Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt samme leder i snart 12 år. På Fredag er siste dagen hun jobber og på Mandag får jeg ny leder. Må innrømme at jeg gruer meg litt. Har hørt mange skrekk historier om ledere 🤪. Hva er den verste lederen du har hatt?

Anonymkode: f37be...065

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobbet under samme leder i ett år. Hun lærte seg aldri navnet mitt. Frem til jul gikk jeg under tilnavnet Hun nye. Til jul skrev jeg en veldig bra rapport. Da fikk jeg tilnavnet, hun nye som skrev den gode rapporten.

Sluttet etter et år. Men ja. Det var en sinnsykt bra rapport😉

Anonymkode: 24cc4...5b2

Skrevet

To ille ledere:

- Narsissisten, som kun tenkte på seg selv, var passiv aggressiv, hadde skapt fryktkultur og overkjørte de ansatte. 

- Den kunnskapsløse, som fikk intern opprykk uten formell utdannelse og erfaring, og som lekte leder uten å ha peiling på hva vedkommende holdt på med. Skulle endevende alt av rutiner for å sette sitt preg på ting, og gadd ikke bry seg om oppfølgning av personale fordi vedkommende var konfliktsky og mer opptatt av å imponere ledelseshierarkiet. 

Begge deler sørget for utrolig dårlig arbeidsmiljø, men sistnevnte var nok den aller verste.

Skrevet

Der finnes mange gode ledere også 🙂 

Jeg har stort sett hatt flinke ledere i hele karrieren min. 

Den dårligeste hadde jeg som ungdom: 

+ det var en butikksjef, hun stjal fra kassa og skylte på meg til sin overordnet. Jeg ante ikke at hun stjal fra kassa, og sjefen hennes ville politianmelde meg. Det var helt grusomt som 18 åring, jeg ante jo ikke hva jeg skulle gjøre, jeg hadde jo ikke tatt noen penger. Heldigvis hadde en annen eldre ansatt observert engang at hun hadde tatt penger fra kassen og videre meldte hun ifra til hovedssjefen slik jeg ikke ble politianmeldt. Butikksjefen mistet jobben. 

Anonymkode: f8d3d...76f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...