AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #1 Skrevet 27. august 2024 Hei! Skriver inn her for å få tips,råd og innspill på hvordan håndtere... Har en bekjent på snap, det er vennskap det er snakk om. Vi har snappet en god stund,og jeg begynner bli lei,jeg vil møtes.. Nå har vi snappet og snakket i flere måneder,og det er alltid noe i veien,for hennes del. Hun sier hun har depresjon,helseproblemer,økonomiske problemer. Men hun tar seg både tid og råd til å møte hennes venninner,både på fest,turer og festivaler. Det var hun som la ut ønske om festivaler,noe hyn trakk seg for senere. Og det hadde jo vært greit,dersom der gjaldt alle. Jeg forstår at venninner kommer i første rekke,men nå har det vært sånn alt for lenge,synes jeg. Vi har faktisk slått opp led hverandre før,på grunn av dette,og nå begynner jrg å bli lei av å være reserve. Og da pakker jeg det pent inn kansje bare listefyll på snap.. Hun sier hun ikke har det bra for tiden,men hyn drar på fester med folk hun mener bruker dop,sier hun ihvertfall selv Dette er folk hun ikke mener er hennes egentlige venninner engang,men venninner av hennes venner. Og dette gjør hun istedenfor å møte meg... .. Jeg har tilbud meg å betale for <gildet> om å møtes,siden hun sier hun har økonomiske problemer. Denne kan jeg til dels forstå,ettersom det kansje er litt kleint,når vi ikke kjenner hverandre.. Imidlertid føler jeg at jeg gir henne mye mer,enn hva hun gidder gi allerede.men jeg fatter ikke hva hun styrer med?!? Hun virker irritert ,da jeg tar det opp,men dette begynner å bli en ond spiral,hvor jeg mister både lyst og tolmodighet.. Og synes det er dumt,ettersom vi begge er i samme livssituasjon og jeg tror vi kunne ha hatt mye glede av hverandre. Vi er begge single,liker å feste og drs ur på byen,gjøre mye forskjellige og å være sosial. Men nå trenger jeg litt innspill fra noen med aksje litt andre perspektiver til å hjelpe på situasjonen,for nå begynner jeg å miste lysten,somsagt... Jeg føler jeg gjør alt,og når jeg spør om det går bra,så svarer hun<nei>,med oppfølger om alt som skjedde denne helgen,hvor hun selv valgte å dra-når hun visste det kom folk hun ikke liker/er skeptisk til-og det er også sårende å høre at hun ikke <orker skrive alt>,så selv når jeg bryr meg,så blir jeg i veien.. Forrige gang jeg tok dette opp,mente hun at hun på sin side,følte at jeg ikke vise nok forståelse for hennes problemer,men jeg synes nå hun virker til å ha ganske lite selvinnsikt til å se seg selv,måten hyn oppfører seg på,og er lite rettferdig iht til at jeg konstant blir en spm er nedprioritert,pg bare skal tolerere alt hun gjennomgår-rett og slett alt for selvopptatt.. Dette blir den onde spiralen,og jeg lurer op hva andre her har av erfaringer/innspill,som har vært gjennom det samme,hva som funket?? På forhånd,takk!:) Anonymkode: 3ab94...c2b
Rainstorm2.0 Skrevet 27. august 2024 #2 Skrevet 27. august 2024 Jeg synes det høres ut som at hun ikke er interessert i å være venner, og hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg nok kjent på at jeg tok litt til takke med smuler, at det å fortsette å prøve med noen som ikke gir noe tilbake ville gjort at jeg følte meg teit. Skjønner at det er tungt dersom en kanskje ikke har så mange venner. Og så er det noen som sier at det er bedre å ha null venner enn dårlige venner, eller dårlige bekjente, folk som får deg til å føle deg dritt. Så var jeg deg ville jeg bare brutt kontakten, sluttet å ta kontakt, og sett hva som skjedd, forsøkt å få annet type påfyll hvis det er mulig. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #3 Skrevet 27. august 2024 Hun er ikke interessert. Anonymkode: 0556c...b5d 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #4 Skrevet 27. august 2024 Du har jo fått svaret. Du er grei å snappe med, men ingen hun føler behov for å treffe. Det kan hende hun holder kontakten med deg bare for å være hyggelig og... Voksne mennesker pleier ta hintet da men. Anonymkode: 0e027...4c5
kommodevaran Skrevet 27. august 2024 #5 Skrevet 27. august 2024 Du er bare ikke så viktig for henne. Hun syns nok det er veldig kjekt å ha en som bryr seg om henne og gidder å høre om problemene hennes, men det er alt. Om du virkelig vil fortsette å prøve, så har jeg erfaring med at det å foreslå en spesifikk aktivitet på en bestemt dag får folk litt mer på glid enn å bare spørre om de har lyst tll å finne på noe en dag. "Lyst til å bli med til X sted på torsdag?" kan f.eks. funke bedre. Kanskje spørre om hun har lyst til å ta med et par venner også, så blir det mindre sosialt press på at dere to skal fungere sammen. Men du er nok bedre tjent på å finne deg andre venner å bruke tiden din med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå