Gå til innhold

Dele på å kjøre til trening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter spiller håndball og jeg og foreldrene til ei venninne deler på å kjøre de til trening. Som regel kjører jeg til trening og de henter. Noen ganger har jeg kjørt begge veier pga at de skulle bort. En dag skulle de i bryllup og jeg skulle kjøre og hente. Min datter ble syk og skulle ikke på trening, men jeg sendte melding til foreldrene og sa at jeg kunne kjøre deres datter selv om min ikke skulle på trening. Men det trengte jeg ikke. De spurte bestemor. 

I går var det min tur å spørre om de de kjøre begge veiene pga jeg skulle på foreldremøtet i barnehagen. Det sa de ja til. Men så fikk jeg melding om at datteren var syk og skulle ikke på trening. Da måtte jeg hive meg rundt og ringe å spørre andre. Er det bare jeg som kjører andre barn hvis det er avtalen selv om mitt barn ikke skal på trening? Kanskje jeg er dumsnill 

Anonymkode: 99e88...5bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det et nok bare deg. 

i våre kjøpegrupper kjører vi ikke om barna ikke skal på trening.

Anonymkode: 633f5...155

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Tror de færreste hadde kommet på ideen om å skysse andres barn til og fra trening, det tviler jeg på er vanlig. Høres ut som om dere har en fin ordning der mange bidrar med kjøring når det passer. 

Anonymkode: 1eddc...f34

• Liker 3
Skrevet

Det må du nesten anse som en goodwill fra din side, og ikke noe man kan pålegge andre.

Jeg har også kjørt andre når mitt barn ikke skal, og mitt barn har blitt kjørt når andre ikke skal. Anser det som en bonus og en ekstragest fra oss alle hvis det klaffer sånn at man gjør det en og annen gang, men forstår veldig godt at det prioriteres bort i en hektisk hverdag når eget barn ikke skal. 

Anonymkode: 50988...83d

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kjører ikke om ikke ungen min skal nei. Vi har 2 mil hver vei. Har andre ting jeg heller prioriterer.

Anonymkode: ade29...6e3

Skrevet

Nei, hvis mitt barn ikke skal på trening utgår transporten fra vår side.  

Anonymkode: e03f6...d85

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min datter spiller håndball og jeg og foreldrene til ei venninne deler på å kjøre de til trening. Som regel kjører jeg til trening og de henter. Noen ganger har jeg kjørt begge veier pga at de skulle bort. En dag skulle de i bryllup og jeg skulle kjøre og hente. Min datter ble syk og skulle ikke på trening, men jeg sendte melding til foreldrene og sa at jeg kunne kjøre deres datter selv om min ikke skulle på trening. Men det trengte jeg ikke. De spurte bestemor. 

I går var det min tur å spørre om de de kjøre begge veiene pga jeg skulle på foreldremøtet i barnehagen. Det sa de ja til. Men så fikk jeg melding om at datteren var syk og skulle ikke på trening. Da måtte jeg hive meg rundt og ringe å spørre andre. Er det bare jeg som kjører andre barn hvis det er avtalen selv om mitt barn ikke skal på trening? Kanskje jeg er dumsnill 

Anonymkode: 99e88...5bd

Vi hadde en kjørerute hvor hver av oss kjørte hver 4. uke. Da kjørte vi uansett om vår sønn skulle trene, unntatt hvis det var noe vi visste om i god tid og byttet med en annen. 

Jeg tenker at vi må kunne stole på avtalt transport.

Anonymkode: 4b176...6ad

Skrevet

Litt avhengig av hvor langt det er. Er det bare en 10-15 kjøretur hadde jeg kjørt, selv om mitt barn var syk. 

Nærmer det seg over 20 min en vei hadde jeg kanskje hørt om de kunne fikse noe annet. 

Anonymkode: 056db...f7d

Skrevet

Vi hadde det slik i starten, men det er jo vanskelig å få til reint praktisk.
Vi har køyreturnus og bytter ved behov, har eiga chatgruppe. Er andre ting enn barnets sjukdom som kan oppstå, feks jobbreiser eller foreldres sjukdom. Greit med faste avtalar, men med ein fleksibilitet. 

Skrevet

Ja, bare deg.

Men om det er krise er det lov å ringe å si at man ikke finner løsninger, spørre om en tjeneste, og at du kjører dobbelt de neste to-tre gangene :)

Anonymkode: 244b9...d08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...