Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere en venn som har sklidd inn i rus? Hvordan forandret personen seg?

Anonymkode: dc909...690

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørte ikke noe mer fra han og når jeg møtte han tilfeldigvis, ønsket han å låne penger, hadde mistet/ fått frastjålet mobilen, laptopen og nøklene sine.

Alltid masse prosjekter på gang og stresset.

Luktet og så skitten og sliten ut.

Anonymkode: 56753...a34

• Liker 1
Skrevet

Kjenner noen som har prøvd ulovlige rusmidler for første gang som voksen, men ingen av de fikk et rusproblem

Anonymkode: 80453...705

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hørte ikke noe mer fra han og når jeg møtte han tilfeldigvis, ønsket han å låne penger, hadde mistet/ fått frastjålet mobilen, laptopen og nøklene sine.

Alltid masse prosjekter på gang og stresset.

Luktet og så skitten og sliten ut.

Kanskje jeg har misforstått spørsmålet ditt, men jeg skriver om venn som har blitt narkoman.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kjenner noen som har prøvd ulovlige rusmidler for første gang som voksen, men ingen av de fikk et rusproblem

Jeg kjenner også flere yngre som har prøvd, uten at de fortsatte. 

Heldigvis ender de aller fleste opp som "normale" folk, selv om de sklir litt innom div rusmidler. 

Anonymkode: 47b0e...f43

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kjenner også flere yngre som har prøvd, uten at de fortsatte. 

Heldigvis ender de aller fleste opp som "normale" folk, selv om de sklir litt innom div rusmidler. 

Anonymkode: 47b0e...f43

Ja. Der jeg bodde som ungdom så var det helt vanlig å eksperimentere med rus, så vært der selv når jeg var yngre, men de aller fleste ble det bra folk av alikevel. Faktisk er den mest suksessfulle i vennekretsen en som festet veldig hardt med rus langt opp i voksen alder, og nyter det litt iblant fortsatt. Jeg ønsker ikke promotere rus som noe bra, men det er greit å huske at de aller fleste ikke får et problem 

• Liker 4
Skrevet

Kjennere flere. De fleste er døde no. Man klarer å skjule det i ei god stund før det tar over livet. Vet de fleste av dem hadde problemer som barn. Typisk «problem» barn. Så jeg trur dem medisinerte seg selv for å komme seg ovenpå. For å «numme» følelsene. 

Anonymkode: 25ae5...b7c

• Liker 2
Skrevet

Har ett par venner som er aktiv i rusmiljøet, de står i jobb (foreløpig) men tar ikke godt vare på seg selv med tanke på hygiene, diett og søvn. De har til felles en vanskelig barndom/familieforhold og bruker rusen for å døyve vonde tanker. Jeg har distansert meg mer og mer fordi de har blitt egoistisk. De spør gjerne om tjenester, men stiller ikke opp når du har behov for de og jeg føler ikke at de setter pris på det når jeg har stilt opp for de selv. 

Hjalp en av de med å flytte en kveld etter jeg hadde vært på jobb. Når jeg tenkte å dra hjem (ca 40 min kjøring) så hadde han bestilt pizza og forventet at jeg skulle kjøre hen dit og hente den. Da ble jeg irritert, og jeg var kanskje dum som gjorde det men jeg kommer aldri til å hjelpe vedkommende på den måten igjen. 

• Liker 1
Skrevet

Mine bestevenner var rusmisbrukere, de er døde nå.

Anonymkode: 58162...2f6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ja. Der jeg bodde som ungdom så var det helt vanlig å eksperimentere med rus, så vært der selv når jeg var yngre, men de aller fleste ble det bra folk av alikevel. Faktisk er den mest suksessfulle i vennekretsen en som festet veldig hardt med rus langt opp i voksen alder, og nyter det litt iblant fortsatt. Jeg ønsker ikke promotere rus som noe bra, men det er greit å huske at de aller fleste ikke får et problem 

Suksessfull, ja… Lest «Rus og Rolex»? 

Anonymkode: 87c08...882

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...