AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #21 Skrevet 27. august 2024 Jeg er 29, mannen min er 40, og vi har vært sammen i 11 år nå. Kjemien var kjempegod fra første stund. Man kan tilegne han alle slags dårlige egenskaper man ønsker uten å kjenne han. Men faktum er at vi møttes, ble betatt, så forelsket. Vi snakket om at det nok måtte bli med en sommerflørt grunnet aldersforskjell. Men vi klarte ikke å gi slipp på hverandre. Dyp kjærlighet ble utviklet og etter 10 år som samboere sitter vi her som er småbarnsfamilie og kunne ikke hatt det bedre. Det er vel det som er ulempen med forelskelse. Den er ikke så enkel å styre. Anonymkode: 49657...d52 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #22 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg er 40, han er 53. Han sier at han føler seg yngre når han er sammen med meg. Vi er barnslige og tøyser mye sammen. Er aktive og finner på mye morro. Jeg får han til å kjenne spenning i hverdagens kjas og mas. Tror egentlig det har vel så mye med personligheten min å gjøre som at jeg er 13 år yngre. For jeg er ikke akkurat ung lenger jeg heller😄 Anonymkode: da90a...915 Du er nå vesentlig mye yngre enn 53-åringen. Når du blir 53, vil du nok ønske deg en jevnaldrende mann, eller aller helst noen år yngre. Lytt til erfarne folk, gamle menn er et ork for middelaldrende kvinner. Anonymkode: 078e2...438 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #23 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg er 29, mannen min er 40, og vi har vært sammen i 11 år nå. Kjemien var kjempegod fra første stund. Man kan tilegne han alle slags dårlige egenskaper man ønsker uten å kjenne han. Men faktum er at vi møttes, ble betatt, så forelsket. Vi snakket om at det nok måtte bli med en sommerflørt grunnet aldersforskjell. Men vi klarte ikke å gi slipp på hverandre. Dyp kjærlighet ble utviklet og etter 10 år som samboere sitter vi her som er småbarnsfamilie og kunne ikke hatt det bedre. Det er vel det som er ulempen med forelskelse. Den er ikke så enkel å styre. Anonymkode: 49657...d52 Så fint dere har det bra. Men jeg er altså genuint nysgjerrig på hvordan man utvikler forelskelsen til noe mer! Hvordan får man til til å gi hverandre nok frihet til å gjøre det som er naturlig for ens egen alder i tillegg til å ta hensyn til hverandre? Man skal jo oppleve og lære ganske mye av jevnaldrende når man er 18 (og 29, forsåvidt). Anonymkode: 61ea8...75c 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #24 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Følelsen av å være ung… Anonymkode: c04f7...735 Men det er de ikke og det trenger de heller ingen for å fabrikere, om de absolutt vil. Gjør tingene du brukte, kle deg i klærne du likte, hold deg leken til sinns- lett som en plett. Men aldring handler om erfaring, og at kroppen endres. De tingene går det ikke endre på, foruten om en får hukommelsestap. Anonymkode: 9519e...996
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #25 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så fint dere har det bra. Men jeg er altså genuint nysgjerrig på hvordan man utvikler forelskelsen til noe mer! Hvordan får man til til å gi hverandre nok frihet til å gjøre det som er naturlig for ens egen alder i tillegg til å ta hensyn til hverandre? Man skal jo oppleve og lære ganske mye av jevnaldrende når man er 18 (og 29, forsåvidt). Anonymkode: 61ea8...75c Ja, hadde syns det var rart å ha kjæreste på 18 år nå. Hadde følt jeg måtte gi han tillatelse til å være på venne kveld, og om vennene var til oss, servere dem som at de er små guttene mine på kjellerstuen og spiller, mer som en mamma. Støtte han i sin utdanning og undre på hva han tenker om meg når han får mer fotfeste i voksenlivet, erfaring i kjærligheten, lærer mer om verden og endrer mening om at vi har hatt sex. Det er ikke uvanlig. For min del har jeg følt for mye ansvar ovenfor noen så mye yngre, som er i en utviklingsposijon. Som å se meg på den alderen hvor jeg satt på rommet å så pll og hadde angst. Hadde faser, drama på skolen, tenåringsfakter. Å komme inn på det rommet som voksen å skylle kysse dem, nei æsj. Anonymkode: 9519e...996 1
Gjest Mysticgirl Skrevet 27. august 2024 #26 Skrevet 27. august 2024 Fordi yngre menn er mer livlige, virile og morsommere enn eldre menn. Derfor er jeg sammen med yngre menn, både som sexpartnere og kjæreste.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #27 Skrevet 27. august 2024 Vanskelig spørsmål. Jeg tenker veldig sjeldent over at kona er 11 år yngre. Kan prøve: Bedre tid, med tanke på barn. Hun vil holde seg i form lenger. Anonymkode: 8d1d3...283
