Ymra Skrevet 27. august #1 Del Skrevet 27. august Oppdaget MA(missed abortion) på tidlig ultralyd i går. Skulle vært i uke 10, men fosteret hadde sluttet å vokse i uke 6. Skal være henvist, men foreløpig ikke hørt noe fra sykehuset. Lurer egentlig bare på andres erfaringer. Noen som har «sluppet» medisinsk abort, og hvor det bare er gått av seg selv? Virker av og til som «alle andre» kommer til sykehus og får pillene dagen etter, noe som gjør meg mer urolig… Noen som har erfaring på hvor lang tid det kan ta? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august #2 Del Skrevet 27. august Jeg fikk pillene av gynekolog (privat) samtidig som jeg fikk beskjed om MA og tok abort hjemme. Fosteret var ca 6+3, oppdaget i uke 8. Jeg ville ringt sykehuset i morgen tidlig hvis jeg var deg, og fått pillene. Synes ikke man skal måtte vente på å komme i gang, hvis du føler deg klar, ville insistert på å få komme til. 1 mifegyne først som svelges og senere cytotec i skjeden. Masse lykke til❤ jeg synes smertene var helt håndterbare, men greit å ha tilgjengelig ibux og paracet / pinex forte hvis du er hjemme (sånn i tilfelle du synes smertene er ille). Anonymkode: 7efd3...aae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august #3 Del Skrevet 27. august Ymra skrev (7 minutter siden): Oppdaget MA(missed abortion) på tidlig ultralyd i går. Skulle vært i uke 10, men fosteret hadde sluttet å vokse i uke 6. Skal være henvist, men foreløpig ikke hørt noe fra sykehuset. Lurer egentlig bare på andres erfaringer. Noen som har «sluppet» medisinsk abort, og hvor det bare er gått av seg selv? Virker av og til som «alle andre» kommer til sykehus og får pillene dagen etter, noe som gjør meg mer urolig… Noen som har erfaring på hvor lang tid det kan ta? Så trist 🌹❤️ Opplevd 2 MA selv. Fikk piller dagen etter ene gangen, gikk 1 uke andre gangen før jeg fikk dem. Det varierer noe i forhold til kapasitet og ledige timer på gjeldende sykehus. Svært mange opplever at de må vente en stund, så absolutt ikke noe å bli urolig for at du må vente. Finnes masse tråder på KG om dette. Det er fullt mulig at kroppen starter prosessen selv uten piller, men mange blir anbefalt at de tar kuren likevel for å hindre rester. Anonymkode: d4bab...a93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 27. august #4 Del Skrevet 27. august (endret) Oppdaget MA på kontroll i uke 8, og fosteret hadde dødd i uke 6. Jeg fikk piller for abort, og fysisk gikk det veldig bra - det var lite vondt og jeg blødde lite. Psykisk var det verre, og vi fikk ikke tilbud om noe oppfølging. Hvis du ikke har fått tabletter syns jeg du skal be om det, ikke noe særlig å vente på at man aborterer naturlig, og kan også føre til infeksjoner. Kontakt Amatea hvis du vil snakke med noen Mange klemmer ❤️ Endret 27. august av pop up bruker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august #5 Del Skrevet 28. august Føler med deg, vet det kan være en tung opplevelse. Jeg måtte vente ca 5-6 dager før time på sykehuset etter MA ble oppdaget i uke 7 (foster 5+2). I løpet av den uken skjedde aborten av seg selv, og da jeg kom til timen på sykehuset bekreftet de at aborten hadde skjedd og at det ikke var rester. Slapp dermed pillene. Anonymkode: 99b7c...670 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshineee Skrevet 28. august #6 Del Skrevet 28. august Jeg tok medisinsk abort for 2 uker siden pga MA. Oppdaget på tidlig ultralyd at jeg målte 5+4 når jeg skulle vært 7+1. Ble bedt om å måle hcg, og den steg men klarte aldri helt å doble seg. Tok ny ultralyd 1 ule senere som målte 6+0 og ingen hjerteslag. Ble henvist til sykehuset og fikk time 2 dager senere. Men på timen ønsket ikke legen å starte aborten siden hcg fortsatt økte og hun mente hun kunne se antydning til bevegelse hos fosteret som kunne indikere veldig tidlige hjertelag. Fikk ny time en uke senere og måtte måle HCG enda en gang, etter en uke stagnerte HCG og ny ultralyd viste fortsatt ingen hjertelag og målte 6+0 enda og da fikk jeg starte medisinsk abort siden kroppen ikke hadde ordnet opp selv og jeg hverken hadde hatt kramper eller blødninger. Synes det var grusomt å gå så lenge når jeg følte alt håp var ute, samtidig var jeg i det minste helt sikker på at det ikke var levedyktig når det ikke vokste noen ting på 2,5 uker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinnsity Skrevet 29. august #7 Del Skrevet 29. august Hei! Jeg blødde litt i uke 6 men 2 ultralyder i løpet av to uker viste hjerteslag, så tredje ultralyd viste stopp. Jeg var allerede på oppfølgning på sykehuset da de oppdaget ingen liv og fikk tilbud med en gang - tablettene eller kirurgisk. Jeg sa Veeeent, så ba de meg å komme to dager senere så jeg kan tenke på det. Jeg gikk for tablettene, men jeg er besvimete type, så jeg fikk lov å være på sykehuset gjennom hele aborten (sov der over natta). fikk også tilbud om å prate med en..jah, hva heter det,familieterapeut? Ville bare nevne at hvis man e engstelig og redd så e det mulig å ta cytotec på sykehuset, men skjønner at de fleste syns sykehusene e kjipe. Jeg syns det var greit og ha personellet der så stakkar samboeren slapp å ta vare alene på meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå