Gå til innhold

P-stav... erfaringer ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenker på denne som du operer inn under huden og som skal sitte en god stund.

hvordan virket denne på deg ? mistet du menstrasjonen ? positive/negative sider ?

fikk du smerter ved innsetting ? arr ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytte*

Jeg kunne også tenkt meg å høre om folks erfaringer med p-stav.

Skrevet

Ta og søk så finner du sikkert ut noe. Husker det var mange tråder om denne da den kom ut på markedet.

Skrevet

P-stav funker veldig bra for meg! Jeg mistet menstruasjonen etter ca 1 mnd, og den har vært borte siden. Hadde litt mye blødninger den 1. måneden, som jo da siden ble borte.

Ellers har jeg ikke hatt noen negative bivirkninger, og ser meg heldig sånn sett..

Hele p-stav "nåla" ser jo litt stor og dramatisk ut, men man får bedøvelse, og jeg kjente ingenting. Legen traff ett blodkar, så jeg fikk ett heftig blåmerke, men det var alt. Hadde ingen smerter i innsettelses-stedet etterpå. (som var innsiden av venstre overarm)

Man får ett lite rundt arr, men etter en stund forsvinner det, jeg må "lete" etter mitt arr nå for å se det.

Sånn ellers kjenner man p-staven rett under huden, hvis man setter fingeren på, sikkert noen som ser dette som ubehagelig - men det bryr ikke meg.

Man kan trene og gjøre alt hva man ellers kunne gjort med en p-stav i armen.

Jeg anbefaler ihvertfall p-stav!

Gjest marthepia
Skrevet

Jeg hadde p- staven. Synes ikke det var smertefult å ta den inn. Var litt ømt etterpå. Får jo bedøvelse når du setter den inn så jeg kjente ikke noe.

Vil ikke si den var super, men jeg hadde det utmerket det førtse året etter den var satt inn. Da hadde jeg ikke mensen! I et helt år!!! :) Det var godt!

Men så...mensen ble veldig uregelmessig, kom nesten hele tiden, hadde ikke kontroll i hele tatt. Jeg kunne ha mensen nesten hver dag i 3 uker. Å det var plagsomt, det kom ikke mye men det var nok :)

Så jeg tok den ut etterhvert og begynte med p-piller.

Det var ikke spesielt vondt å ta den ut heller. Det eneste som var litt ubehagelig var bedøvelsen. Jeg fikk 2 sting, så jeg har et lite arr på armen etter det.

Skrevet
Ta og søk så finner du sikkert ut noe. Husker det var mange tråder om denne da den kom ut på markedet.

jeg vet, men er ute etter folks erfaringer etter å ha hatt den en stund :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...