AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #1 Skrevet 27. august 2024 Skriver her i ren frustrasjon. Jeg opplever at veldig mange av mine venner, som har barn og ikke er sammen med far lengre, får ny kjæreste. Som er vel og koselig. Det jeg stusser på er at de kaster seg inn i ett nytt forhold uten noe brems eller tanke i hodet om barna som blir med på dette sirkuset. De introduserer barna for menn de har kjent i et par uker, plutselig skal de flytte sammen, og gjerne til et annet sted, så de må bytte skolekrets. De krangler med barnefar, men får det som regel som de vil med flytting, eller så blir barnet igjen hos far, mens mor går videre med livet sitt hos den nye mannen.. Som at mannen er viktigere enn barna.. Jeg lurer på om dette er normalt?! Jeg har som sagt sett dette med flere venninner, og jeg aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til det. Synes det er vondt for barna, og som voksen dame ville jeg selv aldri kastet meg så fort inn i et forhold med flytting og kjøp av hus før man i det hele tatt har vært sammen i et år.. Er de ikke redd for at barna skal ta skade av dette, eller at man selv skal ha ofret så mye for en mann som det kanskje ikke holder lenge med? Hvor stødig er et forhold som ikke har eksistert i mer enn et halvt års tid. Dette er mødre som jeg alltid har tenkt at setter barna først, helt til dette skjer.. Hva ka jeg gjøre som venninne? Jeg blir ganske sint og klarer ikke glede meg på dems vegne Anonymkode: dfa43...a22 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #2 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har som sagt sett dette med flere venninner, og jeg aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til det. Kvinner er vant til å se moren sin overkjøre far i alt som har med barna å gjøre, og har videreført dette i sitt forhold. Når det forholdet til slutt ryker, så fortsetter de. Så klager de på at barnefar ikke bidrar. Anonymkode: 95f26...c8f 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #3 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kvinner er vant til å se moren sin overkjøre far i alt som har med barna å gjøre, og har videreført dette i sitt forhold. Når det forholdet til slutt ryker, så fortsetter de. Så klager de på at barnefar ikke bidrar. Anonymkode: 95f26...c8f Kanskje.. jeg tenker litt mer at de er litt dumme? Det er kanskje stygt å si, men når man er ung og uerfaren kaster man seg ofte inn i kjærligheten på denne måten når man er nyforelsket. Men forventer ikke det av damer på 35-40 år. Forventer at de har beina litt mer på bakken, og klarer å være nogenlunde fornuftig og smart.. Man mister vel ikke hodet helt i en forelskelsesrus når man er godt voksen og «vet bedre» Anonymkode: dfa43...a22 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #4 Skrevet 27. august 2024 Du må ha en spesiell omgangskrets. Dette er jo mye vanligere hos menn, som oftere går rett fra en partner til en annen. Men, trist og egoistisk er det uansett. Anonymkode: d4ace...b45 3 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #5 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du må ha en spesiell omgangskrets. Dette er jo mye vanligere hos menn, som oftere går rett fra en partner til en annen. Men, trist og egoistisk er det uansett. Anonymkode: d4ace...b45 Dessverre like vanlig hos begge kjønn... Anonymkode: 95f26...c8f
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #6 Skrevet 27. august 2024 Spesielt at du har mange dette skjer hos. Har ingen nærmere meg hvor dette har skjedd.. Anonymkode: 7015d...91b 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #7 Skrevet 27. august 2024 Det her er nok like vanlig for begge kjønn. Her er det faren til barna, som er nesten kronisk i forhold, og da glemmer han nesten helt at han har barn. Men i sine korte singelperioder, da vil han tilbringe tid med barna. Har jo mange venninner, som har udugelige fedre til barna sine, som er i samme situasjon som meg. Men kjenner og en del kvinner, som flytter inn med ny mann omtrent annethvert år, og noen av gangen må de flytte et helt annet sted. Hun ene flyttet fra nord, og sine 3 barn, til Østlandet, og ny mann, og fikk veldig raskt 2 nye barn. Og har nesten ikke kontakt med de andre barna sine. Jeg har bodd alene med barna mine i 16 år, vært i 2 forhold, ene på 3 år, og andre på 2 år. Men bodde jo aldri sammen med de, og det tok tid før de fikk møte barna. Og de var aldri ofte på besøk. g begge forholdene endte siden jeg ikke ville flytte sammen med de. Anonymkode: df4b8...7ed
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #8 Skrevet 27. august 2024 Dette er (dessverre) relativt vanlig ja. Har mange (6) skilte venner/bekjente rundt meg nå som har gjort nettopp dette. Man blir faktisk så fanget i forelskelsens rus. Både menn og kvinner. Men det er helt klart vanligere at menn kaster ungene til side for ny partner. Det er bare ikke plass til ungene i det nye forholdet. Veldig trist selvfølgelig. Selv hadde jeg ALDRI satt en mann foran barna mine. Jeg er skilt og har ny mann jeg også. Er super duper forelsket i han men ungene mine kommer først! Anonymkode: 930f3...419 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #9 Skrevet 27. august 2024 Vanlig her og. Man kan se til selveste Louise A Riise. Flytter inn med snart 60 år gammel mann. Og har mye barnevakt. Er ikke sunt for barna dette. Anonymkode: 89503...90b 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #10 Skrevet 27. august 2024 Jeg har dessverre sett det samme. Ei venninne kom plutselig kjørende med barnet i en for meg ukjent manns bil, og det bare få uker etter at jeg vet hun var singel og ikke datet noen. Jeg syntes det var ganske upassende. Jeg skjønner at hun ønsker seg en kjæreste, men det har vært snakk om flere overnattingsturer med barnet i løpet av svært kort tid. Jeg er selv singel og ønsker meg kjæreste, men selv om logistikken ikke er så enkel kunne det ikke falt meg inn å la barnet møte noen jeg dater før det har gått i hvert fall mange måneder. Da ev. bare et enkelt møte, og ikke offisielt som kjærester. Anonymkode: 7ccd9...cae
lillevill Skrevet 27. august 2024 #11 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Skriver her i ren frustrasjon. Jeg opplever at veldig mange av mine venner, som har barn og ikke er sammen med far lengre, får ny kjæreste. Som er vel og koselig. Det jeg stusser på er at de kaster seg inn i ett nytt forhold uten noe brems eller tanke i hodet om barna som blir med på dette sirkuset. De introduserer barna for menn de har kjent i et par uker, plutselig skal de flytte sammen, og gjerne til et annet sted, så de må bytte skolekrets. De krangler med barnefar, men får det som regel som de vil med flytting, eller så blir barnet igjen hos far, mens mor går videre med livet sitt hos den nye mannen.. Som at mannen er viktigere enn barna.. Jeg lurer på om dette er normalt?! Jeg har som sagt sett dette med flere venninner, og jeg aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til det. Synes det er vondt for barna, og som voksen dame ville jeg selv aldri kastet meg så fort inn i et forhold med flytting og kjøp av hus før man i det hele tatt har vært sammen i et år.. Er de ikke redd for at barna skal ta skade av dette, eller at man selv skal ha ofret så mye for en mann som det kanskje ikke holder lenge med? Hvor stødig er et forhold som ikke har eksistert i mer enn et halvt års tid. Dette er mødre som jeg alltid har tenkt at setter barna først, helt til dette skjer.. Hva ka jeg gjøre som venninne? Jeg blir ganske sint og klarer ikke glede meg på dems vegne Anonymkode: dfa43...a22 Revurdere totalt hva slags folk du omgir deg med?😆 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #12 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du må ha en spesiell omgangskrets. Dette er jo mye vanligere hos menn, som oftere går rett fra en partner til en annen. Men, trist og egoistisk er det uansett. Anonymkode: d4ace...b45 Jeg har en stor omgangskrets, har bodd mange forskjellige steder og har mange venninner rundt i landet. Der er ikke sånn at vi er en gruppe venner, hvor dette har skjedd innad i gruppen hos flere Anonymkode: dfa43...a22
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #13 Skrevet 27. august 2024 Dette har jeg aldri sett hos mine venninner. Har derimot sett det hos noen menn. Anonymkode: 0e72d...d5f
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #14 Skrevet 27. august 2024 Jeg tenker det er noe alvorlig galt med et menneske som prioriterer ny flørt fremfor barna i et samlivsbrudd. Det sier vanvittig mye om et menneske. Og disse stakkars barna som er forventet å tilpasse seg alle disse store endringene. Tenker det er helt naturlig å reagere negativt på det. Anonymkode: 07145...f03 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå