Gå til innhold

Kunne du spist mat fra søppelcontainere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/reddet-potetgull-fra-soppelet-fikk-bot-pa-3000-kroner/16938251/

Folk som han her har masse matvarer hjemme som kommer rett fra dumpster divingen hans, kunne dere på besøk hos en kompis eller slekt spist noe av det de hadde som de hadde funnet i søppelcontainere utenfor butikker? Jeg hadde vært redd for bakterier 🤢

Anonymkode: 10139...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De som dumpster diver har jo såpass vett at de sjekker det de finner. Bruker ikke slik som har hull på forpakning,sjekker lukt og utseende osv. Så jeg hadde følt meg trygg. 

Anonymkode: d8213...8ff

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/reddet-potetgull-fra-soppelet-fikk-bot-pa-3000-kroner/16938251/

Folk som han her har masse matvarer hjemme som kommer rett fra dumpster divingen hans, kunne dere på besøk hos en kompis eller slekt spist noe av det de hadde som de hadde funnet i søppelcontainere utenfor butikker? Jeg hadde vært redd for bakterier 🤢

Om pakningen er ubrutt, spiller det noen rolle hvor pakningen har ligget? 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en går på konteiner jakt så er en og veldig nøye på det en tar.

En må og ta hensyn og ikke ta mer enn en trenger og rydde etter seg.

Ja i Norge er det forbudt i motsetning til enkelte andre land så en må være forsiktig så en ikke blir tatt

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drev mye med det tidligere, er utrolig mye bra mat som blir kastet - mye er ikke gått ut på dato en gang!! Pakningene er hele og maten er fortsatt tipptopp👌🏼 Nå er det dessverre hengelås på de fleste containere rundt omkring.

Anonymkode: a6088...96b

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kunne jeg og har gjort det også.

Maten må være hermetisk lukket og holde seg lenger enn holdbarhets datoen. 

Hadde aldri spist mat som er avhengig av å stå i kjøleskap eller fryser.

Endret av Tough cookie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dumpsterdiving er stjeling og kriminalitet er jeg imot.

Opplevd en gang at jeg kom på besøk til et vennapar for middag. De var så fornøyde med at de hadde laget pizzasnurrer fra containeren til Spar. Jeg gikk hjem og lagde egen mat som var kjøpt og oppbevart i kjøleskap.

Anonymkode: 8e57f...4bf

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dumpster divet mye i 20 årene mine, vi ville jo ikke bli syke vi heller, behandlet frukt og grønt med eddikvann og renset godt hjemme, tok bare kjøtt og fisk med hel innpakning osv. Ble aldri syke. De fleste sparte flere hundre tusen i mat på de årene, vi tok også med og delte ut til uteliggere osv. Så begynte de å helle vaskemiddel og sette hengelåser på. 

Anonymkode: 862e2...3b3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dumpsterdiving er stjeling og kriminalitet er jeg imot.

Opplevd en gang at jeg kom på besøk til et vennapar for middag. De var så fornøyde med at de hadde laget pizzasnurrer fra containeren til Spar. Jeg gikk hjem og lagde egen mat som var kjøpt og oppbevart i kjøleskap.

Hvordan ser vi ut her nede fra din aller høyeste hest? Hold deg fast, fallhøyden er stor

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan ser vi ut her nede fra din aller høyeste hest? Hold deg fast, fallhøyden er stor

Man sitter ikke på en høy hest bare fordi man er lovlydig. Jeg er ikke stinn av gryn selv men jeg tyr ikke til stjeling.

Å forherlige lovbrudd er ikke en gang lov på KG, men stjeling fra matbutikker er tydligvis greit. Stjel alt du vil men du kan i det minste own it og tåle og høre at du er en tyv. For det er faktisk det du og andre divere er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Man sitter ikke på en høy hest bare fordi man er lovlydig. Jeg er ikke stinn av gryn selv men jeg tyr ikke til stjeling.

Å forherlige lovbrudd er ikke en gang lov på KG, men stjeling fra matbutikker er tydligvis greit. Stjel alt du vil men du kan i det minste own it og tåle og høre at du er en tyv. For det er faktisk det du og andre divere er.

Å hindre matsvinn er nok det eneste kriminelle jeg kunne gjort, med god samvittighet 

• Liker 13
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kan ikke spise mat fra søppelkonteinere. Men for de som kan, ønsker jeg at varer butikkene ikke lengre har tenkt å selge i hyller blir tilgjengeliggjort. Det må da finnes måter å få tilrettelagt for dette på.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å hindre matsvinn er nok det eneste kriminelle jeg kunne gjort, med god samvittighet 

Det kan du gjøre ved å kjøpe til redusert pris i datodisken,bruke too good to go osv. Matvarebutikkene møter deg gjerne på det ønsket men ikke ved at du stjeler.

Å hindre matsvinn er en tynn, oppdiktet og falsk rettferdiggjørende uttalelse. Du trenger ikke stjele for å hindre matsvinn.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det pakket inn og ikke brutt forsegling, så kan jeg det, ja. Ser ikke noe ekkelt i det.

Anonymkode: 29c6e...ac9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare visst om enkelte forhold ting blir lagret og fraktet under 😂

Anonymkode: cc623...bbe

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det kan du gjøre ved å kjøpe til redusert pris i datodisken,bruke too good to go osv. Matvarebutikkene møter deg gjerne på det ønsket men ikke ved at du stjeler.

Å hindre matsvinn er en tynn, oppdiktet og falsk rettferdiggjørende uttalelse. Du trenger ikke stjele for å hindre matsvinn.

🤣🤣 

Du ser ikke at absolutt alle synes den loven er tragisk og utdatert? 

De som overtar andres søppel er ikke akkurat hva man ser mest av på Ullersmo 😂🤣

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

🤣🤣 

Du ser ikke at absolutt alle synes den loven er tragisk og utdatert? 

De som overtar andres søppel er ikke akkurat hva man ser mest av på Ullersmo 😂🤣

Man kan mene hva man vil om alle lovene vi har men loven er bestemt og skal overholdes til annet er bestemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde folk opplyse om på forhånd før de serverer gjester mat osv laget fra ting de har funnet i søppelcontainere? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er varer som er trygge, så er det vel ingen problem, enormt mye mat som det ikke er noe galt med som blir kastet. Men jeg ville ikke gått å gravd etter det selv, det ville jeg synes var pinlig 

Anonymkode: 170e3...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...