Gå til innhold

Når skjeden er så tørr og sår at jeg ikke får inn noe som helst🤨

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble tørr i underlivet da jeg fikk satt opp spiralen Kyleena (tåler ikke Mirena), og måtte for første gang i mitt liv bruke glidekrem under sex.

Jeg må bruke hormonspiral da jeg opererte bort fortykket slimhinne og en polypp for fire år siden.

Så kom den helvetes overgangsalderen og jeg ble sår i skjeden.

Fikk utskrevet Vagifem som ga meg konstant kvalme og migrene, så det måtte jeg slutte med, og det var synd for skjeden ble normal igjen etter kun én uke på Vagifem.

Har prøvd kapsler man tar opp i skjeden fra helsekosten, men nå har jeg blitt så sår og tørr at jeg får ikke inn noe som helst, hverken kapsler eller pikk.

Fastlegen og gynekolog sier det ikke er noe annen hjelp å få når jeg ikke tåler Vagifem, men de er nok ikke oppdatert på medisiner mot overgangsplager.

Hvilke alternativer har jeg?

Har lest at Volvat tilbyr laser mot såre og tørre slimhinner.

Anonymkode: 06cc9...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er det eneste som kan få meg til å starte med hormoner, hvis det går så mye utover sexlivet mitt! Foreløpig klarer jeg meg med glidekrem og det var mindre stress enn jeg fryktet, går så fint så! 

Jeg har fått anbefalt å gå til en refleksolog som trykker på underarmene, kjenner en som fikk masse hjelp av det. Så det tenkte jeg å få ut fingeren og gjøre. 

Hvis du ikke er redd for hormoner, (seneste forskning sier det er bra og ikke farlig, men jeg vil helt ikke likevel) så gå til en gynekolog og be om bioidentiske hormoner.

Anonymkode: 15230...aaa

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over! Anbefaler gynekologen på Balderklinikken! Hun er opptadert og super!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Meg over! Anbefaler gynekologen på Balderklinikken! Hun er opptadert og super!

Jeg bor dessverre ikke i Oslo.

Har tålt dårlig p-piller tidligere da jeg også har fått migrene, kvalme og stikkingar i leggene, derfor har jeg brukt kobberspiral og har vært veldig fornøyd.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det eneste som kan få meg til å starte med hormoner, hvis det går så mye utover sexlivet mitt! Foreløpig klarer jeg meg med glidekrem og det var mindre stress enn jeg fryktet, går så fint så! 

Jeg har fått anbefalt å gå til en refleksolog som trykker på underarmene, kjenner en som fikk masse hjelp av det. Så det tenkte jeg å få ut fingeren og gjøre. 

Hvis du ikke er redd for hormoner, (seneste forskning sier det er bra og ikke farlig, men jeg vil helt ikke likevel) så gå til en gynekolog og be om bioidentiske hormoner.

Jeg går til soneterapeut som er litt av det samme og hun jobber mye med overgangsplager, men har ikke fått noe mer smøring i skjeden av den grunn.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt på activelle hormontilskudd. Fra å være knusktørr til å være normal igjen på få dager.

Anonymkode: e3928...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg har begynt på activelle hormontilskudd. Fra å være knusktørr til å være normal igjen på få dager.

Anonymkode: e3928...64c

Er det tabletter du tar oralt?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Femarelle og vossabia sensuell. 

Anonymkode: 87788...3aa

Jeg trodde at Femarelle kun hjalp mot hetetokter?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...