Majer Skrevet 27. august 2024 #1 Skrevet 27. august 2024 Nå dater jeg en veldig empatisk dame. Hun er helt super på veldig mange områder, men jeg kjenner at det snart koker over. Det eneste virkelig negative med henne er at hun prøver å endre meg. Da vi møttes sa jeg tydelig fra om at jeg trenger en kjæreste som ikke må møte meg hver uke, og som må tåle at det kan gå dager uten at jeg svarer. Jeg sa også at jeg har møtt mange før som aksepterer det med en gang, men som plutselig forventer noe annet etterhvert. Jeg håpet hun her var annerledes, men neida. Hun gir meg dårlig samvittighet for at vi ikke henger sammen. Det er ikke sikkert hun gjør det med vilje, men det blir sånn. Nå irriterer jeg meg bare hun tar kontakt uavhengig av hva det er. Blir irritert av en god natt melding og kjenner jeg har henne oppetter halsen samtidig som jeg trives med å ringe eller møte henne så lenge det er på mitt initiativ. Kjenner meg rett og slett kvelt. Noen gode råd?
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #2 Skrevet 27. august 2024 si ifra en gang til. Litt tydeligere denne gangen Anonymkode: 059e1...810 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #3 Skrevet 27. august 2024 Hun burde bare dumpet. Det er hva mange ikke forstår. At man ikke endrer folk. Man velger noen som er kompatible i utgangspunktet. For din del - ta ansvar, og bryt selv. Anonymkode: 224c4...1c2 1
visp Skrevet 27. august 2024 #4 Skrevet 27. august 2024 Hun har sikkert ikke forstått helt hva du mente da du forklarte dette. Men du klarer uansett ikke å få noe vellykket utav sånne krav. Hun skal liksom alltid lukte seg fram til når det er greit å kontakte deg, og du trives kun med at du tar kontakt så lenge det er du som bestemmer? Hører du ikke selv hvor utrolig egoistisk det er? Noe er galt når du har henne langt opp i halsen. 13 12
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #5 Skrevet 27. august 2024 Du vil jo ikke ha dame, og har lurt hun inn i et forhold… Gjør det slutt Anonymkode: 3a394...1ac 16 8
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #6 Skrevet 27. august 2024 Kanskje det heller er du som må tilpasse deg et annet menneske, hvis du vil ha et forhold..? Det ser ut som at det ikke er realistisk å få det akkurat slik du vil ha det. Anonymkode: b456e...4fb 7 11
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #7 Skrevet 27. august 2024 Dere vil vel ha ulike ting. Hun ønsker seg en kjæreste, og du vil ha en partner på deltid. Anonymkode: bce2d...9e2 12 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #8 Skrevet 27. august 2024 Majer skrev (24 minutter siden): ....Da vi møttes sa jeg tydelig fra om at jeg trenger en kjæreste som ikke må møte meg hver uke, og som må tåle at det kan gå dager uten at jeg svarer... Lykke til. Få vil ønske det samme. Jeg ville trodd du spøkte. Anonymkode: 12bdf...d60 6 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #9 Skrevet 27. august 2024 Så, du vil ha en kjæreste som er tilgjengelig på dine premisser, men du vil ikke være tilgjengelig på hennes? Jeg tror ikke livet med kjæreste er for deg, hvis du ikke engang kan gi et livstegn på flere dager. Hva vil du ha en kjæreste for? Om det er sex så kan du sikkert finne deg ei dame som også bare ønsker sex, uten følelser og tilknytning. Eventuelt flere damer, med beskyttelse selvsagt. Jeg forstår at det er frustrerende at det først aksepteres, og så var det ikke så enkelt å praktisere den avstanden likevel, men det er nok veldig menneskelig å tenke at en forelskelse/kjærlighet, vil forandre hvor ofte man har behov og ønske om å se hverandre. Anonymkode: 33154...ba3 9 9
visp Skrevet 27. august 2024 #10 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lykke til. Få vil ønske det samme. Jeg ville trodd du spøkte. Anonymkode: 12bdf...d60 Selvom hun ønsket det samme, så er vel sjansene små for at de ønsket alenetid samtidig. Det er jo bare nødt til å krasje 4 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #11 Skrevet 27. august 2024 Vil du EGENTLIG være i et forhold? Det virker litt diffust hvor la g tid som er godkjent av deg. Når du har så sgerke krav må du være ekstremt tydelig på tidsperspektivene. Du må også regne med at du ikke kan sette alle krav i et forhold. Jeg tenker at det i grunnen bare er å dumpe henne så slipper du å bli plaget mer. Anonymkode: 2c741...4fd 3
Trolltunge Skrevet 27. august 2024 #12 Skrevet 27. august 2024 Unnskyld meg, nå ler jeg faktisk litt. Du vil ikke ha en kjæreste du Majer, du vil ha en ff du kan treffe innimellom og ta kontakt med kun når det passer deg. Søk det, ikke kjæreste. 5 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #13 Skrevet 27. august 2024 En som ikke vil svare på mange dager - når man kan - er ikke en kjæreste. Antar du ikke har en god grunn for dette (befalsskolen, hemmelig agent eller noe sånt). Anonymkode: a89bf...d77 2 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #14 Skrevet 27. august 2024 Da har du ikke vært tydelig nok. Neste gang kan du forsøke å være helt ærlig fra start: "Jeg vil gjerne at vi skal være kjærester og eksklusive og ha sex med deg en gang iblant, men bare når JEG vil. Jeg tar kontakt når dette er. Hvis du kontakter meg på noen som helst måte utenom dette, om det så bare er for å si god natt, så får jeg deg opp i halsen. Jeg føler at kvinner som viser initiativ kontrollerer meg og da føler jeg meg kvalt" Spørsmålet er om du ikke blir alene, men det er sikkert bedre enn å bli kvalt... Anonymkode: cacdb...d21 6 9
Majer Skrevet 27. august 2024 Forfatter #15 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så, du vil ha en kjæreste som er tilgjengelig på dine premisser, men du vil ikke være tilgjengelig på hennes? Jeg tror ikke livet med kjæreste er for deg, hvis du ikke engang kan gi et livstegn på flere dager. Hva vil du ha en kjæreste for? Om det er sex så kan du sikkert finne deg ei dame som også bare ønsker sex, uten følelser og tilknytning. Eventuelt flere damer, med beskyttelse selvsagt. Jeg forstår at det er frustrerende at det først aksepteres, og så var det ikke så enkelt å praktisere den avstanden likevel, men det er nok veldig menneskelig å tenke at en forelskelse/kjærlighet, vil forandre hvor ofte man har behov og ønske om å se hverandre. Anonymkode: 33154...ba3 Jeg tåler at det er hun som tar kontakten og ikke jeg, men det er til hun har tråkket over en grense. Det er da jeg begynner å føle irritasjon og avsky. Og når jeg da trekker meg enda mer unna blir hun forståelig nok enda mer pågående. Jeg er lei av å såre andre mennesker så håper det finnes en god løsning visp skrev (28 minutter siden): Hun har sikkert ikke forstått helt hva du mente da du forklarte dette. Men du klarer uansett ikke å få noe vellykket utav sånne krav. Hun skal liksom alltid lukte seg fram til når det er greit å kontakte deg, og du trives kun med at du tar kontakt så lenge det er du som bestemmer? Hører du ikke selv hvor utrolig egoistisk det er? Noe er galt når du har henne langt opp i halsen. Jeg har datet kvinner før hvor akkurat dette ikke var noe problem og da tok vi nok kontakt 50-50. Men jeg møter stadig færre av dem jo eldre jeg blir- og de jeg møter er i forhold
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #16 Skrevet 27. august 2024 Majer skrev (1 minutt siden): Jeg tåler at det er hun som tar kontakten og ikke jeg, men det er til hun har tråkket over en grense. Det er da jeg begynner å føle irritasjon og avsky. Og når jeg da trekker meg enda mer unna blir hun forståelig nok enda mer pågående. Jeg er lei av å såre andre mennesker så håper det finnes en god løsning Jeg har datet kvinner før hvor akkurat dette ikke var noe problem og da tok vi nok kontakt 50-50. Men jeg møter stadig færre av dem jo eldre jeg blir- og de jeg møter er i forhold Hva er din definisjon på at hun tråkker over en grense da? Tenker det er viktig i denne sammenhengen. Anonymkode: 33154...ba3 2
PusheenPusheen Skrevet 27. august 2024 #17 Skrevet 27. august 2024 Hvordan skal hun vite når hun kan ta kontakt og ikke? 7
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #18 Skrevet 27. august 2024 Majer skrev (44 minutter siden): Nå dater jeg en veldig empatisk dame. Hun er helt super på veldig mange områder, men jeg kjenner at det snart koker over. Det eneste virkelig negative med henne er at hun prøver å endre meg. Da vi møttes sa jeg tydelig fra om at jeg trenger en kjæreste som ikke må møte meg hver uke, og som må tåle at det kan gå dager uten at jeg svarer. Jeg sa også at jeg har møtt mange før som aksepterer det med en gang, men som plutselig forventer noe annet etterhvert. Jeg håpet hun her var annerledes, men neida. Hun gir meg dårlig samvittighet for at vi ikke henger sammen. Det er ikke sikkert hun gjør det med vilje, men det blir sånn. Nå irriterer jeg meg bare hun tar kontakt uavhengig av hva det er. Blir irritert av en god natt melding og kjenner jeg har henne oppetter halsen samtidig som jeg trives med å ringe eller møte henne så lenge det er på mitt initiativ. Kjenner meg rett og slett kvelt. Noen gode råd? Når man går inn i et forhold så syns jeg det er mer normalt å gi og ta. Jeg syns det er kjempe feil om man skal følge den ene sine behov hele tiden. Du ber henne om å følge dine behov, men du tar jo ingen hensyn til hennes behov. Anonymkode: 16feb...ad8 4 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #19 Skrevet 27. august 2024 Majer skrev (2 minutter siden): Jeg tåler at det er hun som tar kontakten og ikke jeg, men det er til hun har tråkket over en grense. Det er da jeg begynner å føle irritasjon og avsky. Og når jeg da trekker meg enda mer unna blir hun forståelig nok enda mer pågående. Jeg er lei av å såre andre mennesker så håper det finnes en god løsning Jeg har datet kvinner før hvor akkurat dette ikke var noe problem og da tok vi nok kontakt 50-50. Men jeg møter stadig færre av dem jo eldre jeg blir- og de jeg møter er i forhold Men hvor TYDELIG er denne magiske grensen din da? Anonymkode: 2c741...4fd 2
Krist1an Skrevet 27. august 2024 #20 Skrevet 27. august 2024 Høres litt ut for meg at du kun er på utkikk etter en prostituert og en psykolog. 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå