AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #1 Skrevet 27. august 2024 Etter helges opplevelse er jeg svært usikker på hvor denne grensen går. Hvor går egentlig grensen mellom sex når man sover, og sovevoldtekt? Og hvor «ille» bør d være før det kan kalles en voldtekt? Tro meg, det SISTE jeg vil er å kalle helgens opplevelse for en voldtekt, men etter å ha lest en annen tråd her (hvor jeg også svarte som under)- så er jeg kanskje enda mer usikker og engstelig.. Dette har nemlig skjedd meg flere ganger i nåværende forhold.. Til nå har jeg prøvd å overse det. Ikke bry meg. Tenke at han bare tenner på meg, så når han starter å tafse på meg og har sex med meg når jeg sover så er det liksom greit. Jeg bruker jo å våkne etterhvert, og jeg sier jo ikke nei. Men i helgen sa jeg nei (tror jeg). Vi hadde vært på fest. Jeg la meg før han. Hadde på både truse og bh når jeg la meg. Var full og trøtt, men i fin form.. Men husker ingenting mer enn der.. Når jeg våknet på morgenen var jeg naken, og øm. Jeg spurte hva som hadde skjedd. Han nektet for å ha hatt sex med meg mens jeg sov. Og så var han sur fordi jeg hadde svart «jeg har fått nok». Han mente da at jeg allerede hadde hatt sex med noen andre(?!) tidligere på kvelden.. Og så var han «sjokkert» over at jeg ikke husket noe!! Jeg VET jeg ikke har vært utro! Jeg vet også at undertøy var på når jeg la meg. Og når jeg våknet var jeg øm og undertøyet var slengt i motsatt side av soverommet. (Jeg har ikke gjort dette selv!!) Jeg vet også at han har hatt sex med meg før mens jeg sov (men da har jeg våknet etterhvert..) Jeg er helt ødelagt nå.. Føler jeg har blitt neddopet og «voldtatt». Selv om det ikke føles så voldsomt liksom… Men at han nekter for å hatt sex med meg, sier at jeg selv kledde av meg trusen, og så beskylder meg for å ha «lekt meg meg selv» før jeg la meg, eller å ha vært utro (fordi jeg er øm)- det VET jeg er ikke sant!! Og da lyver han jo, og lyver han om det så kan han jo lyve også om det at han ikke hadde sex med meg! Vi hadde en krangel i etterkant hvor jeg sa at det ville ikke være første gang han har hatt sex med meg mens jeg sov! Og da ble han kjempesint!! Han ville ha seg frabedt at jeg sa slike ting, men samtidig sa han at det hadde skjedd max 1-2 ganger, og begge gangene hadde jeg jo våknet og vi hadde hatt sex.. Jeg vet ikke hva som er verst nå.. At jeg tror han har hatt sex med meg mens jeg sov, at han nekter for det (fordi han skjønner det var galt), eller at han anklager meg for å ha vært enten utro eller «lekt med meg selv» før jeg sovnet og det er defor jeg er øm! Hjelp! Anonymkode: 6eae1...244 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #2 Skrevet 27. august 2024 Det høres ut som om han har dopet deg ned. Jeg synes du skal gå til legevakten NÅ, som i HER OG NÅ! Viktig at det gjøres her og nå, for det kan være at du fremdeles har spor etter ev. medikamenter i blodet. Venter du til i morgen kan det være for sent. Fortell legevakten hva som har skjedd. Denne mannen voldtar deg regelmessig, og nå har han overskredet en svært alvorlig grense - han har hatt røff sex med deg i en situasjon hvor du ikke har vært bevisst! Det går under ganske grov voldtekt! At han ble så sint i ettertid viser at han vet at det han gjorde var ulovlig og straffbart. Det at han i tillegg beskylder deg for å ha hatt sex med andre før på kvelden viser at han manipulerer deg grovt! Gå til legevakten eller Krisesenteret NÅ, HER OG NÅ! De vil hjelpe deg videre og ut av dette forholdet! ❤️ https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Anonymkode: 0735a...932 9 2
Pippi Lotta Skrevet 27. august 2024 #3 Skrevet 27. august 2024 Forstår det er vondt og vanskelig TS, men dette høres ut som soleklar voldtekt. Det er ikke normalt eller sunt at mannen din ønsker å oppføre seg som dette! Så du må komme deg vekk, håper du oppsøker hjelp på krisesenter, legevakten eller fastlege ❤️ 3
SpaghettiHatten Skrevet 27. august 2024 #4 Skrevet 27. august 2024 Jeg beklager TS 💔 Skjønner at det er vanskelig men dette er voldtekt, i tillegg så bruker han typisk manipulerende DARVO teknikker når du konfrontere han (deny, attack, and reverse victim & offender). Jeg vil ikke oppfordre deg til noe annet enn å søke hjelp og komme deg vekk fra denne forferdelige mannen som tydeligvis ikke har respekt for deg eller din kropp. 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #5 Skrevet 27. august 2024 Kom deg vekk. Ikke legg noe viktighet på at han skal innrømme hva han har gjort eller bekrefte mistankene dine. Han kommer ikke til å gjøre det, og du vil føle deg mer og mer gal jo mer du prøver å krangle deg til en innrømmelse. Du vet hva han har gjort. Om du ønsker å anmelde, er helt opp til deg, men kom deg vekk først og fremst. Du trenger ikke hans innrømmelse for å avslutte forholdet. Anonymkode: 85d55...2b8 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #6 Skrevet 27. august 2024 Du må ha vært veldig, veldig full hvis du har blitt kledd av og hatt sex uten å våkne. Er ikke det også i utgangspunktet litt usannsynlig? Hvis du pleier å sove uten truse kan du ha tatt den av uten at du husker det. Hvis ikke er der rart. Det eneste jeg er sikker på er at ingen som svarer her vet bedre enn du selv. Anonymkode: d56c6...ff9 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #7 Skrevet 27. august 2024 Grensen går vel på om man på forhånd har avtalt (spesifikt) at det er greit og ønskelig at de starter med seksuelle handlinger om man sover. Har man forhåndssamtykke, og vet at det er greit, så er det sex (med samtykke). Har man ikke det, er det i praksis sovevoldtekt. Anonymkode: d9446...736 3 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #8 Skrevet 27. august 2024 Det er ikke alltid så lett å bedømme om det er sovevoldtekt. Om det faktisk er sånn at han heller ikke husker, så kan man ikke si det er voldtekt, da kan dere like godt vært med på det begge uten at dere husker det. Var han også veldig full? Hadde selv sex med eksen en gang på natten hvor ingen av oss husket hvem som tok initiativ, men hvis det var jeg som tok initiativ først, så var det alikevel ikke voldtekt selv om hun ikke helt var ved bevissthet, så grensene er ikke alltid klare Med det sagt, så høres det veldig ut som han har tråkket over grenser Anonymkode: 233f3...2f6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #9 Skrevet 27. august 2024 Generelt så er det voldtekt når noen sover eller er så fulle at de i praksis ikke kan si nei. Altså er dette soleklar voldtekt hvis han hadde sex med deg når du sov. Mange (f.eks 90% av menn) synes det er helt greit å bli vekket med sex av en partner. Jeg tenker det på generelt grunnlag ikke er et mål i seg selv å definere det som voldtekt hvis man ikke føler det sånn selv. Uansett hva loven sier. Anonymkode: d56c6...ff9 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #10 Skrevet 27. august 2024 Hans reaksjon sier meg at det var en voldtekt. Om dette var likt som før, at han vekket deg og dere hadde sex. Så hadde han mest sannsynlig sagt «ja? Husker du ikke» og ikke gått rett i forsvar og beskyldt deg for utroskap osv. Anonymkode: fb5ee...ccb 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #11 Skrevet 27. august 2024 Det er akkurat dette med hans respons når jeg spør han om dette- som kanskje plager meg mest! At han går rett i angrep, beskylder meg for å ha hatt sex med andre, at jeg må selv ha gjort dette mot meg selv ion jeg var så øm, og at det var jeg som tok av trusen selv.. Hadde han svart «ja vi hadde jo sex, var du virkelig så full at du ikke husker det»- så hadde han virket mer både troverdig og empatisk.. Jeg vet jo at jeg ikke har hatt sex med andre. Jeg vet jeg var full, men ikke så full! Og husker stort sett alt fra tidligere på kvelden. Jeg vet jeg hadde på undertøy når jeg la meg, jeg vet jeg ikke var kåt når jeg la meg og derfor ikke har gjort dette med meg selv, og jeg vet at de gangene jeg har tatt av meg trusen før vanlig frivillig og bevist sex- så har jeg ikke slengt den gjennom rommet.. (men der har HAN gjort når han har vært svært ivrig..) Jeg føler meg så brukt, og føler all tillit til han er borte! Og at jeg må prøve å forklare hvorfor jeg er sint, og forsvare meg å si at JEG ikke har vært med andre- det får meg bare til å føle at han er en HELT annen person enn det jeg trodde!! Kanskje husker han ikke selv at han gjorde dette mot meg? Kanskje skjønner han at det han gjorde var galt, og skammer seg? Hele søndagen var han iskald mot meg, og var sint når vi la oss. Fordi jeg fortsatt påsto jeg var øm, og fordi han da mente at noen andre Måtte jo ha hatt sex med meg- for det hadde ikke han hatt! Men jeg var jo ikke øm når vi var på fest! Jeg har jo bilder av meg selv hvor jeg ler og koser meg fra hele kvelden! Var ikke alene med noen andre før jeg la meg. Og til og med da tok jeg selfie og sendte til en venninne og der vises det at jeg har på bh på toppen av teppekanten! Jeg skjønner ikke hva som har skjedd! Vet at om jeg anklager han mer så vil det ødelegge oss helt. Samtidig er jeg så sint og skuffet! Han har kamera på rommet inni et skap, og tidligere har jeg snudd det- men idag så jeg det var snudd tilbake. Har han også filmet det?? Får helt panikk av tanken!! Samtidig vet jeg heller ikke om hode mitt løper løpsk og jeg går i krisemodus og bare tenker det aller verste.. Fan!! Anonymkode: 6eae1...244 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #12 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ikke alltid så lett å bedømme om det er sovevoldtekt. Om det faktisk er sånn at han heller ikke husker, så kan man ikke si det er voldtekt, da kan dere like godt vært med på det begge uten at dere husker det. Var han også veldig full? Hadde selv sex med eksen en gang på natten hvor ingen av oss husket hvem som tok initiativ, men hvis det var jeg som tok initiativ først, så var det alikevel ikke voldtekt selv om hun ikke helt var ved bevissthet, så grensene er ikke alltid klare Med det sagt, så høres det veldig ut som han har tråkket over grenser Anonymkode: 233f3...2f6 Grensene er klare. Sex uten samtykke er voldtekt. Det at ingen husker, endrer ikke det. Det at noe ikke kan bevises i en straffesak, fordi man ikke er husker/er usikker, endrer ikke faktum at det var en voldtekt. Anonymkode: 67df0...0bf 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #13 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Grensene er klare. Sex uten samtykke er voldtekt. Det at ingen husker, endrer ikke det. Det at noe ikke kan bevises i en straffesak, fordi man ikke er husker/er usikker, endrer ikke faktum at det var en voldtekt. Anonymkode: 67df0...0bf Så det er automatisk voldtekt om ingen av partene husker det? Eller som i tilfelle jeg nevnte, når ingen av oss husker hvem som tok initiativ, vi var vel ikke helt ved bevissthet før etterpå, hvem voldtok hvem da? Voldtok vi hverandre da eller? Sex uten samtykke er selvsagt voldtekt, men det jeg mente er at det ikke nødvendigvis er voldtekt om ingen av partene husker det, for hvis ingen husker det så kan hun like godt ha vært delaktig når det skjedde Anonymkode: 233f3...2f6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #14 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så det er automatisk voldtekt om ingen av partene husker det? Eller som i tilfelle jeg nevnte, når ingen av oss husker hvem som tok initiativ, vi var vel ikke helt ved bevissthet før etterpå, hvem voldtok hvem da? Voldtok vi hverandre da eller? Sex uten samtykke er selvsagt voldtekt, men det jeg mente er at det ikke nødvendigvis er voldtekt om ingen av partene husker det, for hvis ingen husker det så kan hun like godt ha vært delaktig når det skjedde Anonymkode: 233f3...2f6 Men det at du ikke husker, endrer ikke at sex uten samtykke er voldtekt. At man var full og ikke husker, endrer heller ikke at noe er drap om hvis det er det man gjør. Når ingen av dere ikke husker en hendelse, og heller ikke har behov for å gå inn i hva som skjedde, er det vel heller ikke behov for å avklare om noe var voldtekt. Der er ikke voldtekt å ta initiativ til sex, og gir man respons i form av deltakelse, er det vanskelig å si at man ikke ga samtykke. Selvsagt voldtekt dere ikke hverandre. Men hvorvidt en rent juridisk ble voldtatt kan tenkes, men umulig for utenforstående å avklare med det lille man har av informasjon. Anonymkode: 67df0...0bf
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #15 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Der er ikke voldtekt å ta initiativ til sex, og gir man respons i form av deltakelse, er det vanskelig å si at man ikke ga samtykke. Nettopp, akkurat det jeg mener, for husker ingen av partene det, så kan like godt begge parter vært delaktig Anonymkode: 233f3...2f6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #16 Skrevet 27. august 2024 Det er vel ikke så viktig å definere dette som voldtekt eller ei. Det viktige er at det er ingen tillit eller god kommunikasjon i dette forholdet. Og du burde rett og slett ikke være i det. Anonymkode: 66cbe...db6 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #17 Skrevet 27. august 2024 Kom deg vekk. Anonymkode: 9a588...1ed
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #18 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Han har kamera på rommet inni et skap, og tidligere har jeg snudd det- men idag så jeg det var snudd tilbake. Har han også filmet det?? Hvem er det du er sammen med?! Hvorfor tillater du dette?! Flytt ut på minuttet. Ta med deg kameraet og det aller viktigste og dra til familie, venner, hotell eller krisesenter. Og i morgen tidlig går du til politiet og anmelder. Anonymkode: cb9f7...3b9 1 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #19 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det er akkurat dette med hans respons når jeg spør han om dette- som kanskje plager meg mest! At han går rett i angrep, beskylder meg for å ha hatt sex med andre, at jeg må selv ha gjort dette mot meg selv ion jeg var så øm, og at det var jeg som tok av trusen selv.. Hadde han svart «ja vi hadde jo sex, var du virkelig så full at du ikke husker det»- så hadde han virket mer både troverdig og empatisk.. Jeg vet jo at jeg ikke har hatt sex med andre. Jeg vet jeg var full, men ikke så full! Og husker stort sett alt fra tidligere på kvelden. Jeg vet jeg hadde på undertøy når jeg la meg, jeg vet jeg ikke var kåt når jeg la meg og derfor ikke har gjort dette med meg selv, og jeg vet at de gangene jeg har tatt av meg trusen før vanlig frivillig og bevist sex- så har jeg ikke slengt den gjennom rommet.. (men der har HAN gjort når han har vært svært ivrig..) Jeg føler meg så brukt, og føler all tillit til han er borte! Og at jeg må prøve å forklare hvorfor jeg er sint, og forsvare meg å si at JEG ikke har vært med andre- det får meg bare til å føle at han er en HELT annen person enn det jeg trodde!! Kanskje husker han ikke selv at han gjorde dette mot meg? Kanskje skjønner han at det han gjorde var galt, og skammer seg? Hele søndagen var han iskald mot meg, og var sint når vi la oss. Fordi jeg fortsatt påsto jeg var øm, og fordi han da mente at noen andre Måtte jo ha hatt sex med meg- for det hadde ikke han hatt! Men jeg var jo ikke øm når vi var på fest! Jeg har jo bilder av meg selv hvor jeg ler og koser meg fra hele kvelden! Var ikke alene med noen andre før jeg la meg. Og til og med da tok jeg selfie og sendte til en venninne og der vises det at jeg har på bh på toppen av teppekanten! Jeg skjønner ikke hva som har skjedd! Vet at om jeg anklager han mer så vil det ødelegge oss helt. Samtidig er jeg så sint og skuffet! Han har kamera på rommet inni et skap, og tidligere har jeg snudd det- men idag så jeg det var snudd tilbake. Har han også filmet det?? Får helt panikk av tanken!! Samtidig vet jeg heller ikke om hode mitt løper løpsk og jeg går i krisemodus og bare tenker det aller verste.. Fan!! Anonymkode: 6eae1...244 Finnes det virkelig flere som min mann. Jeg er så lei meg på dine vegne ❤️ Jeg skal på politistasjonen i morgen og gjennomlese og signere forklaringen min. Snart tre år med sovevoldtekter. Men han har ødelagt meg over så lang tid at jeg ikke klarer å dra. Stoler ikke lengre på meg selv, og er i evig konflikt med meg selv. Du vil ikke ha det sånn. Den som elsker deg gjør ikke sånt, og den som elsker deg snur ikke skylda over på deg, blir sint og prøver å innbille deg at du er gal. Og den som elsker deg prøver ikke å få med seg deg som lagspiller med å innbille deg sånt om deg selv. Nå skal jeg fortelle deg noe veldig viktig. Det han driver med er gaslighting, kjære deg❤️ Du skal ikke gjøre noe annet enn å stole på deg selv, din magefølelse, og din opplevelse. Du skal IKKE forsvare deg ovenfor han. Du vet det han kommer med er bullshit, og du skal ikke nedverdige deg selv og ødelegge selvfølelsen din med å la han få med deg på å så tvil om deg. Du skal ikke skape unnskyldninger for ham. Det han gjør er feil. Det er han som tar feil valg, det er han som ødelegger. Bare stirr dumt på ham når han kommer med idiotiske påstander som ikke holder mål. Ikke kast bort stemmen din på å gi ham et svar engang. Bare stirr dumt og gå unna. Du har ikke skyld. Skylden er hans, og hans alene. Jeg har fått KPTSD av min. Vær god mot deg selv og ta ansvar for at det ikke skal skje med deg❤️ Du er verdt alt i hele verden. Jeg blir skremt av det du forteller om kameraet. Du må fjerne det, og finne hvor han lagrer det, og det tar du med deg. Ikke la han ha makten til å ødelegge livet ditt med sånne opptak. Hvis du anmelder (noe jeg anbefaler), så forteller du om kameraet så de kan beslaglegge det. Jeg er så lei meg for deg. Hverdagen blir tilslutt et levende mareritt med en sånn mann😔 Anonymkode: 77406...933 5 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #20 Skrevet 27. august 2024 Pga. det med kameraet - gå til politiet i morgen tidlig, Ts! Og be om at de sikrer bevis i saken! Dette forholdet er over, du er sammen med en voldtektsmann! Politiet onsdag morgen! Anonymkode: 0735a...932 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå