Gå til innhold

Spise pizza med kniv og gaffel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kom inn på det tema med en italiensk kompis av meg. Selv liker jeg spise med kniv og gaffel, og ble egentlig overrasket over at han også foretrakk det, for trodde nesten dette var en synd i Italia 😅

Begrunnelsen hans ga mening, han mente at man nyter pizzaen mer siden pizzaen går fortere ned om man spiser med hendene, så da får man mer tid til å nyte den med kniv og gaffel 

Hva foretrekker dere?

Anonymkode: 2f951...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kniv og gaffel, orker ikke å bli skitten på fingrene.

Anonymkode: 003d9...bde

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vell egentlig bare amerikanerne som insisterer på å spise med hendene. Italienere flest bruker kniv og gaffel. Det samme gjør jeg.

Anonymkode: f6a24...3bd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt at det er galt å spise pizza med kniv og gaffel i Italia. Kanskje i deler av USA, men aldri i Italia. Selv bruker jeg nesten alltid kniv og gaffel til pizza. I en episode av Seinfeld spiser George en snickers-sjokolade med kniv og gaffel, noe som inspirer hele kontoret til å gjøre det samme. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kniv og gaffel. Er glad i godt med fyll og da blir det kliss med hendene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italienere spiser med kniv og gaffel. Bare "papp-pizza" som er stiv nok til å spise med hendene uten å søle. 

Anonymkode: 0146d...fde

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjør begge deler jeg. 

Anonymkode: 76671...173

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er halvt italiensk og både jeg og pappa bruker bestikk.

Anonymkode: e21cc...e4c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ingenting sølete med hendene.

Potetgull spiser jeg med spisepinner. 😂

Anonymkode: f6a24...3bd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Italienere spiser med kniv og gaffel. Bare "papp-pizza" som er stiv nok til å spise med hendene uten å søle. 

Anonymkode: 0146d...fde

Tja, jeg klarer fint spise en italiensk pizza med hendene uten å søle mer enn med grandis. Dere har kanskje rett, jeg hadde bare fått inntrykk av at italienere spiser med hendene 

TS 

Anonymkode: 2f951...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza på restaurant - kniv og gaffel

Grandiosa hjemme - spise med hendene

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser med kniv og gaffel. Jeg spiser også hamburger med kniv og gaffel. Jeg ser ikke poenget med å bli skitten på fingrene når man har bestikk.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kniv og gaffel på italiensk pizza som fra Olivias eller Villa Paradiso. Og hendene hvis det er amerikansk pizza fra type Pizzabakeren eller Dolly.

Anonymkode: a5169...d6e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker med kniv og gaffel, men er ikke det tilgjengelig så spiser jeg med hender. 

Anonymkode: a5e20...bf5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjeller på hvordan italienere spiser sin pizza. Forskjeller mellom nord og sør, blant annet. 

Hos oss bruker vi faktisk saks. Min mann er italiener. Husker jeg skjønte lite første gang han inviterte meg hjem til seg på pizza. Det var dekket på med tallerkener, glass, servietter - og sakser. 

Anonymkode: 0b79f...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker å starte pizzaen når den er varm, så begynner med kniv og gaffel. Men ca etter det første stykket blir det hendene, om ikke pizzaen er for grisete, naturligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser bare hjemmelaget pizza, og det med kniv og gaffel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager jeg hjemmelaget pizza, spiser jeg med bestikk.

Hiver jeg en grændis i ovnen, spiser jeg den med hendene 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.8.2024 den 20.19):

Det er forskjeller på hvordan italienere spiser sin pizza. Forskjeller mellom nord og sør, blant annet. 

Hos oss bruker vi faktisk saks. Min mann er italiener. Husker jeg skjønte lite første gang han inviterte meg hjem til seg på pizza. Det var dekket på med tallerkener, glass, servietter - og sakser. 

Anonymkode: 0b79f...a0f

Hvordan funker dette? Klipper man pizza i små biter og putter i munnen med hendene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...