AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #1 Del Skrevet 27. august 2024 Trenger hjelp til noe å spise for å legge på meg tåler ikke mektige ting. Anonymkode: 7a090...66e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #2 Del Skrevet 27. august 2024 Ernæringsdrikker? Som de har på apotek. Anonymkode: 6d40b...161 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #3 Del Skrevet 27. august 2024 Hva mener du med mektige ting? Først og fremst så må du jo finne ut av hvor mange kcal du må innta, for å gå opp i vekt. Siden du vil opp, så kan du i motsetning til oss som vil ned, "kaste" bort kalorier på feks pasta, ris og finere brød og også drikkbare kalorier som feks juice. Ellers er det jo viktig å fokusere på sunt fett og protein, så avokado, nøtter, fet fisk og helfett meieriprodukter. Anonymkode: d74be...b85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #4 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ernæringsdrikker? Som de har på apotek. Anonymkode: 6d40b...161 Tåler de ikke. Skal helst opp 7 kg. Ts Anonymkode: 7a090...66e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 27. august 2024 #5 Del Skrevet 27. august 2024 Hva tåler du å spise? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #6 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva mener du med mektige ting? Først og fremst så må du jo finne ut av hvor mange kcal du må innta, for å gå opp i vekt. Siden du vil opp, så kan du i motsetning til oss som vil ned, "kaste" bort kalorier på feks pasta, ris og finere brød og også drikkbare kalorier som feks juice. Ellers er det jo viktig å fokusere på sunt fett og protein, så avokado, nøtter, fet fisk og helfett meieriprodukter. Anonymkode: d74be...b85 Jucie var lurt. Det tåler jeg nok. Takk. Anonymkode: 7a090...66e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #7 Del Skrevet 27. august 2024 Spis nøtter som snacks mellom måltidene, det er kaloririkt Anonymkode: cfd4f...793 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #8 Del Skrevet 27. august 2024 Vi hadde i en dæsj fløte og smør eller en del mat da vi jobba for å få opp datteren i vekt. Ikke mye, bare for å øke kcal inntak. Ble tipset om banan og avokado hver dag, nøtter og helmelk. Næringsdrikk til måltidene, spesielt dersom måltidet ble lite. Hvordan reagerer du på næringsdrikker? De finnes også i juiceform (men smaker ikke godt uansett hva vi gjør). For datteren min funka det også å spise mye is, vi bytta ut saftis med fløteis. En vaniljestang om dag. Gikk opp fra 15 til 19 kg. 7 år gammel da. Anonymkode: 4bd5f...221 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #9 Del Skrevet 27. august 2024 Is med topping. Yoghurt med smak toppa med frukt og nøtter. Japp Rista brød med smør, kjøttpålegg og majones. Gjærbakst Anonymkode: 0ff42...9cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest watt Skrevet 27. august 2024 #10 Del Skrevet 27. august 2024 Jeg synes du bør snakke med en ernæringsfysiolog for å få hjelp til å sette sammen et balansert kosthold. Du kan ikke bare drikke juice for å komme opp i vekt. Siden du har intoleranse for enkelte matvarer er det desto viktigere at du får profesjonell hjelp. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #11 Del Skrevet 27. august 2024 Hva mener du med at du ikke tåler mektige ting? Du kan feks ta litt mer smør og ost på skiven, drikke helmelk, osv. jeg tenker at nok er fullstendig klar over hva man må spise for å legge på seg. Anonymkode: a489e...972 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 27. august 2024 #12 Del Skrevet 27. august 2024 Greit om du skriver litt mer om hva du spiser per idag, så blir det enklere å svare deg på hva du kan supplere med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #13 Del Skrevet 27. august 2024 Junk food og karbohydrater. Spis tre måltider om dagen på mackern/bk og stapp i deg sjokolade og brus med sukker på resten av dagen. Anonymkode: e855d...8bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #14 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Trenger hjelp til noe å spise for å legge på meg tåler ikke mektige ting. Anonymkode: 7a090...66e Jeg har alltid slitt med å legge på meg pga høy forbrenning og aktiv hverdag. For meg hjalp det med proteinrikt kosthold og fokus på styrketrening. Jeg veide 48kg på 166 høy, på 1 år gikk jeg opp til 58kg. Siden det har jeg alltid ligget 58-62kg. I dårlige perioder fokuserer jeg igjen på proteinrik kost. Anonymkode: 4a684...a98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleTuliip Skrevet 27. august 2024 #15 Del Skrevet 27. august 2024 Okei, hva spiser du nå? Hvordan ser din normale dag ut matmessig? ekstremt vanskelig komme med konkrete ting når du skriver «tåler ikke mektige ting» da vi alle definerer ting forskjellig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #16 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jucie var lurt. Det tåler jeg nok. Takk. Anonymkode: 7a090...66e Du kan ikke bare belage deg på juice, men det er en fin måte å få i seg "skjulte" kalorier. Men du må gjerne spesifisere hva du mener med mektig ting? Jeg nevnte jo andre matvarer du også bør innta mer av. Jeg ser du får råd om fløteis, japp og junk food, dette er selvsagt også matvarer du kan innta, men jeg regner jo med at målet er å legge på seg og samtidig ivareta god helse. Anonymkode: d74be...b85 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #17 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan ikke bare belage deg på juice, men det er en fin måte å få i seg "skjulte" kalorier. Men du må gjerne spesifisere hva du mener med mektig ting? Jeg nevnte jo andre matvarer du også bør innta mer av. Jeg ser du får råd om fløteis, japp og junk food, dette er selvsagt også matvarer du kan innta, men jeg regner jo med at målet er å legge på seg og samtidig ivareta god helse. Anonymkode: d74be...b85 Ikke minst, tenk på syreangrep på tennene. Anonymkode: 4a684...a98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #18 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke minst, tenk på syreangrep på tennene. Anonymkode: 4a684...a98 Ja. Jeg kjenner jeg ble litt nervøs for at TS vil innføre flere glass med juice om dagen 😅 Da er kanskje sukkerholdig saft bedre. Anonymkode: d74be...b85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #19 Del Skrevet 27. august 2024 Olje, saus, smør, brus, juice, godteri Anonymkode: 30bec...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #20 Del Skrevet 27. august 2024 Å faste regelmessigt hjalp meg å gå opp i vekt Anonymkode: 471cb...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå