AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #1 Skrevet 27. august 2024 Hei. Var på elkjøp her om dagen, skulle levere tilbake et hodesett jeg hadde kjøpt på nettet igjennom elkjøp sin outlet. Dette var et headset fra jbl til 1800 kr, det koster nesten 3000 på fullpris. Leverte det tilbake fordi når jeg skulle ta det av hodet etter andre gangs bruk, så fikk jeg plastikkdeler i hånden fra en av leddene som gjør hodetelefonen til å svinge, ( i mangel av bedre ord og bruke). Satt lydig i en ca 20 min og ventet for å levere det inn, dette var selvfølgelig ikke en garantisak, men siden de så at jeg hadde kjøpt det for under en mnd siden, så fikk jeg igjen pengene. Gikk rundt i butikken og valgte meg ut noe annet, til en del under prisen jeg skulle få igjen for headsettet. Fornøyd og på vei ut ble jeg stående og se på noen nye telefoner, trenger en ny telefon, har hatt den jeg har en god del år nå. Sto og så på noen nye modeller, ikke iphoner nei. Ble så stoppet av en selger som ville selge meg en av disse nye telefonene, googel pixel 9. Jeg skjønner at de fleste av dere allerede er leie av og lese det jeg skriver, så skal prøve og være kort. Telefonen ville eljøp ha 10 999,- for, tydeligvis kunne de skimte med et avslag på rundt 4000 kr. Mhm god deal tenkte jeg. Tenkte å ta den på avbetaling, dette kunne de skryte av var rentefritt, wow enda bedre avtale tenkte jeg. Etter en masse babbel, hit og dit, med de billigste abbonemente de hadde og tilby med masse data, så enten prisen på telefonen opp med, etter 24 mnd og abbonement på 27 000 kr. Så kanskje er jeg dum, eller smart? En ting i mellom? Så vil advare alle om dårlige avtaler. Jeg avslo og gikk ut av elkjøp. Et godt tilbud for dere som har cash og kan betale ned telefonen der og da. Har noen andre blitt prøvd rævpult av elkjøp selgere? Dette er tråden for å dele. Anonymkode: dd52c...9bb 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #2 Skrevet 27. august 2024 Ps. Dette var på elkøp Ski, med unge gutter, som sikkert så en desperat dverg sammen med en kjempe, så vi ser ut som sirkus artister når vi går rundt sammen. Anonymkode: dd52c...9bb
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #3 Skrevet 27. august 2024 Altså, det e vel ingen som blir overrasket over at det å kjøpe telefon bundet med abonnement eller avbetaling er langt, langt dyrere enn å kjøpe ut telefonen der og da? Anonymkode: a91d1...6de 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #4 Skrevet 27. august 2024 Jeg skulle ha en enkel og billig skriver. Typ Canon/HP til max 1000kr. Er student. Skal skrive ut litt innimellom, men ikke bilder. Uansett, jeg trenger ikke noe mer "fancy". Forklarte hva jeg var ute etter og bruken min. La vekt på at jeg var student. Tusseladden ville kun selge meg en dyr Brother skriver til 4000kr... Det var ikke det jeg var ute etter. Tipper han så ett lett bytte i en jente. Begynte å mainsplaine hvorfor den var den beste skriveren, og snakket til meg som jeg var dum. Gikk på Power, fikk en skriver på salg til 499. Anonymkode: bcfd9...aef 2 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #5 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Altså, det e vel ingen som blir overrasket over at det å kjøpe telefon bundet med abonnement eller avbetaling er langt, langt dyrere enn å kjøpe ut telefonen der og da? Anonymkode: a91d1...6de Nei, men det var rentefritt. Telefonen uten abonnement var ca 18000. Anonymkode: dd52c...9bb
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #6 Skrevet 27. august 2024 Fikk visst med et deksel og skjermbeskytter og netflix gratis, som de påsto jeg betalte 170 kr for netflix i mnd, så jeg sparte 40 kr der, wow. Jeg betaler 109 kr for netflix i mnd, ikke 170 kr. Og 40 kr minus for netflix er en liten dråpe i havet. Hilsen ts. Anonymkode: dd52c...9bb
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #7 Skrevet 27. august 2024 Er det dere sin skyld at du ikke gjør hjemmeleksa di og sjekker ut prisen hos andre før du kjøper? Anonymkode: 58494...47f 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #8 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Fikk visst med et deksel og skjermbeskytter og netflix gratis, som de påsto jeg betalte 170 kr for netflix i mnd, så jeg sparte 40 kr der, wow. Jeg betaler 109 kr for netflix i mnd, ikke 170 kr. Og 40 kr minus for netflix er en liten dråpe i havet. Hilsen ts. Anonymkode: dd52c...9bb Hvordan får du til å betale kun 109?😊 Anonymkode: a91d1...6de
HelgeK Skrevet 27. august 2024 #9 Skrevet 27. august 2024 Kjøp online så slipper du å forholde deg til sleske selgere. 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #10 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er det dere sin skyld at du ikke gjør hjemmeleksa di og sjekker ut prisen hos andre før du kjøper? Anonymkode: 58494...47f Det var jo billig, men med masse skjulte kostnader. Og så lurte jeg på, hvor lenge varer tilbudet? Bare idag sa de, mens de ga hverandre blikk. Tilbudet varer til 3 september. Så sånn sett kan man kanskje kjenne på et lite press om at det er en god deal, kun den dagen man er der. Beklager at jeg kommer med masse info på efterhånden, men hater selv og lese en lang tråd ingen gidder å engasjere seg i. Anonymkode: dd52c...9bb
HelgeK Skrevet 27. august 2024 #11 Skrevet 27. august 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan får du til å betale kun 109?😊 Anonymkode: a91d1...6de Det er prisen for Standard pakke.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #12 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvordan får du til å betale kun 109?😊 Anonymkode: a91d1...6de Jeg vet ikke, er det det står i banken og på netflix 😄 Anonymkode: dd52c...9bb
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #13 Skrevet 27. august 2024 HelgeK skrev (3 minutter siden): Kjøp online så slipper du å forholde deg til sleske selgere. Jeg gjør det ellers, men ble stående og hørte på for å slippe unna kø på vei hjem, og i førsten hørtes tilbudet veldig bra ut. Var på elkjøp for å levere tilbake et produkt. Anonymkode: dd52c...9bb
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #14 Skrevet 27. august 2024 Impulskjøp av dyr elektronikk av selgere i kjedebutikker uten å ha gjort research først er vel sjeldent det beste valget. En gang i blant kommer det gode tilbud, men selgerne er opplært til å pushe på så mye mersalg som mulig. 🤷♂️ Kjøpte nylig laptop fra Elkjøp da de hadde 20% rabatt på alle varer i den butikken. Visste akkurat hvilken modell og specs jeg skulle ha, og sa det til selgeren. Han prøvde allikevel å selge meg en laptop som var dyrere og dårligere, men "penere". Tenkte vel at jeg som ung blond kvinne var lett å lure. 😂 Han prøvde deretter å selge meg både forsikring og serviceavtale, og skrøt fælt av hvor bra det var å kunne levere inn laptop én gang i året og få hjelp av dem til å gjøre den raskere. Spurte om de skrur opp og fjerner støv fra vifte osv. samtidig? Neida, det var bare spesiell programvare de brukte. Skikkelig bra programvare! Jeg takket bare pent nei og fortalte at jeg sannsynligvis klarer å vedlikeholde laptopen selv, siden jeg har bygget egne PCer siden jeg var 10. Så ja. Forvent at de prøver å prakke på deg alt mulig du egentlig ikke trenger. Hvis det er et godt tilbud i utgangspunktet så må de prøve å tjene penger på annet. Anonymkode: 574d8...dbe 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #15 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Nei, men det var rentefritt. Telefonen uten abonnement var ca 18000. Anonymkode: dd52c...9bb Dette ble forvirrende. I HI skriver du at telefonen kostet 11 000,- rentefritt, og nå skriver du 18 000,- uten abo? Anonymkode: 7c8f0...0c9 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #16 Skrevet 27. august 2024 Jeg ble faktisk nektet av en selger på Elkjøp en gang å kjøpe en tv som det var tilbud på, fordi han mente den var i dårlig kvalitet og han ville ha meg til å kjøpe en som var mye dyrere. Jeg sa at da drar jeg å kjøper tv et annet sted, og dere mistet nettopp en kunde. Anonymkode: 92006...1bb
TomSawyer Skrevet 27. august 2024 #17 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Har noen andre blitt prøvd rævpult av elkjøp selgere? Nei har ikke blitt rævpult av noen selgere..ønsker de en fortsatt fin dag og går bare.
Mardina Skrevet 27. august 2024 #18 Skrevet 27. august 2024 Derfor kjøper jeg utelukkende på nett. Evt. på klikk og hent. Slipper slitsomme selgere. 1
Bombasi Skrevet 27. august 2024 #19 Skrevet 27. august 2024 (endret) Hater Elkjøp-butikker. Synes de er verst i klassen med å suge seg på kundene. Og de overselger produktene noe så inni hampen for å få ting solgt. Det er liksom ikke måte på hvor bra alt er. Akkurat som i enkelte klesforretninger. "Nei, men GUD så fin du var i den genseren til 1500,-! WOW! Det er det sykeste jeg har sett, så smukk du ble!", sier selgeren. Så ser jeg meg i speilet og ser at jeg ser ut som et dass med den genseren på meg. Akkurat slik holder Elkjøp på bare med elektronikk til mange, mange tusen kroner. Særlig eldre som ikke har peiling blir totalt utnyttet på elektrobutikker. De kommer hjem med den nyeste iPhone til 20 000,- når de egentlig trenger en Doro til 1 500,-, fordi iPhonen skulle visst være SÅ bra, holdbar og brukervennlig. Og ikke minst beskyttende. Bestemor kunne bruke telefonen som legesenter, sa selgeren. Hehe, ja jøss, hun som ikke engang finner avknappen når hun skal legge på. Synes Elkjøp også er elendig på reklamasjon og garanti. Det er liksom alltid brukerfeil eller brukerskade eller noe piss for å komme seg unna. Så jeg handler på nettet, og ikke på Elkjøp. Det står dårlig til med meg når jeg må handle på Elkjøp. Endret 27. august 2024 av Bombasi 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #20 Skrevet 28. august 2024 Har også sluttet å handle på Elkjøp. Har for mange dårlige erfaringer rundt reklamasjoner og garantier når de har levert defekte produkter. Anonymkode: d615c...4f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå