AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #1 Skrevet 27. august 2024 Det siste året har to unge folk jeg kjenner godt (slektning pluss bror til god venn) fått seg en god del eldre kjærester - henholdsvis 18-åring sammen med ei på 29 og 23-åring sammen med en på 42. Jeg synes dette er rart og litt usunt (noe jeg holder kjeft om til dem, så det er sagt). Til en viss grad kan jeg forstå den yngste parten: føler seg modnere enn jevnaldrende, kanskje ubevisste ønsker om en fars- eller morsfigur. Jeg sliter mer med å forstå hva den eldste parten får ut av forholdet, og det er det som gjør at jeg føler det er røde flagg ute å gå her. Man er jo på ganske ulike steder i livet, og selv om jeg selv synes både 18- og 23-åringen er fine og smarte folk, er det ikke til å stikke under en stol at de er langt mindre modne enn meg (36) og kjærestene, og dette merker man. Så: hva får en som er en del eldre ut av forhold med en yngre kjæreste, som er veldig «tenåring» eller ung voksen/student i måten å leve å snakke på? Er det ikke litt urovekkende at en som er godt voksen, eller i alle fall fullvoksen, vil ha så ung kjæreste som nettopp er i gang med å oppdage selvstendigheten? For ordens skyld: parene er omvendt mtp. kjønn - eldre kvinne i ett par og eldre mann i det andre. Anonymkode: 61ea8...75c
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #2 Skrevet 27. august 2024 Enkelt, de får sex 🥳😆 Anonymkode: 3cbb9...5df 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #3 Skrevet 27. august 2024 De får unge, spreke, tighte kropper å pule på Anonymkode: d20c9...1b0 7 1
Ratatosk Skrevet 27. august 2024 #4 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De får unge, spreke, tighte kropper å pule på Anonymkode: d20c9...1b0 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Enkelt, de får sex 🥳😆 Anonymkode: 3cbb9...5df Ja så da er det jo rødt flagg! 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #5 Skrevet 27. august 2024 Men kan sex være alt? Man skal jo prate med dem stort sett hver dag og organisere hverdagen sammen også… Anonymkode: 61ea8...75c 8
Trallalala Skrevet 27. august 2024 #6 Skrevet 27. august 2024 (endret) Tja, eg tenker, anten sex slik som over, eller så er den yngste veldig moden eller den eldste veldig umoden, eller begge ein plass midt i mellom, kan fint være kjærleik med stor aldersforskjell, sjølv om eg ikkje har opplevd det sjølv, så ser eg jo andre par som det ser ut til å funke bra for😊 Endret 27. august 2024 av Trallalala 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #7 Skrevet 27. august 2024 Ratatosk skrev (14 minutter siden): Ja så da er det jo rødt flagg! ???? Anonymkode: 93417...6b9
Stor pike Skrevet 27. august 2024 #8 Skrevet 27. august 2024 Min kjæreste er 14 år yngre enn meg. Jeg falt ikke for alderen, men personen. Det jeg som eldste får ut av det, har ingenting med alder å gjøre. Men et forhold hvor vi elsker hverandre. 3 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #9 Skrevet 27. august 2024 Følelsen av å være ung… Anonymkode: c04f7...735 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #10 Skrevet 27. august 2024 Jeg er 40, han er 53. Han sier at han føler seg yngre når han er sammen med meg. Vi er barnslige og tøyser mye sammen. Er aktive og finner på mye morro. Jeg får han til å kjenne spenning i hverdagens kjas og mas. Tror egentlig det har vel så mye med personligheten min å gjøre som at jeg er 13 år yngre. For jeg er ikke akkurat ung lenger jeg heller😄 Anonymkode: da90a...915 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #11 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er 40, han er 53. Han sier at han føler seg yngre når han er sammen med meg. Vi er barnslige og tøyser mye sammen. Er aktive og finner på mye morro. Jeg får han til å kjenne spenning i hverdagens kjas og mas. Tror egentlig det har vel så mye med personligheten min å gjøre som at jeg er 13 år yngre. For jeg er ikke akkurat ung lenger jeg heller😄 Anonymkode: da90a...915 Men kan jeg spørre når dere ble sammen? Anonymkode: 61ea8...75c
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #12 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er 40, han er 53. Han sier at han føler seg yngre når han er sammen med meg. Vi er barnslige og tøyser mye sammen. Er aktive og finner på mye morro. Jeg får han til å kjenne spenning i hverdagens kjas og mas. Tror egentlig det har vel så mye med personligheten min å gjøre som at jeg er 13 år yngre. For jeg er ikke akkurat ung lenger jeg heller😄 Anonymkode: da90a...915 Sorry men dere er jo per def liks gamle siden dere er to godt voksne i samme livsfase. Det kan jo ikke sammenlignes med en 42 åring sammen med en 23 åring. Anonymkode: dc051...ee0 7 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #13 Skrevet 27. august 2024 Synes det er mer red flag at du som voksen ikke skjønner hva en mann eller kvinne får ut av å ha en kjæreste som er en god del yngre. Vil si de har trukket vinnerloddet så fremt den yngre part er oppegående, moden og nogenlunde tiltrekkende Anonymkode: 7e2b5...172 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #14 Skrevet 27. august 2024 Stor pike skrev (9 minutter siden): Min kjæreste er 14 år yngre enn meg. Jeg falt ikke for alderen, men personen. Det jeg som eldste får ut av det, har ingenting med alder å gjøre. Men et forhold hvor vi elsker hverandre. Så flott dere elsker hverandre men hvor gamle er dere? Ulik livsfase er jo altså det jeg undrer meg mest over… Anonymkode: 61ea8...75c 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #15 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er 40, han er 53. Han sier at han føler seg yngre når han er sammen med meg. Vi er barnslige og tøyser mye sammen. Er aktive og finner på mye morro. Jeg får han til å kjenne spenning i hverdagens kjas og mas. Tror egentlig det har vel så mye med personligheten min å gjøre som at jeg er 13 år yngre. For jeg er ikke akkurat ung lenger jeg heller😄 Anonymkode: da90a...915 Denne aldersforskjellen er for meg helt ubetydelig og noe jeg ikke ville hevet ett øyenbryn over engang. Anonymkode: 7e2b5...172 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #16 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så flott dere elsker hverandre men hvor gamle er dere? Ulik livsfase er jo altså det jeg undrer meg mest over… Anonymkode: 61ea8...75c Ikke kvinner vil ha første barn som 35-åring. Da er det greit å finne en mann som ikke bruker 10 år på å finne ut om han vil bli far Anonymkode: 7e2b5...172 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #17 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Synes det er mer red flag at du som voksen ikke skjønner hva en mann eller kvinne får ut av å ha en kjæreste som er en god del yngre. Vil si de har trukket vinnerloddet så fremt den yngre part er oppegående, moden og nogenlunde tiltrekkende Anonymkode: 7e2b5...172 Jeg vet jo ikke alt om deres forhold, naturlig nok! Men jeg kjenner som sagt de yngre partene godt. De er 18 og 23 med alt det som det innebærer. Hvorfor vil en jente på 29 være sammen med en russegutt som er opptatt av russefeiring og å ta opp fag? Anonymkode: 61ea8...75c
Druid Skrevet 27. august 2024 #18 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Så: hva får en som er en del eldre ut av forhold med en yngre kjæreste, som er veldig «tenåring» eller ung voksen/student i måten å leve å snakke på? Er det ikke litt urovekkende at en som er godt voksen, eller i alle fall fullvoksen, vil ha så ung kjæreste som nettopp er i gang med å oppdage selvstendigheten? Egentlig ikke, for mental alder har veldig lite med antall år du har levd. På en god dag er jeg 25. Jeg har snart levd 60 år. Jeg har en venninne som er 18 år: mentalt er hun snart 40. Så hun er altfor moden og «gammel» for meg. Takk og pris har jeg en kone som er over 60 år som er på mitt nivå. Det finnes historisk referanser som det er greit at vi deler, men jeg deler flere av dem med mine barn enn min kone ( vi har litt forskjellig kultur bakgrunn, og mine barn er oppdratt av meg også). Så det er helt sannsynlig for meg å møte noen i midten av 20 årene som har samme kulturelle smak. Så den eldre finner en partner på sitt nivå som gir livet levd en mening. Det er ikke vanskeligere. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #19 Skrevet 27. august 2024 33 minutter siden, AnonymBruker said: Men kan sex være alt? Man skal jo prate med dem stort sett hver dag og organisere hverdagen sammen også… Anonymkode: 61ea8...75c Herregud, det er jo så barnslig med de du siterer som snakker om sex. Min mann er 10 år yngre og det er kjærlighet og ikke bare sex. Vi ble dratt mot hverandre og har en sinnsyk kjemi, og han har en omsorg ingen eldre mann har hatt, da jeg vanligvis har datet heller 10 år eldre. Vi har det og først og fremst utrolig morsomt sammen og har latterkrampe av de samme tingene. Og han får meg til å føle meg vakker og verdifull. Jeg misliker å være den eldste men klarte ikke gi slipp på han. Anonymkode: 2ab3b...c0a 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #20 Skrevet 27. august 2024 Jeg datet ganske seriøst en mann som var 25 år eldre enn meg. På den tiden hadde jeg daddy issues og var på utkikk etter en som var såpass mye eldre. Skal sies at jeg var godt voksen, og han nærmet seg pensjonist. Mellom ham og meg var det ofte jeg som organiserte og planla treff. Jeg var den som googlet og booket diverse, for han var litt evneveik på sånt. I tillegg var det jeg som hadde sterkest økonomi, og definitivt sterkest økonomisk sans. Jeg undret ofte over hvordan han kunne være nærmere pensjonist og aldri ha råd til noe. Viste seg at han sløste og kastet bort pengene på tull. Litt surrete av seg, rett og slett. Så om jeg skal være litt innbilsk her, tenker jeg at han fikk pule på en ung og veltrent kvinnekropp, samtidig som jeg ordnet veldig mye av det praktiske og økonomiske mellom oss. Vinn - vinn for ham. For meg gikk det mer i minussiden, da den dvaske og utrente kroppen ble kombinert med dette eldre og surrete. Han mente selv at jeg gjorde ham så ung, da. Han trodde virkelig han var "ung til sinns". Men det var han ikke. Han forstod ikke at dagens ungdom/unge voksne har en helt annen tankegang enn ham. Jeg måtte stadig forklare ham hvordan nåtidens verden fungerer, liksom. Så til syvende og sist fikk han mer ut av å henge med ei 25 år yngre kvinne, enn hva jeg gjorde med ham. I ettertid har han fått en jevnaldrende kjæreste/samboer, men han fortsetter å kontakte meg. Gjetter at han savner noe han ikke får hos samboer sin. Og det har ingen å gjøre med personligheten min, tror jeg, det er nok mer lysten på noe yngre. Anonymkode: 0a4e2...0c3 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå