AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #61 Skrevet 28. august 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: En arbeidsgiver kan da ikke forvente/pålegge en arbeidstaker å skaffe kredittkort for å bruke pengene på JOBBting. Ikke alle ønsker kredittkort, og ikke alle kan få kredittkort. Anonymkode: aa980...86e De aller fleste voksne mennesker kan få, og har, kredittkort. Har man betalingsanmerkninger får man heller forklare til arbeidsgiver at man ikke har råd til å legge ut, så får de finne en annen måte å løse det på. At en arbeidsgiver krever at man legger ut for en jobbreise er da ikke mer unormalt enn at de forventer at man kommer seg til jobben hver dag. Anonymkode: 63080...ae2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #62 Skrevet 28. august 2024 5 hours ago, Illuminatum said: Bruk kredittkort. Da vil forfall på regning og tilbakebetaling stemme nogenlunde. 5 hours ago, Illuminatum said: Har du kredittkort så vil du jo stort sett få pengene inn på konto før forfall. Du må ikke bruke din private buffer. 10 minutter siden, AnonymBruker said: Pengene blir jo uansett refundert før forfall. Anonymkode: 63080...ae2 Dette stemmer ikke alltid. Jeg har selv opplevd å få igjen minst tre måneder etter bestilling. Vi får ikke igjen før reisen er gjennomført. Selv har jeg råd til å vente, men de kan ikke faktisk kreve at man legger ut så lang tid i forveien, da må de tilby reiseforskudd eller en annen løsning. Anonymkode: 46fa4...fc3 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #63 Skrevet 28. august 2024 nordlending skrev (På 27.8.2024 den 18.32): Angående det økonomiske: er det ingen mulighet for forskuttering? De få reisene jeg har hatt har jeg lagt ut for selv, men vi har også fått beskjed om at vi kan få det forskuttert om det er nødvendig (offentlig). Jeg jobber i staten, og vi får ikke forskuttert noe som helst. Men vi kan skaffe et personlig kredittkort via jobben hvor pengene for flybilletter ikke blir trukket før man har reise. Det er greit hvis man må bestille en dyr flybillett langt fram i tid… Jeg har ikke kortet, og måtte legge ut 20k i seks måneder en gang. Anonymkode: af99f...517
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #64 Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (På 27.8.2024 den 22.06): Skaff deg et kredittkort og slutt å syt. Jeg vedder på at lederen biter seg merke i hvem det er som setter seg på bakbeina og hvem som er positivt innstilt til turen. Jeg reiser endel i jobben selv. Flybilletter og hotell blir betalt på forhånd av arbeidsgiver. Tog, buss, taxi etc må vi legge ut for selv. Null problem. Jeg bruker Bank Norwegian kredittkort og får cashpoints for alle kjøp. Anonymkode: e2fd9...925 Det er jo ikke noe problem når du ikke må legge ut for noen av de store utgiftene selv! Min arbeidgiver (staten) krever at jeg må legge ut for både flybilletter og hotell. Og alt annet. Anonymkode: af99f...517
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #65 Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette stemmer ikke alltid. Jeg har selv opplevd å få igjen minst tre måneder etter bestilling. Vi får ikke igjen før reisen er gjennomført. Selv har jeg råd til å vente, men de kan ikke faktisk kreve at man legger ut så lang tid i forveien, da må de tilby reiseforskudd eller en annen løsning. Anonymkode: 46fa4...fc3 Det er noe helt annet. De fleste arbeidsgivere utbetaler reiseregning sammen med første lønn etter at du leverte kvittering. Da er det ikke et problem, sørlig ikke når de fleste arbeidsgivere refunder de 200-300 kr det koster å ha et Mastercard. Anonymkode: d4ebb...8de
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #66 Skrevet 29. august 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Det er jo ikke noe problem når du ikke må legge ut for noen av de store utgiftene selv! Min arbeidgiver (staten) krever at jeg må legge ut for både flybilletter og hotell. Og alt annet. Anonymkode: af99f...517 Leste du hva jeg skrev over? Det spiller ingen rolle hvor store summene er. Man bruker kredittkort, ikke penger fra egen konto. Hvor mange tusen er det forresten snakk om? Må dere statsansatte jevnlig på obligatiorisk all inclusive i Dubai, eller hva er greia? Anonymkode: 63080...ae2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #67 Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er jo ikke noe problem når du ikke må legge ut for noen av de store utgiftene selv! Min arbeidgiver (staten) krever at jeg må legge ut for både flybilletter og hotell. Og alt annet. Anonymkode: af99f...517 Det kan de faktisk ikke kreve. Jeg har jobbet to steder i staten, og der ble all reising bestilt via reisebyrå, regningen ble da sendt direkte til arbeidsgiver. Anonymkode: aa980...86e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå