fikk mensen. Nå går jeg ikke lenger på prevensjon, men fikk endometriosen fjernet, det lettet på smertene i ca 6 måneder, og så kom smertene tilbake. Det som fungerer litt for meg, er tramadol og varmeflaske. Sterke smertestillende vil nok ikke være så gunstig for datteren din, ettersom at man kan bli veldig sløv, og da kan skolegangen bli utfordret på andre måter. 

Skrevet
Queen19 skrev (9 minutter siden):

Jeg forsøkte å bruke naproxen og paracet da jeg gikk på barne- og ungdomsskolen uten effekt, men da jeg var 16 år så klarte jeg ikke å holde ut lenger, så da startet jeg på prevensjon, det fungerte fordi jeg ikke fikk mensen. Nå går jeg ikke lenger på prevensjon, men fikk endometriosen fjernet, det lettet på smertene i ca 6 måneder, og så kom smertene tilbake. Det som fungerer litt for meg, er tramadol og varmeflaske. Sterke smertestillende vil nok ikke være så gunstig for datteren din, ettersom at man kan bli veldig sløv, og da kan skolegangen bli utfordret på andre måter. 

Tusen takk for svar, skal sjekke ut tramadol. Har kjøpt et TENS apparat i håp om at det hjelper noe. Hun går på pillen, og har heller ikke stor effekt av Naproksen og Paracet dessverre. Varmeflaske hjelper noe. Synes veldig synd på henne, selv har jeg ikke hatt særlig problemer med menssmerter.

Skrevet

Jeg bruker paralgin forte mot de verste menssmertene, og jeg hadde ikke klart meg uten. Eneste ulempen er at jeg sovner av de, så prøver å begrense det til når det er aller mest nødvendig

Anonymkode: 1bc59...111

• Liker 1
Skrevet

Jeg tåler ikke parafin forte. Får mage smerter. Jeg bruker paracetamol og ibux 

• Liker 1
Skrevet

Paralgin forte virker ikke for meg, jeg blir trøtt av de men det er alt.. 

Anonymkode: f990e...5de

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Er ikke så glad i å ta medisiner men nå ville nå legen at jeg skulle prøve disse for smerter som blir verre under menstruasjon og eggløsning. Noen her som har erfaring med disse?

Anonymkode: a3ab6...e3c

Uansett hvilke medisiner du går for, vil jeg varmt anbefale å ta 1 stk av Dong Quai per dag. 

https://sunkost.no/solaray-qvinde-dong-quai

Anonymkode: f4c63...813

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tusen takk for svar, skal sjekke ut tramadol. Har kjøpt et TENS apparat i håp om at det hjelper noe. Hun går på pillen, og har heller ikke stor effekt av Naproksen og Paracet dessverre. Varmeflaske hjelper noe. Synes veldig synd på henne, selv har jeg ikke hatt særlig problemer med menssmerter.

Dere får jo undersøke litt, jeg tar det når jeg er hjemme, så jeg i hvert fall klarer å sove. Så tar jeg med meg varmeflasken på jobb, på de verste dagene så må jeg kaste inn håndkleet og bli hjemme fra jobb. Forstår at du synes synd på henne, det er vanskelig å beskrive smertene. Kanskje hun skal utredes for endo når hun blir eldre? Eneste måten å bekrefte det på, er med laparoskopi, jeg har tatt flere ultralydundersøkelser, og der var det aldri et tegn til at noe var galt, men omtrent alt i bekkenet mitt + tarmen var fylt med endometriose. 

Endret av Queen19
Skrevet

Paralgin Forte (400 mg)  inneholder Paracet (400 mg) og kodein. Kodeinet skal omdannes i kroppen til morfin. Omtrent 10 % av befokningen omdanner ikke kodein til morfin, og for disse vil en tablett Paralgin Forte være det samme som å ta 400 mg Paracet. Sånn er det for meg. Det hjelper ikke om jeg tar 800 mg, heller, det blir som å ta Paracet uansett.

Anonymkode: 38c7f...4be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...