AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #1 Skrevet 27. august 2024 Noen som har opplevd dette før? Vi må legge ut selv og får pengene tilbake neste lønn. Jeg har egentlig ikke råd og går akkurat i null hver måned. Det er ikke noe poeng med å reise heller, bare en fiks idé lederen min fikk helt plutselig. Det er for å reise å være i et møte og det er det. Møtet kunne vi hatt på teams.. Det er tvang rett og slett. Anonymkode: d0745...4fa
nordlending Skrevet 27. august 2024 #2 Skrevet 27. august 2024 Angående det økonomiske: er det ingen mulighet for forskuttering? De få reisene jeg har hatt har jeg lagt ut for selv, men vi har også fått beskjed om at vi kan få det forskuttert om det er nødvendig (offentlig). 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #3 Skrevet 27. august 2024 Jeg er så sær at jeg ikke lar meg tvinge til noe jeg ikke vil eller har råd til. Anonymkode: 73256...d71 13
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #4 Skrevet 27. august 2024 Jeg hadde sagt det som det er; dette har jeg ikke råd til å legge ut for. Anonymkode: 122e6...2d9 10 2
Johan uten land Skrevet 27. august 2024 #5 Skrevet 27. august 2024 En god leder burde tilbudt seg å bruke firmakortet til å legge ut. Min sjef har vært flink til det for unge og nye ansatte som kanskje ikke har kredittkort etc. 1
Stormur Skrevet 27. august 2024 #6 Skrevet 27. august 2024 Dei fleste som har slikt tilbyr kredittkort gjennom jobben. Så slepp du belaste debit når du er på jobbreiser. Gå i dialog med leiar eller fagforening om saka. 3
Million Skrevet 27. august 2024 #7 Skrevet 27. august 2024 Da får firmaet stille med kredittkort til reisebruk/jobbsammenheng. Jeg jobbet i et firma der vi fikk beskjed allerede ved ansettelsen at vi skulle søke om et bestemt kredittkort som firmaet hadde samarbeid med, og at dette kortet skulle brukes til alle typer utlegg i forbindelse med jobbreiser. Mat, reiseutgifter, hotell osv. Alt sammen. Så slapp man å legge ut en krone selv, og ville få pengene utbetalt av arbeidsgiver i tide til fakturaens forfall. Bør ikke det firmaet du jobber for stille med noe slikt? Jeg hadde ganske enkelt sagt at jeg har ikke råd til å legge ut for alt det, og det er ikke noe en arbeidsgiver faktisk kan tvinge arbeidstakerne til å betale for. Stå på krava, frøken! 5 1
Forumkonto Skrevet 27. august 2024 #8 Skrevet 27. august 2024 Det må jeg hele tiden i min jobb. Har et kredittkort som jeg kun bruker til dette. Så betaler jeg regningen når jeg får pengene refundert to ganger i måneden. Det samme gjør alle andre på jobb, foruten et få antall personer som nekter å ha kredittkort. Da må de be om forskudd som de får. Jobben har ikke lov til å tvinge noen til å få kredittkort eller å legge ut: men det er forventet 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #9 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg hadde sagt det som det er; dette har jeg ikke råd til å legge ut for. Anonymkode: 122e6...2d9 Jeg sa det. Men det er ikke vits..leder bare krangler på det. Anonymkode: d0745...4fa
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #10 Skrevet 27. august 2024 Million skrev (3 minutter siden): Da får firmaet stille med kredittkort til reisebruk/jobbsammenheng. Jeg jobbet i et firma der vi fikk beskjed allerede ved ansettelsen at vi skulle søke om et bestemt kredittkort som firmaet hadde samarbeid med, og at dette kortet skulle brukes til alle typer utlegg i forbindelse med jobbreiser. Mat, reiseutgifter, hotell osv. Alt sammen. Så slapp man å legge ut en krone selv, og ville få pengene utbetalt av arbeidsgiver i tide til fakturaens forfall. Bør ikke det firmaet du jobber for stille med noe slikt? Jeg hadde ganske enkelt sagt at jeg har ikke råd til å legge ut for alt det, og det er ikke noe en arbeidsgiver faktisk kan tvinge arbeidstakerne til å betale for. Stå på krava, frøken! Det hadde vært veldig fint. Jeg må bruke mastercard ja 😑 Anonymkode: d0745...4fa
Brukernavn84 Skrevet 27. august 2024 #11 Skrevet 27. august 2024 Sjefen skal ha forklart at de som ikke kan legge ut penger for reisen, de kan be om forskudd på lønn. Så enkelt er det egentlig. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #12 Skrevet 27. august 2024 Vi må det, men har utbetaling to ganger i måneden. Så om jeg bruker kredittkort får jeg pengene inn på konto før jeg må betale regningen. Anonymkode: e45f6...20b
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #13 Skrevet 27. august 2024 Brukernavn84 skrev (Akkurat nå): Sjefen skal ha forklart at de som ikke kan legge ut penger for reisen, de kan be om forskudd på lønn. Så enkelt er det egentlig. Ja det var lurt. Det får jeg nok.. Og så kommer jeg til å bruke klarna tenker jeg. Anonymkode: d0745...4fa 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #14 Skrevet 27. august 2024 Har du ikke bufferkonto? Kredittkort? Anonymkode: 4bb6b...500 1
klarinetta Skrevet 27. august 2024 #15 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg sa det. Men det er ikke vits..leder bare krangler på det. Anonymkode: d0745...4fa Står det i kontrakten din at stillingen kan medføre reising? 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #16 Skrevet 27. august 2024 Jeg bruker kredittkort med kickbacks. Tjener en del på å reise i jobb (jada, jeg fører det opp i skattemeldingen), og får igjen pengene før regningen må betales. Anonymkode: 5ece0...ad9 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #17 Skrevet 27. august 2024 Herregud så vanskelig noen skal gjøre seg. Sett deg gjerne på bakbeina når arbeidsgiver pålegger noe, men still deg samtidig bakerst i køen den gangen du ber om velvilje andre veien. Feks smidig arbeidstid, forfremmelse eller lønnsøkning. Anonymkode: 287d2...e9e 1 2
klarinetta Skrevet 27. august 2024 #18 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Herregud så vanskelig noen skal gjøre seg. Sett deg gjerne på bakbeina når arbeidsgiver pålegger noe, men still deg samtidig bakerst i køen den gangen du ber om velvilje andre veien. Feks smidig arbeidstid, forfremmelse eller lønnsøkning. Anonymkode: 287d2...e9e Det står jo at leder har fått en fiks idé, plutselig. Om det ikke står noe i kontrakten om reising, er ikke leder fri til å plutselig pålegge ansatte helt nye vilkår. Det vitner heller om røde flagg fra lederens side! 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #19 Skrevet 27. august 2024 Turen i seg selv, hadde jeg storgledet meg til, men å legge ut på forhånd, hadde jeg nok ikke klart! Dette er dårlig organisering av bedriften! Hadde nok måttet takke nei… Anonymkode: 0b8c2...e4a
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #20 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Herregud så vanskelig noen skal gjøre seg. Sett deg gjerne på bakbeina når arbeidsgiver pålegger noe, men still deg samtidig bakerst i køen den gangen du ber om velvilje andre veien. Feks smidig arbeidstid, forfremmelse eller lønnsøkning. Anonymkode: 287d2...e9e Oi, oi, oi! Dette var heftig, du! En kan ikke pålegge en arbeidstaker å ha råd til å legge ut mange penger for en tur som firmaet planlegger!!! Hvilken bransje er du i, som tydeligvis har utømmelig bankkonto? OMG! Anonymkode: 0b8c2...e4a 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå