Gå til innhold

Ofre eget soverom for at barna skal slippe buss til skole og venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har råd til bolig med 4 soverom, og da vil alle tre få hvert sitt rom + jeg. Men, da må barna ta buss til skole og noen venner.

Bolig jeg har råd til som ligger 5 min gangavstand unna skolen har bare 3 soverom. 

Hva ville dere valgt?

Anonymkode: a664a...d3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har råd til bolig med 4 soverom, og da vil alle tre få hvert sitt rom + jeg. Men, da må barna ta buss til skole og noen venner.

Bolig jeg har råd til som ligger 5 min gangavstand unna skolen har bare 3 soverom. 

Hva ville dere valgt?

Hva ønsker barna? 

Anonymkode: 322be...d57

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Har barna mulighet til å sykkel til venner og skolen?

er jo alltid deilig med egne rom

• Liker 1
Skrevet

Hvor lang tid på bussen hver vei?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Svigerforeldrene mine ofret soverommet i mange år. Når jeg møtte kjæresten min så var han 18 år og foreldrene bodde i stua. Han og søstera hadde egne soverom. Jeg vet ikke hvor mange år dem hadde ofret et eget soverom men det var mange år. Så det går jo hvis man vil. 

Anonymkode: e706e...c64

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg ofret eget soverom i noen år - sov på stua i ei dagseng. Kommer an på hvor store barna dine er - kan ingen av de dele et stort soverom?

Tidsperspektivet har jo litt å si - er det snakk om 2 eller 10 år.

Anonymkode: 22f2a...369

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg ville prioritert at ungene kom seg til å fra skole og venner selv. 

Blir fort myye kjøring hvis ikke! Og da sover jeg heller trangt. 

Anonymkode: f61d8...b9d

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet

Min mor sov på sofaen så jeg og min søster kunne dele soverommet. Og ja, vi hadde bare ETT soverom.

Tenker at det er selvsagt å velge barna foran seg selv når man velger å få barn.....

Anonymkode: 62643...136

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Det er ca 20 min med buss + 2x5 min å gå til/fra busstopp, så til sammen ca 30 min hver vei.

De minste kan dele (er 9 og 11), men jeg tenkte at jeg heller kunne sove i stuen. Evt sove på et av barnas rom den uken de var hos sin far.

Er nok snakk om 3-5 år tenker jeg.

ts

• Hjerte 3
Skrevet (endret)

Jeg hadde latt de to minste dele rom, hvor gammel er eldste?

Om du syntes det er fint å sove i stuen og ofre din private plass for å gi dem deres må det være helt greit tenker jeg?

Endret av luxifine
  • Liker 2
Skrevet

Jeg ville prioritert at ungene har hvert sitt rom. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ca 20 min med buss + 2x5 min å gå til/fra busstopp, så til sammen ca 30 min hver vei.

De minste kan dele (er 9 og 11), men jeg tenkte at jeg heller kunne sove i stuen. Evt sove på et av barnas rom den uken de var hos sin far.

Er nok snakk om 3-5 år tenker jeg.

ts

Hvis det er snakk om 3-5 år så klarer du kanskje å sove i stua de årene, du får jo soverom de ukene barna er hos pappa?

Jeg ville og sett på boligen, hvor tror de dere trives best? Hvor er den beste investeringen tror du?

Skrevet

Når ungene bor 50/50 ville jeg vektlagt nærhet til skole, venner og fars bopel. Det er en viss fare for at ungene etterhvert vil ønske å være mer og mer hos far dersom han bor nærmere skole og venner. I tenårene er jo slike ting superviktig

Anonymkode: 23fa3...0d4

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet

Hvor hyppig går bussen? (Er den sjelden,  ville jeg ofret eget soverom for barna. )

Går den mange ganger hver dag, fra tidlig til sent, så ville jeg ment at 20min med buss ikke var noe problem. 

Men nå har jeg vokst opp i Oslo, og er vant med at man som ungdom og voksen bruker 30min en vei til skole/jobb, og regner det som "raskt". 

Anonymkode: 59798...6b8

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde gitt de to eldste egne rom, og delt selv med yngste.

Anonymkode: a6da1...c0f

• Hjerte 1
Skrevet
fru Alving skrev (2 minutter siden):

Hvis det er snakk om 3-5 år så klarer du kanskje å sove i stua de årene, du får jo soverom de ukene barna er hos pappa?

Jeg ville og sett på boligen, hvor tror de dere trives best? Hvor er den beste investeringen tror du?

Boligen nær skolen vil definitivt øke mest i verdi mtp boligmarkedet/bydel.

Godt poeng, det burde jeg også vektlegge.

ts

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Aria 22
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Boligen nær skolen vil definitivt øke mest i verdi mtp boligmarkedet/bydel.

Godt poeng, det burde jeg også vektlegge.

ts

Ja det er nok lurt å ikke se seg blind på antall soverom. Mye kan gå om man er løsningsorientert, du kan kanskje sette opp en lettvegg i stua eller innrede på en lur måte.

Men gjør det klart for barna at om du ofrer eget soverom for deres skyld, så krever det også samarbeid fra deres side med tanke på at du også skal få nattero.

• Liker 5
Skrevet

Hadde ofret soverommet, uten tvil. Hadde barna bodd hos meg 100% hadde jeg nok ikke gjort det.

• Liker 5
Skrevet

Hvor gamle er barna?

Anonymkode: 932e2...cf2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...