Gå til innhold

Hvilke personleg egenskaper legg du vekt på i valg av partner ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

At partneren har en ordnet /ryddig økonomi, og har fast jobb , god inntekt ?

At partneren  har sans for  humor.?

Legg vekt på at partner har evne til å kle seg pent, og har ordensans ?

At partneren  er ikkje røyker, og kan vise måteholdt ved inntak av alkohol ?

Legg vekt på snillisme hos partnere ?

At  partner har gode referanser fra venner, familie ?

Anonymkode: 791d4...48d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei totalvurdering. Same verdisyn er viktig - kva som ER det viktigaste i livet, korleis ein prioriterer Orden i sysakene, som ryddig økonomi, tar ansvar for seg og sitt, og ingen rus- eller voldsproblem. Nokre felles interesser. 
Referanser - skjønte ikkje heilt det....?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sjekker du "referanser" fra familien før du takker ja til en date? I alle dager...

Anonymkode: 48305...efa

• Liker 2
Skrevet

At han er reflektert, lite selvhøytidelig, kreativ, raus og har pågangsmot! 

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig sammensatt, da. Er mye jeg kan overse og attpåtil finne meg i hvis hun ellers kompenserer bra på andre ting.

Men humør er viktig. Humør skaper en utstråling som treffer meg rett i hjertet. Det betyr ikke at hun skal gå rundt og smile 24/7 som om at hun var ruset, men at det er en underliggende positivitet og godhjertethet til grunn. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Når det kommer til personlige egenskaper er karisma og humor soleklare vinnere hos meg:) Ikke et krav, men ønskelige egenskaper. Evne til å filosofere, reflektere og snakke om dypere tema derimot er et krav jeg har. Simpelten fordi jeg selv har en stor filosof i meg. 
Siden jeg selv har både jobb og store ambisjoner karrieremessig, forventer jeg at min partner har jobb og fast inntekt. Men hvor mye penger han har er ikke nøye for min del. Jeg har selv en god del penger og det holder for meg. Jeg velger å tro på kjærligheten, så hans personlige egenskaper er hva som gjør han rik. 

Jeg forventer også at han tar vare på seg selv (har et sunt kosthold og holder seg i aktivitet). Fordi jeg har denne livsstilen selv og vet hvilke indikatorer det har på mental helse. 
Fra en ung dame i begynnelsen av 20 årene.

Anonymkode: 79819...42f

Skrevet

Ærlighet
Emosjonelt tilgjengelig

- ordnet økonomi, jobb og ingen rusproblematikk.

Anonymkode: 46dc8...473

• Liker 1
Skrevet

Egentlig veldig tydelig når jeg ser tilbake på min mann- historie at det å le sammen og ha det gøy sammen har betydd veldig mye for meg. Jeg har falt for menn på grunn av dette, og forlatt dem når diverse fikk mitt smil, min latter og min trivsel sammen med dem til å forsvinne. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Sjekker du "referanser" fra familien før du takker ja til en date? I alle dager...

Anonymkode: 48305...efa

Det er nok ikkje vanleg praksis, m / referanser, men  kanskje verdifulle opplysninger.  Håper de ferreste ikkje er så  blåøyd at ein inngår eit  eit bindende ved valg av partner  på første date !:fy:

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig sammensatt, at han er omsorgsfull, empatisk og snill er vel noe av aller det viktigste for min del. 

Anonymkode: f993b...26f

• Liker 2
Skrevet

Jeg valgte han for hans humør, åpne sinn, verdisyn og ansvarsfølelse. Misbruk av alkohol eller andre rusmidler ville medført slutt på forholdet. Det samme hadde økonomisk ansvarlighet.

Anonymkode: 5f822...3bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

At hun er smart, brei over ræva og kåt som f. holder..😂

Skrevet

Verdisyn. Kunne for eksempel ALDRI blitt sammen med en som er religiøs eller en som driver med jakt.

Anonymkode: 61122...c10

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg valgte han for hans humør, åpne sinn, verdisyn og ansvarsfølelse. Misbruk av alkohol eller andre rusmidler ville medført slutt på forholdet. Det samme hadde økonomisk ansvarlighet.

Anonymkode: 5f822...3bc

Du mener uansvarlighet?

• Liker 1
Skrevet

At han får meg til å føle meg trygg. Jeg ser etter en som er rolig, lun, raus med en god armkrok. 

At han kler seg pent er det minst viktige på listen din, men selvsagt bør det være rent og uten hull osv. 

Anonymkode: 41016...835

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Verdisyn. Kunne for eksempel ALDRI blitt sammen med en som er religiøs eller en som driver med jakt.

Hvorfor relegiøs?

Anonymkode: de5ab...f8c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor relegiøs?

Anonymkode: de5ab...f8c

?

Er selvfølgelig kun interessert i oppegående mannfolk.

• Nyttig 3
Skrevet
Trolltunge skrev (3 minutter siden):

Egentlig veldig tydelig når jeg ser tilbake på min mann- historie at det å le sammen og ha det gøy sammen har betydd veldig mye for meg. Jeg har falt for menn på grunn av dette, og forlatt dem når diverse fikk mitt smil, min latter og min trivsel sammen med dem til å forsvinne. 

Mange leter  seg heimatt vert det sagt, og noen  opplever at partneren omsider blir en slags  blåkopi av faren eller moren, søsken   sine holdninger  og eit  genetisk arvemønster. .  

Min gamle   tante på vel 80 hevdet at en av hennes sønner er blitt en  blåkopi  faren.  Personleg så synes ein dette er intressante opplysninger som det kanskje vert lagd liten vekt på. Mange som opplever samlivsbrudd sitter nok ofte igjenn  med ein følelse av at det var noe de oversåg ved valg av partner. 

Skrevet

Det er viktig at vi kan le og ha det gøy sammen. Mannen min tar ikke seg selv så høytidelig,,og det setter jeg pris på. 

I tillegg er han en hjelpsom sjel. Og tvers gjennom god. Han har alltid vært en god lytter, og forstår når jeg vil ha hjelp og råd, eller når jeg helst bare vil ventilere. 

Det er det viktigste men mannen min og som gjorde at jeg falt for han for 14 år siden. 

Ellers er jeg glad for at han ikke røyker/snuser og at vi er enige om at noe hundefamilie, det blir vi aldri. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du er veganer, mao? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...