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #28 Skrevet 27. august 2024 Vanskelig å si, jeg har en venninne som konsekvent faller for menn som er mye yngre enn henne, vi er 51 år men "ungdommelige" og ser mye yngre ut, at vi også begge har jobber i et miljø som er litt tidløst og energisk kan vel også påvirke. Menn i midten/slutten av 20 årene er hennes greie, jeg har et supert forhold til en som er 8 år eldre enn meg. Men jeg forstår ikke helt hvordan slikt kan bli varig, noe det heller aldri blir. De har det topp alene sammen, typene liker seg godt sammen med henne og oss, men det butter når hun skal være med til hans venner. Etter noen måneder skjærer det seg, og så er det påan igjen. Hun sier selv at hun kjenner på aldersforskjellen i de settingene, men klarer ikke å slutte å tenne på unge trente kropper, og beundringen de har for en trent, sexy og erfaren kvinne som gir dem sex som man trenger noen år på å utvikle. Jeg ser på dem som barn, de kunne vært kompisene til sønnene mine, helt uaktuelt. Men jeg tror det er ungdommen som tiltrekker. Fysisk, men også å få være den eldre og kloke, mentorrolle og en slags makt som nok er tilfredstillende. Det merkes ikke så mye i 40 årene, men 20- 25 år blir merkbart etter 50. Kanskje spesielt den"gale" veien. Anonymkode: 40b98...15d 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #29 Skrevet 27. august 2024 Det går ikke an å sammenligne et forhold der en er 40 og en er 53, med et forhold et voksent menneske har til en 18-åring. En 18-åring er et barn, uansett om de ser høye og "voksne" ut i figuren, og snakker noenlunde som en voksen (helt til du hører dem snakke med kameratene...). Han som hevdet han hadde en venninne på 18 som var like moden som et eldre menneske, snakker bullshit. Det er ingen mulighet for at et barn med null livserfaring, en tenåring som knapt har bodd for seg selv, kan sammenlignes med et voksent menneske på 60 år. Det er også snålt med de som er så hjernedøde at de tror alt handler om sex i denne verden. I et forhold handler det mye mer enn om kun sex. Det handler om å kunne snakke sammen på noenlunde samme nivå, ikke være som to individer fra ulike planeter. Det handler også om å kunne bidra noenlunde likt økonomisk, kunne føle seg komfortabel sammen med felles venner, være sammen med familie og slekt uten at det blir helt skjæring, bare for å nevne noe. Dette jevner seg ut når man blir eldre, og en 40-åring og en 50/60-åring vil ha mye mer til felles enn når man var yngre med samme aldersforskjell. 18-åringen vil aldri bli lenge i et sånt forhold. Hele livet ligger foran henne/ham, utdannelse, nye jobber, skiftende venneflokk, det å flytte på seg, ingenting passer inn med en etablert person med fast jobb og eiendom. Anonymkode: 9bc40...d6d 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #30 Skrevet 28. august 2024 Ene kan jo være moden og den andre litt umoden, og så faller man bare for de vanlige tingene, kjemi og utseende, felles interesser og verdier, samme humor osv. Men vil slenge inn en ting her, som på ingen måte er en regel for alle altså, men som jeg har sett selv: en mann 30 som går på tenåringsjenter, kan være en som ofte er lite imponerende for kvinner på egen alder. De føler seg bedre når de har en kjæreste de kan forklare ting til, som de tjener mer enn og kan og vet mer enn. Så de går ned i alder til ei som omtrent er imponert bare fordi han har leilighet, bil og fast inntekt. Selv om han ikke er en Don Juan blant jevnaldrende kvinner, så vil veldig unge jenter finne han myyyye mer moden enn tenåringsgutter, når han tar de med på date på Egon og spanderer. Han vinner altså ingenting i egen vektklasse, i den divisjonen han "egentlig" spiller i, så han må gå ned noen hakk. Anonymkode: bd37c...d36 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #31 Skrevet 28. august 2024 Jeg var sammen med en 20 år eldre fyr en gang jeg selv var i 30 årene. Han sa damer på hans alder var gamle og stygge. Selv var han ekstremt umoden og kunne ikke prate om noen temaer dypere enn en sølepytt. Klaget på alt og veldig skjult sint. Ja jeg har fått hjelp for daddy issues. 🤢 Anonymkode: 17c3f...b43 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #32 Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg datet ganske seriøst en mann som var 25 år eldre enn meg. På den tiden hadde jeg daddy issues og var på utkikk etter en som var såpass mye eldre. Skal sies at jeg var godt voksen, og han nærmet seg pensjonist. Mellom ham og meg var det ofte jeg som organiserte og planla treff. Jeg var den som googlet og booket diverse, for han var litt evneveik på sånt. I tillegg var det jeg som hadde sterkest økonomi, og definitivt sterkest økonomisk sans. Jeg undret ofte over hvordan han kunne være nærmere pensjonist og aldri ha råd til noe. Viste seg at han sløste og kastet bort pengene på tull. Litt surrete av seg, rett og slett. Så om jeg skal være litt innbilsk her, tenker jeg at han fikk pule på en ung og veltrent kvinnekropp, samtidig som jeg ordnet veldig mye av det praktiske og økonomiske mellom oss. Vinn - vinn for ham. For meg gikk det mer i minussiden, da den dvaske og utrente kroppen ble kombinert med dette eldre og surrete. Han mente selv at jeg gjorde ham så ung, da. Han trodde virkelig han var "ung til sinns". Men det var han ikke. Han forstod ikke at dagens ungdom/unge voksne har en helt annen tankegang enn ham. Jeg måtte stadig forklare ham hvordan nåtidens verden fungerer, liksom. Så til syvende og sist fikk han mer ut av å henge med ei 25 år yngre kvinne, enn hva jeg gjorde med ham. I ettertid har han fått en jevnaldrende kjæreste/samboer, men han fortsetter å kontakte meg. Gjetter at han savner noe han ikke får hos samboer sin. Og det har ingen å gjøre med personligheten min, tror jeg, det er nok mer lysten på noe yngre. Anonymkode: 0a4e2...0c3 Uff at du gadd. Surrete, gubbefakter, dvask og i tillegg uøkonomisk. Ja noen er fiksert på alder og tror de blir yngre selv. Det blir de ikke. Anonymkode: ec2d2...e64 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #33 Skrevet 28. august 2024 Stor pike skrev (9 timer siden): Min kjæreste er 14 år yngre enn meg. Jeg falt ikke for alderen, men personen. Det jeg som eldste får ut av det, har ingenting med alder å gjøre. Men et forhold hvor vi elsker hverandre. Min er 11 år yngre enn meg, vi tenkte overhodet ikke på alder da vi falt for hverandre. Jeg er eldst og det slår meg aldri at det er en aldersforskjell. Vi møttes da han var 39 og jeg 50. Klart, jeg fikk jo høre det da han var i tredveåra og jeg i femtiåra, samme som nå, jeg er i sekstiåra og han i førtiåra Dessuten er jeg mye sprekere enn han og de som ikke vet, tror vi er jevngamle. Bryr meg ikke uansett, viktigste er at vi har det fint sammen. Var en eneste utfordring, det var at han hadde små barn da vi møttes, mens mine barn hadde flyttet ut. Gikk fint det også. Anonymkode: 3fc32...285 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #34 Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Uff at du gadd. Surrete, gubbefakter, dvask og i tillegg uøkonomisk. Ja noen er fiksert på alder og tror de blir yngre selv. Det blir de ikke. Anonymkode: ec2d2...e64 Derfor det kun forble "dating" og ikke noe seriøst. Han ville gjerne rett inn i forhold og samboerskap, jeg holdt foten på bremsen. Etter dette med ham har jeg også gått i terapi for å få bukt med daddy issues, og det har hjulpet veldig. Ferdig med eldre menn for godt. Anonymkode: 0a4e2...0c3
Egenskap Skrevet 6. september 2024 #35 Skrevet 6. september 2024 Stor pike skrev (På 27.8.2024 den 22.22): Min kjæreste er 14 år yngre enn meg. Jeg falt ikke for alderen, men personen. Det jeg som eldste får ut av det, har ingenting med alder å gjøre. Men et forhold hvor vi elsker hverandre. hvor møttes dere første gang, på hvilken måte ble dere kjent med hverandre over tid, hvor lenge etter ble dere kjærester?
bullehurk Skrevet 7. september 2024 #36 Skrevet 7. september 2024 Mysticgirl skrev (På 27.8.2024 den 23.39): Fordi yngre menn er mer livlige, virile og morsommere enn eldre menn. Derfor er jeg sammen med yngre menn, både som sexpartnere og kjæreste. Det gjør i særdeleshet jeg og. Men 18 er for ungt til 29 ...... uansett hvilket kjønn
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #37 Skrevet 7. september 2024 Jeg tipper det fungerer mye bedre dersom kvinnen er den eldste. Det skjer mye med menn som nærmer seg pensjonistalderen. Både fysisk og psykisk helse går nedover svært fort og plutselig er de veldig gubbete. Mens kvinnene på samme alder holder seg spreke, sosiale og aktive i mange tiår til. Anonymkode: 4b2b4...217 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå